לאחר הביקורת החריפה על כלי התקשורת בעקבות סיקור הפיגוע אמש בתל אביב ולאחר שמאות תלונות שהוגשו לרשות השנייה, ענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות, נכחה בפגישה אצל שר התקשורת, יועז הנדל, בעניין סיקור הפיגוע בת"א.

סרגוסטי מסרה: "אנחנו מתנגדים לחקיקה שתגביל את הסיקור התקשורתי, אך תומכים ברגולציה עצמית. בימים אלה אנו פועלים לניסוח קוד אתי שייתן מענה לסיקור אירועים ביטחוניים, במסגרת מועצת העיתונות החדשה שאנחנו מקימים. בין השאר נשקלת האפשרות לבחון שידור מושהה שיאפשר לעורכים לבדוק מה משודר ומה לא".

"תפקיד התקשורת אינו לשמור על ביטחון המדינה, זהו תפקידם של גורמי הביטחון", הוסיפה העיתונאית. "תפקידה של תקשורת אינו לשמור על המורל הלאומי, אלא לשרת את זכות הציבור לדעת ואת האינטרס הציבורי. קל מאוד לתקוף את התקשורת, כאשר מה שקרה באירוע היה כאוס ניהולי", סיכמה סרגוסטי. "התקשורת עשתה את תפקידה ושיקפה את הנעשה בשטח".

בתוך כך, אגודת העיתונאים ירושלים הודיעה כי היא  מתנגדת לרגולציה כפויה על אמצעי התקשורת. חיים שיבי, חבר הנהלת אגוד העיתונאים ירושלים ומועצת העיתונות, שהביא גם את קולה של אגודת העיתונאים בתל אביב, אמר בדיון המיוחד בכנסת כי "חובתו המקצועית של כל עיתונאי להגיע לזירה ולתעד תמונת מצב כמות שהיא. חובה זאת מקבלת משנה תוקף בימים בהם כל בעל טלפון מצלם ומעלה צילומים וסרטונים לרשתות".

"אלא שעיתונאי מקצועי חייב גם בהפקת לקחים, תיקון טעויות והודאה בהן, קבלת שיקול דעת של עורך וגילוי רגישות אנושית לנפגעים, בני משפחות והציבור הרחב. לשקול פתרונות כמו שיהוי בשידור אם צריך - כן. לקבל צנזור הפועל במערכת על פי שיקול דעת - כן. אך אין להטיל על התקשורת בחקיקה מגבלות נוספות. למשטרה שמור שיקול דעת לחסום מרחב לסיקור ואנו מקווים שזה יהיה צעד שינקט בנסיבות קיצון נדירות בלבד".

במהלך הדיון בכנסת הדגיש נשיא המועצה, השופט בדימוס חנן מלצר, את המסר המשותף למועצה ולאגודות העיתונאים: "תפקיד התקשורת לשקף את המציאות כמות שהיא. וגם אם תשברו את המראה, המציאות לא תשתנה. הפתרון הוא רגולציה עצמית. תנו לנו הזדמנות לעשותה".