סיקור הפיגוע ביום חמישי האחרון בתל אביב, בכלי התקשורת גרף ביקורות שליליות הן מצה"ל ומשטרת ישראל והן מפוליטיקאים, בעקבות מה שהוגדר כתיעוד שסיכן לוחמים בעת פעולותיהם. היום (שני), חן זנדר, אחת העיתונאיות שהיו בזירה בזמן הסיקור שעורר סערה, התייחסה לפרשה בחשבון הטוויטר שלה. 

זנדר, כתבת "חדשות 13", כתבה: "שיעור בתקשורת אבל גם בחשבון נפש: בטח גם אתם ראיתם את התמונה הזאת שמופצת ברשת בימים האחרונים ואני יכולה רק לנחש מה עובר לכם בראש וכמה היא יכולה להכעיס אבל היא היא מספרת סיפור שרחוק מהמציאות בשטח, סיפור שמוצג היטב בסרטון ששודר בזמן אמת ומצורף כאן".

"את ליל חמישי האחרון אני לא אשכח לעולם", הוסיפה זנדר. "העוצמות, החרדה, האובדן, הרחוב שעד לפני כמה חודשים היה לי בית והפך לזירת רצח, השכנים המפוחדים, הטלפונים לחברים שמבלים באזור, הסריקות של כוחות הביטחון בשטח, המצוד אחר המחבל, התרמילים, הראיות, הדריכות והעבודה שלי".

"איך מצליחים לדווח ולסקר על מה שקורה בשטח מבלי להלחיץ את הצופים,  כשהמידע על מה שמתרחש עדיין חסר?! זו היתה אחת המשימות המאתגרות שהיו לי. גזרת הסיקור שלי יחד עם דודי הצלם היתה הרחובות הסמוכים לדיזינגוף", כתבה העיתונאית.

"לשמוע שכנים, עדי ראיה, להבין האם יש זירה נוספת, מהר מאוד הגיעו גם כוחות הביטחון שהחלו לסרוק את הבניינים ולחפש אחר עקבות המחבל אך בהוראת מנכ״ל חדשות 13 לא נצמדנו לכוחות מיוחדים, לא נכנסנו לבניינים, לא חשפנו פנים לוחמי יחידות, לא תשאלנו לוחמים והשתדלנו לעמוד במרחק סביר מהכוחות".

"לתאר את המתרחש כפי שמצופה מעיתונאים בשטח. האירוע הזה היה שונה וחדש לרבים מאיתנו, בכל זאת מדובר מצוד אחר מחבל במנוסה שמתנהל במהלך שידור מהדורה מרכזית ברחוב הכי מוכר והומה אדם", הוסיפה זנדל. "בזמן כזה גבולות הסיקור הופכים דקים יותר אבל הם קיימים וברורים ואנחנו ניסינו לשמור עליהם ככל האפשר.. אבל אנחנו לא חפים מטעויות, בטח לא אני. בימים האחרונים ספגנו ביקורת ציבורית קשה שאני קודם כל מקבלת אותה, לומדת אותה ומבטיחה ליישם".

"אני מתנצלת בפני הצופים שלנו אם הרגישו שחטאנו בסיקור העיתונאי שלנו ובפני הכוחות ומשפחותיהם", סיכמה העיתונאית. "שנדע ימים טובים יותר ובשורות טובות".