אמש שודר פרק נוסף בעונה השנייה של ״אהבה חדשה״ ברשת 13, שמנסה לתת פייט לריאליטי השידוכים המצליח של קשת ״חתונה ממבט ראשון״. ״אהבה חדשה״ היא תוכנית ריאלטי שידוכים קלילה יותר, עממית יותר, פחות מורכבת, פחות מאתגרת, ולכן גם פחות איכותית ומעניינת מהמתחרה שלה. 

אולי בגלל הליהוק שלה שרובו מוקצן ועממי מלא בתבלינים שלא מורגשים כי הם סותרים בטעמם אחד את השני. במקום לראות את תמהיל היופי והעדינות והמורכבות שנרקמת לאט לאט במערכת יחסים אינטימית בין שני זוגות ששודכו כמו ב"חתונמי", אנחנו צופים במשחק מוקצן של משתתפים, שעושים הרבה רעש וצלצולים וחושפים את כל הקלפים כבר על ההתחלה. בראשם כמובן עומדים הזוג דנה ועידן, וגם מיכאל שעושה פרובוקציות זולות בגלל אגו מנופח.

שום דבר בתוכנית לא מרגיש לי אמיתי ואותנטי, ומנגד מריח כמו משחק כושל מול עדשות המצלמה. לא המריבות הבלתי נגמרות בין מיכאל לשני ויחסי השנאה-אהבה ביניהם שמעוררים בי קבס, לא הביקורת הבלתי נגמרת של שני כלפי כל שיהוק של בן זוגה ולא עידן והקראש החדש שלו על שני, שתיכף נתעכב גם עליו. אני חייבת להוציא מן הכלל את אור כוכבי, הבחירה החדשה של אל אדידה, שהצטרף אמש לעונה, ועושה רושם של משהו אמין ואמיתי שבא לך לראות איך הדמות הסגורה שלו מתפתחת ונפתחת מפרק לפרק. 

מה שכן קרה אמש, דווקא ב"אהבה חדשה", זה תקדים שמעולם לא קרה באף תוכנית שידוכים - מתמודד שמביע בצורה פומבית ומפורשות את תחושת הפספוס כי שודך למשתתפת אחת ולא לאחרת. מדובר בעידן, שנמצא בזוגיות עם דנה, ואמש ניסה, בלי להתבלבל, את מזלו עם שני גולן בזמן שזוגתו הלכה להתרוקן בשירותים.  

כל זה קרה במהלך ארוחת ערב משותפת של הזוגות במסגרת משימת בחירת הבגדים לבני הזוג. עידן ניצל את המומנטום בה נראתה שני לא מרוצה מבן זוגה מיכאל, ותיאר בפניה עד כמה הוא מתוסכל מדנה ועד כמה היא הייתה אמורה להיות השידוך המתאים עבורו. 

על פניו תכסיס מלוכלך ומעורר סלידה, אבל זהו מהלך מבריק שהפיח קצת חיים בפרק של אתמול. ואם שני הייתה נענית להצעה של עידן, בכלל היינו זוכים להילולה גדולה של סצנות גיז'דורים של דנה שתוליד יריבות נשים עסיסית. זה תסריט שהיה יכול להפוך לדבר האמיתי בתוכנית הזוגות שלא נראה כי מולידה אהבות חדשות.

אבל שני, שהגיעה מבית דתי, לא רק שלא נענתה להצעתו של עידן, אלא התחבטה בעצמה האם עליה לשתף את דנה כדי לפקוח את עיניה על הזוגיות המזוייפת שלה או לשמור את זה לעצמה ולא להתערב בין בני זוג וליצור סכסוכים מיותרים. על פניו החלטה לא פשוטה עבורה. כל צעד שתבחר לעשות יציב אותה בקו אש. לבסוף שני בחרה בשתיקה רועמת, וסצנת מריבה מטופשת בינה למיכאל תפסה פרק שלם שנגמר בנשיקות ודמעות מזויפות.

אך מהפרומו של הפרק הבא, עושה רושם שהשתיקה תישבר במשבר הזוגי הראשון של דנה ועידן. האם שני תוציא בפניה את כל האמת המכוערת?