הרפתקאותיו של הנוכל הישראלי שמעון חיות, או בשם בו הציג את עצמו, סיימון לבייב, כבר גרמו ללא מעט ישראלים לנוע באי נוחות עקב השתייכותו למדינה. כעת, הכבוד במפוקפק עולה דרכה כשהסרט הקודומנטרי אודותיו "נוכל הטינדר" הפך לסרט התיעודי הנצפה ביותר של פלטפורמת הסטרימינג "נטפליקס" אי פעם. במהלך 28 הימים הראשונים ליציאתו בסטרימר, הוא נצפה במשך למעלה מ-166 מיליון שעות. 

שמעון חיות, או ב"שם הבמה" שלו סיימון לבייב, כך הציג את עצמו באפליקציית הטינדר, התחזה לטייקון על כל המשתמע מכך. מכוניות יקרות, מטוסים, בגדים שעולים כמו בית, הכל כדי להרשים את בנות המין השני עמן פצח במסע חיזורים עיקש. בפועל, הוא עקץ מאותן נשים מאות אלפי דולרים והותיר אותן שבורות לב ועם בור כלכלי.

הסרט התיעודי הפך מיידית ללהיט, וזכה לתואר הסרט הנצפה ביותר במספר מדינות בהן לראש טבלת נטפליקס השבועית. המבקרים גם שיבחו אותו על אופן העברת הסיפור הייחודית שלו.

"נוכל טינדר" שוחרר ב-2 בפברואר 2022 ותאר את חיות, כמו גם שלוש מהקורבנות שהונה בהצלחה, ססיל פיילהוי, פרנילה סיהולם ואילין שרלוט. הסרט התיעודי בוים על ידי פליסיטי מוריס, בהפקה של ברנדט היגינס, ועורך ג'וליאן הארט, כאשר אדגר דוברובסקי וג'סיקה ג'ונס מטפלים בצילום ובמוזיקה בהתאמה.

בכתבה שפורסמה במדור "מיקרוספופ" במעריב, ניסו חוקרי תרבות להבין את הצלחתו של הסרט ואת המשיכה שלנו לסיפורי נוכלים. אראל הר-טוב, פסיכותרפיסטית אדלריאנית וקרימינולוגית, מקהילת המטפלים SOMEBUDDY אמרה: "סיפורי ההתחזות האחרונים כמו של 'נוכל הטינדר' מושכים עניין רב ולכך מספר סיבות עיקריות שקשורות בערכים ובשאיפות העמוקות שלנו ביחס להצלחה בחיים.

אחת מהסיבות היא שהנרטיב שמופיע בהם עוסק בהשגה לא ריאליסטית של הון, יוקרה או מעמד שמסמנים עליונות והצלחה פנטסטית. 'הגיבורים' באותם סיפורי התחזות מממשים למעשה את החלום הקולקטיבי להתעשר או להתפרסם בין לילה. אותם מתחזים מציבים בפנינו מראה שמשקפת את הרדידות שיש מאחורי ההיקסמות שלנו מכסף מותגים ושאר הסממנים של המעמד העליון".