הסודות של "אהבה חדשה": המלהקת המפורסמת אמירה בוזגלו התארחה בתוכנית הבוקר של "רשת 13", "העולם הבוקר" וסיפרה בראיון לעומר ירדני ודני רופ על תהליך הליהוק של הריאליטי "אהבה חדשה", האתגרים בלהביא נשים במידות גדולות לתוכניות מציאות וההצלחות במציאת אהבה.

"תמיד שואלים אותי מה אני נהנת יותר ללהק, סדרות וסרטים או ללהק ריאליטי, ואני תמיד אומרת שזה כמו לבחור בין אמא לאבא. ללהק שחקנים זה מה שאני עושה לרוב, מכאן אני רצה לאודישנים, זה קסם אדיר וזו אומנות בפני עצמה. זה לא שבלוני, נדרשת חשיבה בכל פעם כדי למצוא את הבן אדם שבאמת יכול לייצר מתוך הטקסט שיגרום לנו לשכוח שיש שם שחקן, אבל עולם הריאליטי זה משהו אחר. אני חוזרת פעם בשנה לעשות איזה ריאליטי כי אי אפשר להסביר את זה, זה טיפול לנפש גם לנו".

לסדרה אומרים "צריכים דמות של אשה שנראית בצורה מסוימת", בריאליטי זה עוד יותר קשה כי זה במרכאות, אין חוקים.
"זה כאילו 'דף חלק', לי מאוד ברורים עם צוות הליהוק שלי כמה דברים. בתוכנית כמו 'אהבה חדשה' הם צריכים להיות קודם כל רווקים. כשבאתי ללהק את העונה השניה של 'אהבה חדשה' באתי ממקום של שליחות, אני מאמינה בתוכניות אהבה. כל מי שישב לידי ולא רצה השתכנע. אמרתי למלהקים שעובדים איתי - 'תביאו את מי שלא רוצה לשיחה אליי', כי אני באמת מאמינה בזה. אני בעצמי הייתי בתוכנית אהבה אי שם, אני מאמינה בקסם הזה של התדר הכי גבוה שאפשר. כשאנשים מחפשים אהבה הם משתמשים ברשתות החברתיות, כשהם מפרסמים 'אני פתוח לאהבה' אתה בעצם מזמן את זה מהיקום. תוכנית טלוויזיה זו המקום בו אתה משדר בצורה הכי גדולה, הכי רחבה. אני תמיד אומרת לכל מי שבא לתוכנית אהבה - גם אם לא נמצא לך אהבה בתוך התוכנית - אתה תמצא. כל מי שהיה בתוכניות האלו, גם אם הוא לא מצא שם אהבה - תוך שנה הוא התחתן".

כי לפעמים מי ששידכו לו בתוכנית לא מתאים, אבל אנשים נחשפים לאותו בן אדם ואומרים 'או, זה מה שאני רוצה'.
"למשל יש את אמיר שאל, בפרק 2, החליטה לא ללכת איתו, וגם כתבתי לאל אחרי זה. אני ממש צופה בתוכנית, אני לא רק המלהקת, אני גם צופה. אני שואלת את עצמי 'איך הוא לא בחרה אותו', אבל עכשיו הוא מוצף".

בסוף יש עורך ובמאי והם יוצרים את התוכנית, אז איך המלהקת נכנסת לתמונה הזאת?
"באנגלית זה נקרא casting director. התפקיד שלי זה לנהל את כל מערכת הליהוק. מי ששוכר את שירותיי, הבמאי בסרטים בסדרות, ועורך התוכן בריאליטי - הם פונקציה שקובעת. אבל כל מי שעובד איתי יודע שאני דעתנית, עד הרגע האחרון נלחמת על קאסט. בסופו של דבר הם צריכים לעבוד איתם. הייתה מישהי ב'אהבה חדשה' שאני מאוד רציתי אבל הבמאי האמין בה פחות, בסופו של דבר אני 'נכנעת' לעורך, כי בסוף הוא צריך להיות איתה בחדר העריכה. יש מקומות שנלחמתי מלחמות חורמה".

אז למה בסופו של דבר צריך אותך?
"צריך את העין שלי, את ההבנה שלי ובסופו של דבר בלעדיי אי אפשר ללהק את הדבר הזה".

את עוסקת המון בדימוי גוף, וגם במקרה הזה, יש ביקורת על תוכניות אהבה שזה תמיד נשים דקיקות, תל אביביות צעירות.
"אני יכולה להגיד שהדבר הראשון שאמרתי עוד כשהתקשרו אליי בטלפון 'אני הולכת להביא מישהי פלאס-סייז'. אנשים נרתעים להביא נשים כאלה בתוכניות אהבה, כי יותר קשה כביכול ללהק להן. זאת המציאות, אני בעצמי פלאס-סייז וגברים יכול להמשך למלא נשים פלאס-סייז, אבל לא תמיד מוכנים להודות בזה בחוץ. נשים אומרות לי באודישנים 'יוצאים איתי הכי שווים, הכי חתיכים, אבל בסופו של דבר בזמן אמת מתביישים או לא מתחתנים'. ולי היה חשוב לעשות תיקון עולם בדבר הזה".

אמירה בוזגלו (צילום: אור גפן)
אמירה בוזגלו (צילום: אור גפן)

"דנה היא ליהוק הליהוקים", הוסיפה בוזגלו. "אני לא אשכח את האודישן שעשיתי לה בזום, כי היא הייתה בכלל במיאמי. היא אמרה לי 'אמירה, אם את מאמיה שתמצאי לי שידוך, אני אורזת את המזוודות ובאה לארץ כדי להתחתן', כי זה החלום שלה. רק שתדעו שאמא שלה אחת ממפרישות החלה הכי גדולות, והיא הפרישה בשבילה מספיק חלות".

מה יותר קשה, למצוא את הנשים או את הגברים שיתאימו להן?
"במקרה של התוכנית הזאת יותר קשה למצוא את הנשים - כי הנשים הן הגיבורות. אבל בלי קשר תמיד גברים יותר קשה למצוא, למשחק, לריאליטי, הם פחות באים. למה תמיד נשים מרגישות שאין רווקים - זאת האמת, צריך יותר להניע אתכם לבוא. אבל אני יכול להגיד שהבאנו גברים 'ואוו'".

כמה מהאנשים באים לתוכנית לא כדי למצוא אהבה אלא כדי להתפרסם?
"יש גם כאלה, ב'אהבה חדשה' דאגנו - מי שבא להתפרסם, אנחנו קולטים את זה מהר באודישן. אתה רואה מי צמאה למצוא אהבה. שימו לב שאנחנו התוכנית שהכי מפרגנת בזה שהייתה אשה - לאו דווקא במידה 36, אשה גרושה עם ילד שלא נותנים לזה ביטוי בתוכניות האהבה, נשים מהדרום, מהצפון, מחו"ל. זה פשוט הנאה לראות את זה, את הפרק האחרון ראיתי פעמיים ברצף".