אחרי שישבנו מסובים, שתינו בהסבה לשמאל, והגזמנו עם האוכל לפחות לשנה שלמה (עד לחגיגות המימונה כמובן), אנחנו מחפשים דרך לסגור את הפסח בנעימים. אז שנייה לפני שחוזרים לתקופה נטולת חגים: קבלו את חמשת הסדרות שיחתמו את חג המצות הזה - לשנה הבאה בירושלים, או איפה שתרצו, העיקר שיהיה נטפליקס.  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שמורות הטבע המופלאות: Our Great National Parks

אחרי ימים רבים בבית הלבן ותקופה ארוכה של התרחקות מאור הזרקורים, נשיא ארצות הברית ה-44 ברק אובמה מצא לעצמו תפקיד חדש ומפתיע שמוסיף לו הרבה מאוד חן - אובמה בן ה-55 מככב בימים אלה כקריין בסדרה התיעודית החדשה והמרהיבה של נטפליקס. בעזרתו של אובמה, והעריכה המופלאה של התיעודים המרשימים, תקבלו הצצה חד פעמית לכמה משמורות הטבע היפות ביותר על הגלובוס שלנו, ועל בעלי חיים והצמחים האקזוטיים השוכנים עליו בשלווה. 

אם לא הספקתם לטייל בחו"ל בחופשת הפסח, וגם במידה וכן מתמודדים כעת עם ג'ט לג מוגזם, אין סיכוי שתוכלו לפסוח על הסיור הווירטואלי הזה מעבר לים.

והחלק הכי כיף? הוא היה בחינם, וממש לא תצטרכו לצאת מהבית, לקנות כרטיס טיסה ולקחת חופש ארוך מהעבודה. אל תשכחו להביא טובלרון כשאתם חוזרים. 

שמורות הטבע המופלאות (צילום: צילום מסך)
שמורות הטבע המופלאות (צילום: צילום מסך)

הצעה עסקית: Business Proposal

קשה להאמין, אבל הסדרות הדרום קוריאניות הולכות ותופסות מקום של כבוד בקרב הקהל הישראלי, זאת אחרי שנים שהתוכן האמריקאי והבריטי דחק את כל השאר לפינה המביכה. הפעם מדובר בדרמה רומנטית חדשה, המלווה את סיפורה של הא-רי, בחורה שבמקום לשלוח סמס שלא מתאים, מחליטה להתחזות לחברתה כדי להבריח בחור שקבע עמה פגישה עיוורת. 

בהמשך היא תבין שהלכה רחוק מדי, כי עלם החמודות הזה הוא לא אחר מהבוס שלה, והמפגש ביניהם הופך להיות הכל חוץ מבליינד דייט. מה הציע לה הממונה עליה, שהצליח להפתיע אותה עד מאוד?

חרף מחסומי השפה המובנים מאליהם, 'הצעה עסקית' מצליחה לגעת בקהל המערבי, ומדברת גם אלינו, הישראלים, שכבר הכניסו את הסדרה לעשרת הנצפות ביותר במהלך השבוע החולף.

אני השתכנעתי, מיליארד קוריאנים לא טועים. 

הצעה עסקית (צילום: נטפליקס)
הצעה עסקית (צילום: נטפליקס)

יורשי הארץ: Heirs to the Land

זוכרים את 'הקתדרלה ליד הים', הדרמה התקופתית שעלתה לנטפליקס ב-2017 ומבוססת על ספרו של הסופר הספרדי אילדפונסו פלקונס? אז ממש לאחרונה הגיחה אל אוויר פלטפורמת הסטרימינג סדרת ההמשך שלה, המוסיפה פן אפל ומסתורי למתרחש. 

למי שאינו נמנה על מיטיבי הלכת של הז'אנר, בחלק הזה של הסדרה, הוגו, בחור צעיר ושאפתני, מנסה לבנות את שמו בברצלונה של המאה ה-14, וחולם להמציא את עצמו מחדש מבלי להפר כמה הבטחות חשובות שנשבע לקיים. 

מחכה לכם שם כל מה שאתם מכירים ואוהבים בסדרה תקופתית: נקמות המבוססות על הפרשי מעמדות ומלוכה, מאבקים בין המשפחה לבין המוניטין, ומאוויים סודיים שמתגלים ללא כל התראה מוקדמת, והכל - במבטא ספרדי שעושה חשק להמשיך ולצפות. 

יורשי הארץ (צילום: נטפליקס)
יורשי הארץ (צילום: נטפליקס)

10 אחוז: Dix pour cent

ונסיים עם משהו קליל ומשעשע מצד אחד, אך עמוס בדרמות מן הצד השני. תוהים איך זה אפשרי? בקרוב תדעו את הכל. הדרמה הקומית מלווה ארבעה סוכני שחקנים ושחקניות בסוכנות הנחשקת 'ASK', הלוא הם אנדריאה, מתיאס, גבריאל וארלט, המנסים בכל כוחם לשמור על מקום עבודתם היוקרתי לאחר שמייסד הסוכנות מת במפתיע. 

במהלך המלחמה להשאיר את ראשם המקצועי מעל המים, הם הולכים להחריב הרבה מחייהם האישיים, בדיוק כמו בכל מאבק לא קל במקום העבודה. אז הם יחכו אחד לשני בפינות, ישיגו לקוחות חדשים בדרך לא דרך, ויגרמו לנו להרגיש בנוח עם הסודות האפלים שיש בכל מקום עבודה. ומי מבינינו שמכחיש, משקר. 

'10 אחוז', המוכרת יותר בשמה 'Call My Agent' הצליחה לעשות היסטוריה. היא החלה בקול תרועות ב-2015, הסתיימה אחרי חמש שנים וארבע עונות, והיא עדיין מאוד פופולרית בעולם וזכתה לשלל רימייקים, אפילו בטורקיה השמרנית. אז אם גם אתם חוזרים ביום ראשון לעבודה ולשגרה, יש לכם סופ"ש להשלים את הסדרה. צאו לדרך.

10 אחוז (צילום: נטפליקס)
10 אחוז (צילום: נטפליקס)

סקנדל, לא פסטיבל 

אנטומיה של שערורייה: Anatomy of a Scandal

כמה דיברו על הסדרה החדשה של יוצרי 'שקרים קטנים גדולים' המעולה ו'אלי מקביל' האלמותית. כל כך הרבה הבטחות, ליהוקים מן השורה הראשונה ויחסי ציבור שלא מביישים את ההופעה של להקת 'מארון 5' בישראל, וכגודל הציפייה – כך גם גודל האכזבה. 

אם ניכנס בעובי הקורה – הכל קורה סביב ג'יימס (רופרט פרנד המצוין מ'הומלנד'), שר בכיר בבריטניה, יפה הבלורית והתואר אם תרצו. סופי (סיינה מילר מ'צלף אמריקאי'), רעייתו, חיה את החלום עד שמתברר שבעלה ניהל רומן עם אחת מעובדותיו, אוליביה ליטון, במשך חמישה חודשים שלמים. העיתונאים ושלל אמצעי התקשורת כבר מחכים לג'יימס בסיבוב, אך הוא עוד לא ראה כלום - ליטון מחליטה לתבוע אותו מאחר ולדבריה אנס אותה לאחר תום מערכת היחסים בין השניים. העניינים מחליטים להסתבך, ולאט לאט הטבעת סביב ג'יימס ומעלליו מתהדקת ומסתעפת. 

ציפיתי, כמו כולם, לדרמה משפטית מלאת תאווה ויצרים, וקיבלנו כולנו עלילה נדושה מעט שמג'נגלת בין יחסי מרות, סקנדלים, סודות ושקרים. לכאורה, מדובר בכל מה שמעניין בסדרת מתח של שנות האלפיים, רק שכל הטוב הזה נשאר מרוחק מספיק ממה שמשאיר את הצופים דבוקים למסך.

אם תרצו, המתכון - מעולה, התוצאה הסופית, אם כן, מסוג המנות שגורמות לנו לבקש זיכוי ב'וולט'. פייר, אני מאוכזבת.