לפני שלוש שנים החיים של שי-לי שינדלר השתנו כאשר בן זוגה ליעד אגמון מכר את החברה שלו למקדונלד'ס בסכום שמוערך בכ-300 מיליון דולר. שי-לי ומשפחתה הפכו ביום אחד להיות מאוד עשירים. והם לא היחידים, רק בשנה האחרונה הצטרפו למעגל המתעשרים בערך 20,000 אנשים חדשים שגילגלו סכומים של החל ממיליון שקלים ועד כמה עשרות מיליונים. כבר ניתן לדבר על תופעה ושכבה חדשה של מתעשרי הייטק שרק הולכת וגדלה ובעלת מאפיינים ייחודיים.

אמש (שני) שודר ב"קשת 12" סרטה, "העשירים החדשים", העוסק בסוגיות בנושא באשר להשפעות בתחומים: זוגיות, יחסי הורים-ילדים, הורות וכו'. במסגרת הסרט שי-לי ראיינה יזמים ויזמיות שחוו גם הם את השינוי הגדול וההשפעה שלו וכן פסיכולוגים שיחד איתה מנתחים את המצב הקיים. אמנם הרשתות החברתיות לא נשארה אדישות ולא הצליחו להסתיר את הציניות.

דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז'ה כתב: "בסרטה 'העשירים החדשים' היוצרת שי-לי שינדלר הצליחה ללכוד באופן נוגע ללב את הקשיים, ההתלבטויות והחרדות של העשירים החדשים הנקרעים מדי יום בשאלה עד כמה העובדה שהם עשירים חדשים שינתה את חייהם. זהו סרט מצוין ואינטליגנטי שיש להקרינו בכל כיתה וכיתה באקדמיה לעיצוב השיער של מיקי בוגנים".

העיתונאית והדוקומנטריסטית טלי בן עובדיה כתבה: "הניתוק קווים לדמותו: לא אין לתאר את שי-לי שינדלר עוטה מבט של אילנה דיין ויוצאת לחשוף את הקשיים הנוראיים אחרי האקזיט.  מסקנה: ממש קשה להפוך מיליונר. אל תנסו את זה".

הפעיל החברתי עמרי פיינשטיין כתב: "קורין גדעון צריכה לשלוח לשי-לי שינדלר זר פרחים על כך שהיא מראה לעם ישראל מה זה באמת מעצבנת".

התסריטאי ומגיש הטלוויזיה דוד ליפשיץ כתב: "לא חושב שנשארו לי דמעות השבוע לרשימת שינדלר אחרי שי לי שינדלר".

העיתונאי חיים לוינסון סיכם: "טרגדיות בטלוויזיה השבוע: השואה, אוקראינה, שינדלר".

היו גם כאלה שוויתרו על הציניות ועמדו לצידה של שינדלר. הגולשת בת אל דבח כתבה: "כאילו רציתי לצייץ מלא דברים ציניים על הסיפור עם שי לי שינדלר אבל תכלס מעניין אותי לשמוע באמת על הקושי, כמו שמעניין אותי לשמוע על הקושי להיות מפורסם.ת או על הקושי פתאום לאבד את כל הכסף. כי החוויה האנושית מעניינת ולהיות צינית לא יעשה אותי יותר עשירה או שמחה".

הגולש מתן אמיר הוסיף: "הביקורות נגד הסרט של שי-לי שינדלר לא נובעות מ'שנאת עשירים'. אנשים אוהבים לראות עשירים וללמוד על העושר שלהם. אייטמים על יאכטת הענק של ג'ף בזוס, על המסעדה היקרה בעולם ועל מלונות היוקרה בווגאס הם מהאייטמים הנצפים ביותר ברשת, תבדקו אותי".