ערוצי הטלוויזיה הישראלים נערכים ליום השואה: מיד אחרי שידור הטקס המרכזי מ"יד ושם", בתאגיד השידור הישראלי ובזכייניות "קשת 12" ו"רשת 13", הכינו ערב שידורים מיוחד עם סרטים ותוכניות מיוחדיות לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

כאן 11:

21:25 - "סבוטאז" - סרט תיעודי המסופר דרך עיניה הסקרניות של אנה ויסבלום (הצעירה שבחברות המחתרת), ופורש את סיפור גבורתן של אסירות הכפייה במחנה המוות אושוויץ-בירקנאו. בפעם הראשונה על המסך מאיר הסרט זרקור על הנשים האמיצות במחנה ומצייר את דמותן באמצעות ראיונות, אנימציה וקטעים מיומנה של אנה.

22:27 - "בכינו בלי דמעות" - סרט תיעודי המביא את עדויותיהם של שישה מניצולי הפלוגה, שהגיעו לאושוויץ בירקנאו ב-1993 בכדי לתת עדות, בעברית ומבלי להסתיר דבר, על  תפקידם הטראגי כעבדים במתקני ההרג ההמוני.  

23:43 - "בורשטיין הפרטיזן האחרון: - תעודה. דרך עיניו של פרטיזן ותיק בן 97 נפרשת דוקו-דרמה מרהיבה ומרגשת על סיפורו הנועז כמפקד גדוד הפרטיזנים שאיתר את טילי V2 של היטלר, ולמרות אימת המלחמה הצליח לשמור על ערכיו כאדם.

קשת 12:

21:30 – זיכרון בסלון 2022 – מיכאל כהן גלעד ושמעון גרינהויז, ניצולי השואה שיספרו את סיפורם, בשיחה עם גדי אייזנקוט, רותי ברודו, מוקי, אופירה אסייג, פרופ' יורם יובל ויאיר שרקי.

22:15 – "בכל זאת אינני נפרד" – טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה מבית העם ירושלים (60 שנה למשפט אייכמן), בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות שירי מימון, רמי קלינשטיין, עילי בוטנר וילדי החוץ, מוקי, קובי אפללו, רוני דלומי, אריק סיני והלהקות הצבאיות (בין היתר, אור עמרמי ברוקמן ואלה לי להב).

23:30 – הסרט "חייקה ושרה הדרך הביתה" – סיפורן של חייקה בוכבינדר (לימים בר חיים) ושרה רכניץ, שתי חברות שנולדו בפולין ועלו לארץ טרום מלחמת העולם השנייה. חודש לפני פרוץ המלחמה הן נוסעות לביקור משפחתן שבפולין, וימים ספורים לאחר הגעתן פורצת המלחמה. לאחר שהצליחו לחזור לארץ, הן נלקחות לחקירה של אנשי הסוכנות היהודית, בפעם הראשונה מגיע ליישוב בארץ מידע עדכני מגיא ההריגה שמובא ישירות ובשפה העברית מעדות הראייה.

רשת 13:

21:15 - "אהבה זאת לא הייתה": זוכה דוקאביב 2020! הלנה, יהודייה צעירה ויפה, נלקחת לאושוויץ, שם מתאהב בה קצין נאצי בכיר. האהבה האסורה נמשכת עד לשחרור המחנה. כעבור 30 שנה, היא מקבלת מכתב המטלטל את עולמה ומעמידה בפני דילמה מוסרית קשה. בימוי: מיה צרפתי. תעודה, טבע ומדע, 2020, ישראל.


מכאן 33:

בערוץ של תאגיד השידור הישראלי, בשפה הערבית, ישודר סרט דוקמנטרי על השואה, בהפקה חדשה. 
 

i24NEWS:

21:15 - בערוץ בצרפתית ובשעה 22:00 - בערוץ באנגלית תשודר תכנית מיוחדת, בה יוצגו עדויות שאסף העיתונאי אלכס סומבטי, בהן מעידים אזרחים גרמניים ואוסטרים  אשר לקחו חלק במנגנון ההשמדה הנאצי. הם מספרים על מראות הזוועה שראו בעת שהם המשיכו לנהל שגרת חיים רגילה. חלקם שתקו, חלקם מעידים כי ניסו לעזור במה שיכלו אך חששו להתנגד, אחרים לקחו חלק באירועים במסגרת עבודתם או דרישות המשטר הנאצי לטענתם, בודדים התקוממו. מדוע שתקו? מדוע לא ניסו לעצור את הזוועות? פאנל מיוחד באולפן, בהשתתפות ציד הנאצים אפרים זורוף, היסטוריונים, חוקרי התנהגות ופסיכולוגים, ינסה לנתח את אותם אירועים דרך הראיונות שנשמרו בארכיון משפחת וולך ב״יד ושם״.