העיתונאית אילה חסון מחדשות 13 התראיינה הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לסרט שיצרה על גל הירש אשר ישודר הערב בערוץ 13.

"עבדתי על הסרט הזה כמה חודשים. בעצם מאז אותה סאגה עגומה של הבחירה של גל הירש למפכ"לות ואח"כ הביטול של המינוי, פתאום הוא חטף סרטן והוא מבין שצריך להפר את השתיקה הזאת", אמרה חסון בפתח הריאיון.

"הייתי איתו בקשר במהלך השנים. כששמעתי שהוא חלה, צלצלתי אליו ושאלתי אותו אם הוא ירצה לדבר, ונראה לי שאדם כמוהו שראה את הלבן של המוות בעיניים כבר כמה פעמים מבין שכולנו פה בעצם על זמן שאול וצריך לדבר", הוסיפה, "מה שקרה איתו במשך השנים האלה זה כל כך מטלטל וזה לא יכול לעבור מתחת לרדאר ולהישאר בלי מענה מצדו. זה חיבור של גוף ונפש, שלא יהיה ספק לאף אחד". 

גל הירש (צילום: פלאש 90)
גל הירש (צילום: פלאש 90)

"בהתחלה כשהוא דיבר, אז אתה רואה בן אדם שמסתובב עם פצצה מתקתקת בתוך הגוף שלו, לא רק כמחלה, אלא כל ההשפלה וכל הכאב", אמרה חסון, "וגל הירש, אותו תא"ל שנפצע קשה ושכב שנה בבתי חולים והתעקש לחזור לצבא, זה הוא שעשו לו חיפושים בבית וזה הוא שעשו לו האזנות, וזה הוא שהושפל באיזה מסע מטורף חסר מעצורים. אחרי שבע שנים של חקירות על 'עבירות גרנדיוזיות' של שוחד והלבנת הון שכלום מזה לא נשאר, אתם מתעקשים על עבירת מס, שברור שיש המון נתיבים לסתור אותה, ולהגיש נגדו כתב אישום". 

"הירש הוא קודם כל הוא איש חזק ועולם הערכים שלו הוא מדהים. המשפחה שלו קצת כועסת עליו שהוא לא איבד את האמון במדינה. זו משפחה מאוד פטריוטית, וכשהם ראו לאורך השנים איך לא מרפים ממנו, אז הם הגיעו לשבר מול המדינה. כשכתוב 'מדינת ישראל נגד גל הירש' בכתב אישום, אז יש איזה שבר, אבל הוא כמו ילד", טענה עיתונאית חדשות 13.

לאחר מכן נשאלה חסון האם מישהו התנצל בפני הירש, והשיבה: "מי התנצל? אנחנו רואים היום את מקרה זדורוב, אנחנו רואים שאנשים לא יודעים להניח בזמן. חלילה, לא הייתי משווה את זה אפילו, חמישה שופטים הרשיעו ברצח, אבל אנחנו רואים את 'ייקוב הדין את ההר', את הרצון הזה של להגיד, 'אנחנו צדקנו, אף אחד לא ימצא שאנחנו לא בסדר'. חבר'ה, גם לכוח צריכה להיות מגבלה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM