שיעור חשוב ביחסים שבינו לבינה: אמש, בפרק של "אהבה חדשה" הציגו הזוג מריאנה וסרגיי את הפערים הבלתי ניתנים לגישור שתמיד יהיו בין ראש חושב של גבר לראש חושב של אישה. או במקרה הזה, ראש לחוץ של אישה (בלי להכליל, כי לא כולן פועלות וחושבות באותה דרך).

מריאנה וסרגיי נמצאים יחד כשבוע ימים. פרק זמן כ"כ קצר, כ"כ מינורי, שאי אפשר להחשיב אותו בכלל כזוגיות, לא משנה עד כמה הקשר הוא אינטנסיבי או עד כמה הזרימה והחיבור ביניהם טבעיים. לא משנה שהכירו כבני נוער והתנשקו בגיל 16.

למרות זאת, שבוע ימים בלבד הספיקו למריאנה כדי להטיל פצצה לזוגיות שרק נרקמת זה עתה ולדבר על הנושא הכי מלחיץ בשלב כה מוקדם בקשר - מחויבות, ואילו ויתורים יעשו בני הזוג למען אהבה. סליחה, בואו נדייק, אילו ויתורים יעשה הגבר למען האישה. 

מריאנה בחרה לדבר על איך יראו החיים שלהם בחוץ כזוג, ואיך הם יתגברו על המרחקים הגיאוגרפים - סרגיי מתגורר בגבעתיים ואילו מריאנה מתגוררת עם בנה בבאר שבע. היא רצתה לקבל תשובות כאן ועכשיו, וסרגיי המסכן, שלא הבין מאיפה נפל עליו השיח המורכב הזה, השיב כמו שכל אדם שפוי היה משיב: "אני לא יודע מה יהיה". 

אבל מריאנה לא הסתפקה והתעקשה לקבל תשובות לכאן או לכאן. מה היא ציפתה, שסרגיי יבטיח לה שהוא יעקור את חייו החדשים במרכז הארץ ויעבור עד אליה לבאר שבע? עוד לפני שהכיר אותה, את משפחתה, את בנה, עוד לפני שהצהירו אחד לשני שהם מאוהבים זה בזו? כמובן שכל אישה רוצה לשמוע את זה. אבל סרגיי, שנדחק לפינה, השיב שהוא לא מתכוון לעזוב את החיים שלו שבנה במרכז, והכל טוב, הם תמיד יישארו חברים טובים בכל מצב. 

בום, טראח! הנה הפצצה האמיתית נפלה. מריאנה נחנקה, ובצדק. זה מסוג המשפטים שאף אישה לא רוצה לשמוע, כמו "זה לא את, זה אני". איך ייתכן שהוא מוותר עליה בכזאת קלות? אבל אין ספק שמריאנה הביאה את זה על עצמה. אם סרגיי היה מספיק חכם ומנוסה בכל הנוגע לנשים, הוא היה מוצא דרך אלגנטית לצאת מהברוך אליו נקלע ואומר ש"לא ניתן למרחק להפריע לקשר, נמצא לאט לאט את הדרך שתהיה נוחה לשנינו".

הנה משפט לדוגמה שלא נאמר בו הרבה, אין בו הבטחות והצהרות, אבל יש בו הרבה בשביל להרגיע את מוחה הקדחתני של מריאנה, שכבר תופרת לעצמה את שמלת הכלולות שלה אחרי שבוע של הכרות בלבד.

מריאנה מתעקשת שהם לא מבינים אחד את השנייה ומדברים בשפה שונה. "אני חושבת רציונלי לעומתך", היא פוסקת. לא יקירה, שלא תתבלבלי, את ממש לא חושבת רציונלי. לחשוב על מגורים עם גבר אחרי שבוע היכרות, לדרוש ממנו תשובות והחלטות הרות גורל ברגע אחד, בשלב כה מוקדם בקשר, זה לא לחשוב רציונלי. זאת היסטריה של אישה לחוצה שמנסה לחרב את מה שרק מתחיל להירקם.

לידיעת מריאנה, יש מערכות יחסים טרנס-אטלנטיות נפלאות, חוצות יבשות. המרחק הגיאוגרפי הוא לא מדד לקשר בריא וטוב. לעומת זאת ראש בריא, בלי מדד לחץ, שלא רוקם תוכניות לפני זמנן, שנותן לדברים לזרום באופן טבעי, יכול לתרום להצלחת הקשר.

כולי תקווה עבור מריאנה שהיא תשאיר את חרדת הנטישה שלה הרחק מאחור, תחזור לנשום ולהתרווח ולתת לדברים לזרום באופן טבעי מבלי לנסות לכלותם.

הריאליטי "אהבה חדשה", מספק לנו הצצה להבדלים והפערים הניכרים בין גבר לאישה, ואם תביטו מעבר לדרמה המתחוללת בין הזוגות, אולי גם תצליחו ללמוד דבר או שניים, מה לא לעשות במערכת יחסים.