הרבה לפני שהיו כאן "ארץ נהדרת", "גב האומה", "סוף שבוע עם תום אהרון" או אפילו "החרצופים", הייתה בישראל תוכנית סאטירה נשכנית שהצליחה לתת סטירה מצלצלת למערכת הפוליטית ולעצבן לא מעט מהצופים - "ניקוי הראש" המיתולוגית. כעת התוכנית הנוסטלגית מהסבנטיז הופכת לזמינה לצפייה, כולל קטעים שבזמנו נגנזו ונאסרו להקרנה וכן קמפיין השקה מיוחד בהשתתפות כוכבת התוכנית רבקה מיכאלי.

הכל התחיל במאי 1974, אז עלתה לשידור בערוץ הראשון סדרה שהפכה לתופעה בשם "ניקוי ראש": רבקה מיכאלי, טוביה צפיר, דובי גל, עליזה רוזן, ספי ריבלין ועוד שחקנים מוכשרים - בניצוחו של מוטי קירשנבאום ז"ל שהגה, הפיק וערך את התוכנית. חברי הקאסט הצליחו להתסיס, להצחיק ובעיקר לרתק מדינה שלמה למסך הטלוויזיה, בעידן בו פעל ערוץ יחיד שהיווה מדורת שבט אמיתית.

הסאטירה הנשכנית והלא מתנצלת הסתבכה לא פעם עם אישי ציבור, חברי כנסת ואפילו הגיעה לבג"ץ, והותירה את חותמה בזכות ביטויים ומערכונים שנצרבו בתודעה הישראלית.

48 שנים מאוחר יותר החליט כאן, תאגיד השידור הישראלי, להעלות בכאן ארכיון את שתי העונות של "ניקוי ראש", שיהיו זמינות לצפייה החל מה-1 במאי 2022. לאתר יועלו כל הפרקים, כולל קטעים שבזמנו נגנזו ונאסרו להקרנה ורלוונטיים גם כיום, כמעט 50 שנים אחרי.


 
לרגל המאורע, גייס התאגיד את האחת והיחידה – רבקה מיכאלי, לפרויקט מיוחד שיופץ ברשתות החברתיות כל כאן, בו מזמינה מיכאלי את הציבור לקחת חלק בחוויה.

בנוסף ל"ניקוי ראש", כאן מזמינים את הצופות והצופים לחגוג עצמאות בבינג' נוסטלגי ולחזור אל רגעים ששינו את פני המדינה, מהדורות חדשות היסטוריות והתוכניות עליהן גדלנו מ-50 שנות טלוויזיה ישראלית, שמעתה יהיו זמינות לצפייה באתר כאן ארכיון בכתובת https://archive.kan.org.il.


 

בין התוכניות שיהיו נגישות באתר: חבורת "לול", "עמוד האש", "ראש כרוב", "ג'ינג'י", "עד פופ", המהפך של 77', פינוי ימית, הזכיות באירוויזיון, הופעות חיות, רגעי הספורט הגדולים ועוד אירועים שנחקקו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי ומקבלים חיים חדשים.