אחרי שני זוגות, מאי שכטר ומשה יחזקאל, ומעין דורי ובן אביב, שעל פניו נראים שמצליחים לשרוד את השידוך למרות שיש לא מעט תמרורי חוסר התאמה וחוסר סיפוק של לפחות אחד מהצדדים, הגיעה הטעות המרה של העונה החמישית של חתונה ממבט ראשון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמש עמדו מתחת לחופה שני אנשים בוגרים שמצאו את עצמם מול עדשות המצלמה, חנוקים ומתקשים להסדיר נשימה. דניאל אשד שנחנק מהתרגשות ושמחה ולא הצליח לבלוע רוק לקראת כל הטוב הזה שצעד לעברו, ורינת כץ שנחנקה וקפאה מתמהיל של רגשות שליליים הכוללים הלם, אכזבה וצער מול הבחירה שהמתינה לה מתחת לחופה וניפצה בן רגע את כל האשליה שהייתה לה למציאת אהבה בריאליטי.

זה ניכר כבר ברגע הראשון. היא זרקה מבט קטנטן לעבר החופה, ופערה את עיניה המומה. "אוי לא, מה עשיתם לי לעזאזל? איך אני בורחת מפה?" היה המשפט שחזר כמנטרה במוחה בכל מהלך הטקס. היא גם ניסתה ככל שיכלה להימנע מלהביט לעברו. כמו ילדים שצופים בסרט אימה, הם יודעים שמשהו רע מתרחש, הם שומעים את הצרחות על המרקע, אבל הם מסתירים את עיניהם חזק, רק כדי לא לראות.

כבר במהלך המיונים ובהליך בחירת ההתאמות, ניכר כי הפסיכולוגים שומעים את המועמדים שלהם, אך מסרבים להתייחס לרצונותיהם או העדפותיהם. רינת כץ הבהירה עד כמה היא אוהבת אותם באד בויז, ועד כמה המראה החיצוני משחק אצלה תפקיד מאוד חשוב, ועל זה יקום וייפול דבר. אך הוסיפה כדי לא להישמע שטחית שהיום במרום גילה, היא מבינה שזה אולי פחות נכון לה ובלה בלה. ועדיין לא צריך להיות מפצח האטום בכדי להבין שזה מה שהיא אוהבת ונמשכת אליו.

אז מה עבר לפסיכולוגים בראש שהביאו לה בדיוק, אבל בדיוק את הבחירה ההפוכה שלה? מה הם חשבו, שהם יודעים יותר טוב ממנה מה נכון וטוב לה? אם עד עכשיו היא לא מצאה שידוך אז אולי כדאי שננסה בדיוק את ההפך וככה נצליח? אסטרטגיה מקורית שעל פניו יכולה אפילו להישמע הגיונית, אך היא נוראית.

וכך יצא שאמש נפגשו שני אנשים שהסיכוי שאהבה תירקם ביניהם הוא כ"כ קטן שזה פשוט עצוב. וייתכן ואני רק מעלה השערה, שלטובת הרייטינג והתוכן, הפסיכולוגים של התוכנית רצו להביא שידוך אחד מאוד כושל כדי להביא לנו מנעד רגשות של אכזבה, כי מי מאיתנו לא מצא את עצמו בדייט כושל, סופר את הדקות עד שהוא ייגמר או חיפש תירוצים איך לסיים אותו.

לצד ההלם והאכזבה בחופה, והחיבוקים הבלתי נסבלים של דניאל שמחץ את רינת מרוב אושר בחיבוק דוב מצמרר וגרם לי לנוע באי נוחות על הספה בסלון, רינת לא יכלה יותר ללבוש מסכה, והיא פשוט ברחה כל עוד נפשה מהחופה. יש סרט שנקרא Runaway Bride אבל להבדיל אלפי הבדלות, בו מככבים השחקנים ההוליוודיים ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר. והכלה בורחת מהחופות לא בגלל הבחירה הלוהטת שממתינה לה בקצה, אלא כי היא פשוט מפחדת ממחויבות.

רינת ברחה לפינה צדדית להסדיר נשימה עם סיגריה טובה, לבכות על מר גורלה ולהחליט לאן הולכים מכאן. אני מופתעת שהיא לא ברחה עוד לפני שדניאל שבר את הכוס. 

מה שגורם לי לתהות: הרי בחיים האמיתיים רינת כבר מזמן הייתה במיטה, שותה כוס יין, צופה בסדרה טובה ושוכחת מהדייט הנוראי, אבל אם היא תחליט בכל זאת להישאר ולצאת לדרך משותפת עם דניאל, למשך חודש ימים עם בחירה שכ"כ לא קלעה לטעמה, הרי שהיא פה רק בשביל המצלמות ודקות התהילה ובטח לא בשביל אהבה.