תוכנית הריאליטי של "רשת 13", "אהבה חדשה", הצליחה להדביק צופים רבים אל המסך ולעסוק במערכות היחסים של המשתתפים. בשבוע שעבר מיכאל נמירובסקי, בחר לעזוב את בת זוגו לתוגנית שני גולן. המטפלת הזוגית של "אהבה חדשה", מורן בכר רווה, סיפרה בתוכנית הבוקר של הזכיינית על הסיבות.

עד כמה אתם מעורבים בתוכנית?
"אנחנו נחשפים ליריעה מאוד גדולה של חומר, אם זה לפני ואם זה במהלך. דור ואני ליווינו, היינו שם פיזית. לא 24/7 אבל לגמרי היינו שם. קרו הרבה דברים מעבר למה שמשודר. זה אנשים אמיתיים שבאו לעבור תהליך אמיתי עם רצון אמיתי להיות בזוגיות ולעשות זוגיות ולגמרי היינו שם בשבילם כשהיה צריך".

בזוגיות אמיתית לא סוגרים אף אחד בבית בלי טלפונים, זה ממש אינקובטור
"אני קוראת לזה רחם. זה לא אומר שזה רע, כי מחוץ לתוכנית יש עולם קשוח, אכזרי, מלא גירויים, מלא מחשבות ומלא דברים שנורא קשה להתמודד איתם. מריאנה הגיעה לתוכנית כי היא יצאה לעולם אחר, עולם של אפליקציות, היא לא הכירה את בעלה דרך אפליקציה, זה שוק תרבותי, זה התנהלות שהיא נורא שונה מבחינה רגשית".

חייבים את האפליקציות, איך עדיין יש לזה זכות קיום כשכמעט כולם יוצאים נגד זה
"זו טכנולוגיה, וזו קדמה וזה כאן. אנשים מתלוננים מצד אחד, אך מצד שני הם מכורים. יש דפוס התמכרותי לאפליקציות האלו. ה'פומו' זה חלק מהדפוס ההתמכרותי. זאת אומרת שכמו בכל תהליך של שינוי חברתי, ויש תקופה שהיא נורא עמוסה בדבר הזה שאנחנו קוראים לו אפליקציות, עם כל ההשלכות מאוד קשות. אני חושבת שעם הזמן משהו חייב להשתנות, עם הזמן זה צריך לחזור למשהו יותר היברידי, גם וגם. משהו בעולם האפליקציות נורא מפולטר - אתם מסתכלים על דמות ולא יודעים אם זו באמת הדמות. נקודת הפגישה הראשונה של הגבר והאשה זה ניפוץ פנטזיה, את באה עם איזשהן ציפיות, את מנהלת שיח נורא מוגבל דרך המקלדת. זה לא מצד של שיח פרונטלי".

אתה מפתח סיפור - סמיילי כזה, לב בצבע כזה
"אנשים יושבים ביחד, בפרהסייה ובונים לעצמם את התכנים בתוך האתר הזה, אני יחד עם אנשים בוחרת את התמונה. בפגישה הראשונה יש משהו נורא מבאס. ואחר כך עניין דחיית הסיפוקים, את רוצה לדעת אם שווה לך להחזיק הרבה זמן, כי יש ברקע עוד הרבה אנשים שווים. אז את מאיצה תהליכים. יש דבר בפסיכולוגיה שנקרא חשיפת יתר - אם אני אהיה בפגישה עם מישהו אני אציף את התכנים שמתאימים לי מבחינה רגשית. אם אני אציף מוקדם מדי פרטים אישיים מדי זה יכול לגרום לי להרגשה מאוד לא טובה. גם זה משפיע על הדינמיקה הסופית".

מה עבר על מיכאל, השתגע?
"לזכותו ייאמר שבניגוד לשני שבאה מוכנה מאוד לתהליך, וידעה שהיא שם, הוא לא ידע. הוא ידע שצריכים לבחור אותו מבין שניים. הוא ידע שהוא יהיה שם שלושה ימים ויעוף הלאה. אני חושבת שזה דבר אחד, דבר שני הוא בחור של שליטה, למרות שנראה ששני שתלטנית, או שיש בה נוכחות של שליטה - גם הוא בדרך השקטה שלו וכל פעם שהיא מביאה משהו חזק, הוא מתריס, וזה סוג של שליטה. בתרגיל צילום היה להם מאוד קשה, וה-'וואטסו' היה הקש ששבר את גב הגמל, מישהו בעצם מרים אותו, כל המחשבות, האוברדוז, מישהו מחזיק אותו, יש שקט מוחלט, והוא גם ככה עם עצמו בקונפליקטים מטורפים - וזה הקש".