רק לפני מספר שבועות "חתונה ממבט ראשון" חזרה למסך הטלוויזיה לעונתה החמישית, ומאז היא לא יורדת מסדר היום של השיח הציבורי. היא גוררת שיח רב סביב הזוגות, במיוחד מאז מוצאי שבת האחרונה, במהלכה לראשונה בהיסטוריה של הפורמט בישראל, התחתנו בתוכנית שני גברים - גיא דלאל ומתן וייס. הבוקר (שני) הגיע הפסיכולוג של הריאליטי, דני פרידלנדר, לתוכנית הבוקר של "קשת 12" כדי לדבר על ההחלטה להביא זוג גאה לתוכנית והאתגרים השונים שזה הציב בפניו ובפני ההפקה.

איך התגובות מאז הפרק האחרון?
"מאז החתונה של גיא ונתן שלשום בלילה יש התרגשות גדולה מאוד, תגובות חמות ומרגשות מאוד. הורים של להט"בים כותבים לי. אמא שכתבה לי שהתוכנית גרמה לבעלה, שלא דיבר עם הבן שלה מאז שהוא יצא מהארון לשבת איתו ולצפות בפרק, ואז הייתה להם את השיחה הראשונה. בחור מהפריפריה שכתב לי שזו פעם ראשונה שהוא יכול לפתוח את הטלוויזיה ולראות תקווה ואופטימיות".

שתף בהתלבטויות שלפני הפרק
"בוא נפתח לקשת על השכם ונאמר שזו החלטה מאוד אמיצה, החלטה שיש בה סיכון ברייטינג. אנחנו יודעים שזה נושא שיש סביבו מחלוקת. יש אתגרים בליהוק של עונה כזו, צריך לבנות מערך ליהוק נפרד לגמרי, כשאנחנו מלהקים תוכנית רגילה של גברים ונשים אנחנו עושים יום ליהוק נפרד לכל הגברים, ויום ליהוק נפרד לכל הנשים. מה עושים כשמלהקים גייז או לסביות, צריך לעושת את זה בנפרד, זה מאוד מורכב. זה בימי המיונים, הם באים לפגישות אצלנו ויושבים בתור, ומה יקרה אם הם יפגשו אחת את השני".

צפו בריאיון של דני פרידלנדר:

לא רק רציתם להביא זוג גייז, גם רציתם שזה יצליח. נתתם להם אקסטרה מאמץ וחשיבות?
"מאוד רצינו שזה יצליח. נשאלת השאלה מה זו הצלחה ב'חתונמי'? האם זה שהם ישארו ביחד? האם תהיה שם זוגיות טובה? שיעברו תהליך? רצינו שזה יהיה, ושזה יהיה כמו שאר הזוגות שלנו, שתהיה שם זוגיות. עם כל ההתרגשות שגיא ומתן מתחתנים, בסוף רצינו שזה יהיה מסע זוגי - וזה הולך להיות המסע של 'חתונמי'".

יש הרבה מאוד אנשים שלא צפו בפרק הזה בגלל שהם ידעו שזו הולכת להיות חתונה של גייז. יש לך מסר להעביר להם לגבי הפרקים הבאים?
"אין מסר. מי שראה את הפרק הבין שעשינו מה'אישיו' - 'נון אישיו'. תראה שבתוך שבעה זוגות בתוכנית יש עוד זוג גברים, לאט לאט גיא ומתן יכנסו להם ללב, כמו שאני נכנס ללב של המוכר במכולת. בסוף איך עושים שינוי חברתי? על ידי שמתקרבים אחד לשני. אתה פוגש מישהו ואתה רואה את האנושיות שלו, ואתה רואה שהאיש המקסים הזה הוא גם גיי, ושהאיש שהולך איתו למכולת הוא גם גיי.שינוי חברתי עושים לאט ובאהבה".

אתה נראה כאן הכי נרגש שראיתי אותך אי פעם
"אני לא יודע אם אני הכי נרגש. כשאני בחדר הטיפולים איתם אני לגמרי מקצועי. אני נרגש שם הסיפור שלהם, אני מזדהה עם הסיפורים שלהם. מטפלים עובדים הרבה פעמים מתוך הלב שלהם, מתוך הבטן שלהם - תראו את מתן. הוא לא מאמין שמגיע לו. הרבה פעמים כשאתה גיי אתה לא מאמין שמותר שיהיה לך טוב, שתחלום שתהיה לך חתונה ויהיו לך ילדים".

 ד''ר יעל דורון, דני פרידלנדר  (צילום: צילום מסך קשת 12)
ד''ר יעל דורון, דני פרידלנדר (צילום: צילום מסך קשת 12)

במובן הטיפולי, יש הבדל בלטפל בזוג מאותו המין, יש משהו שונה בגלל שהמגדר הוא אותו מגדר. אין הגדרות מגדריות מקובעות
"אני חושב שזוג גברים או זוג נשים מתמודדים איתו הוא שונה. מה שקורה בזוגיות חד מינית בסוף הוא שכל אחד עושה מה שהוא טוב בו, אחד מבשל ואחד מוריד את הזבל. זה שגייז ולסביות היו שנים בארון, זה מצלק אותם. זה ששנים חשבת שאתה לא יכול להיות מה שאתה, גם כשאתה יוצא מהארון, גם בגיל 40 וגם בגיל 50, זה משפיע על מערכות היחסים שלך".

נשמח שתגיד כמה מילים על דניאל ורינת
"ברוכים הבאים לפעם השניה כבר ב'חתונה ממבט ראשון', שיש עניינים עם כלבים. אני חושב שמה שאני רואה זה שדניאל השתלט על סיטואציה מאוד קשה. הוא צריך להשתלט שם על הכלב שלו שהוא אלים לשעבר, על הכלב שלה שנכנס לסביבה חדשה. על רינת שהיא מאוד סקפטית לגבי הזוגיות. אנחנו רואים את דניאל מנהל במיטבו את הסיטואציה".

ברגע אחר היא אומרת שהוא ממש לא ה'טייפ-קאסט שלה' והיא הייתה בורחת על השנייה הראשונה אחרי החתונה. ואז שאלת אותו מה הוא חשוב והוא אמר 'לא אכפת לי'. האמנת לו?
"אני חושב שהוא היה גם גיבור, ואנחנו רואים את היכולת שלו להפעיל מנגנוני ניתוק שעובדים לטובתו. לפעמים קצת לא להרגיש ברגעים קשים זה בסדר, כל עוד אתה לא 'לא מרגיש' כל הזמן".