וואו, איזה שבוע עבר עלינו. עונת החתונות ממשיכה להפוך את הערבים שלנו לרווי פחמימות, הממשלה מראה סימני פירוק, והחום – לא מבייש את יולי אוגוסט. אז רגע לפני שיום שישי מברך אותנו לשלום, הגיע הזמן להתארגן על הסרטים והסדרות שילוו אותנו בסוף השבוע, ויורידו איתנו הילוך מהעומס והשרב. שנתחיל?  

מלכת הדרום: Queen of the South

במהלך השבוע שעברנו, אישר הרמטכ"ל שלוחמות יוכלו מעתה לשרת בחטיבות חי"ר. ברוח הבשורה הנפלאה והחשובה הזו, קבלו סדרה שתזכיר לנו שוב שפערים מגדריים תמיד היו פאסה, עוד מאז בריאת העולם. 

הכירו את תרזה (אליס בראגה), אישה חזקה שנאלצת, למורת רוחה, לעבוד בשביל קרטל סמים שהרג את בן זוגה. למרות שזה ממש לא היה התכנון שלה, היא מצליחה לבנות אימפריה בתוך עולם הפשע המקסיקני, שכידוע מכיל בעיקר גברים עצבניים. כך, בזמן קצר, תהפוך תרזה, בסיוע של חברה נאמנה, לאחת הבכירות בקרטל המפוקפק. מה הקאצ'? היא תעשה זאת בכישרון רב, ותשנה את חייה שהחלו בעוני מרוד. 

כבר צפינו בסדרות כמו 'בית הנייר' ודומותיה, הבנו את הקטע של הסמים והדרום אמריקניים. ב'מלכת הדרום' יש משהו שונה, והוא אותנטיות. כשתרזה מסתכלת לחוג הסגור והגברי הזה בעיניים, בלי חשש, זה מרגיש כאילו זה תמיד היה ככה. מיותר לציין שהמתח והאקשן עושים את שלהם, ומדביקים את הצופים למסך בסופר גלו.  

מלכת הדרום (צילום: מתוך נטפליקס)
מלכת הדרום (צילום: מתוך נטפליקס)

בורגן - תהילה וכוח: Borgen - Power & Glory

ונמשיך בכוח נשי, אבל עם טוויסט. אני יודעת שכולכם שבעתם ממה שקורה בכנסת שלנו בימים אלה, ורבים מכם גם מבינים שכדאי לכם להתכונן נפשית לעוד מערכת בחירות סוערת ומלאת תהפוכות. מה שנקרא, התחלנו. אבל אם בא לכם לברוח קצת מהפוליטיקה שלנו, יש לי את המתכון המושלם בשלוש מילים: פוליטיקה של אחרים.

אז ככה. מחלוקת רצינית על סוגיית הנפט בדנמרק מתחיל להחריף, ויש חשש די מבוסס שהסיפור עלול להפוך למשבר בינלאומי. בתזמון מושלם, הקריירה של שרת החוץ הדנית בירגיטה ניבורג בסכנה. היא מבינה שאם לא תעשה מעשה, תאבד את כל מצביעיה, גם במחיר של לסכן מעט את הצרה שנפלה על המדינה. 

חרף הניסיון של יוצרי הסדרה לשמור על עמימות ובדיוניות של הנפשות הפועלות, כמה צופים דנים מיומנים הצליחו לזהות קווי דימיון ביניהן לאיך שנראית המפה הפוליטית בארצם. במהלך הצפייה, ראיתי לנגד עיניי את 'מותק בול באמצע', הסדרה הגאונית של 'כאן 11' על פליטת ריאליטי שפתאום הפכה לח"כית ישראלית מן המניין. שם אמנם זו הייתה קומדיה ופה - דרמה מורטת עצבים, אבל בשני המקרים זה עושה את העבודה ומסעיר מהרגע הראשון. 

במידה ואתם מתלבטים אם לקפוץ ראש לתוך הקלחת הפוליטית של ניבורג, אל תהססו, אתם לא תרצו לכבות את הטלוויזיה. זקוקים להשלמת פערים? חשוב שתדעו ש'הממשלה - תהילה וכוח' היא בעצם עונת המשך של 'הממשלה', אבל יצאה כסדרה עצמאית לגמרי. כל הכבוד נטפליקס, שאפו. 

בורגן (צילום: מתוך נטפליקס)
בורגן (צילום: מתוך נטפליקס)

הקיץ של סאמר: Surviving Summer

סאמר, נערה חביבה שהגיעה לשלהי גיל ההתבגרות, שידוע לכל כמשימה מורכבת למדי, נשלחת לגור אצל חברים של המשפחה בעיירה קטנה ונידחת כדי לבלות את הקיץ השמשי הקרב בצעדי ענק.  

באופן מפתיע, הנוף הכפרי שהחליף את ברוקלין הקודרת עשה לה לא רע, והיא פוצחת בסיפור אהבה עם היישוב הקטן והמשפחתי, ובונה לעצמה עולם חברתי חדש ואפילו לומדת לגלוש. 

קליל, חמוד, ולא מזיק, מלא ברוח נעורים, מתאים במיוחד לצפייה בשעת צהריים שטופת שמש, כשהמזגן מכוון כהלכה, שמיכת הפוך בכוננות והקפה הקר על השולחן, מחכה רק לנו.

הקיץ של סאמר (צילום: מתוך נטפליקס)
הקיץ של סאמר (צילום: מתוך נטפליקס)

המסלול הבוער: Floor is Lava

זוכרים שפעם, כשהיינו ילדים, היינו משחקים במשחק האלמותי 'הרצפה היא לבה'? בעיר הולדתי קראנו לזה 'תופסת גובה', אבל הקונספט זהה. בגדול, סופרים לאחור משלוש, ומאותו רגע ואילך אסור לדרוך על הרצפה. התוצאה? לחפש בפנאטיות משהו לעלות עליו כדי לא להיפסל, כרוניקה ידועה מראש שכוללת לרוץ בטעות לתוך קיר או ליפול מהספה. 

בנטפליקס הבינו שאמנם הדור שלנו כבר לא נופל מהספה, אלא יותר נרדם עליה אחרי בינג' ארוך, והחליטו להחיות את המשחק ההוא בריאליטי מדהים. 'המסלול הבוער', בדיוק כמו שמו, יכניס אנשים לזירה עם המון רהיטים וחפצים אקראיים, ומלמטה - הבנתם נכון, לבה רותחת ורוחשת. בפועל אלו מים אדומים ומבעבעים, אבל האפקט מרגיש כואב למדי אם נופלים לתוך הביצה המפוארת. 

המתמודדים חייבים לעבור את כל החדר מבלי ליפול ללבה, גם אם זה אומר להיתלות על וילונות או לצוף על מדף ספרים. הצוותים המוצלחים ביותר שבאמת מסיימים את המסלול יזכו בפרס של עשרת אלפים דולר ומנורת לבה. לא מאוד מרשים, אבל זה לא הכסף והלהיט של שנות התשעים, זה הכבוד. 

באשר אלינו, הצופים, אין עלילה מורכבת או סיפור סבוך, יש אנשים מצחיקים וסט מושקע, ולפעמים זה די והותר. אהבתם את נינג'ה ומרגישים שמיציתם? ברוכים הבאים הביתה. 

Floor is Lava (צילום: מתוך נטפליקס)
Floor is Lava (צילום: מתוך נטפליקס)

נערות הכבלים: Las chicas del cable

אחרוג הפעם ממנהגי הקבוע להותיר את סוף דבריי לביקורת נוקבת, ואחבר אתכם לסוף השבוע שייצבע בצבעי הקשת לרגל חגיגות הגאווה. 

אז לרגל הימים הצבעוניים הצפויים לנו, בין אם נבלה אותם באוויר הפתוח או בחדר הממוזג והנעים, אספר לכם על 'נערות הכבלים', סדרה ספרדית המחזירה את סוף שנות ה־20 של המאה ה־20 אל התודעה, ומגולל את סיפורן של נשים שמצליחות יחד, בחברה מסורתית ושמרנית מדי, לעשות בדיוק את מה שהן רוצות וממש לא להתנצל על זה. 

רומנים, אהבות אסורות, בגידות ושקרים, ילוו אותן כל הדרך אל האמת, ויגרמו להן להקריב לא מעט מהשלווה שליוותה אותן. דרמה תקופתית שפוגעת בול בנקודה, ולמרות שכיף ב־2022, עושה חשק לחזור קצת אחורה בזמן. בנימה זו, סופ"ש נעים לכולם, ויאללה, תרימו.

נערות הכבלים (צילום: מתוך נטפליקס)
נערות הכבלים (צילום: מתוך נטפליקס)