תם הטקס: חצי שנה לאחר שכבו האורות על מתחם הדירות בתל אביב, משתתפי "אהבה חדשה" סיכמו אתמול עונה בפרק איחוד אחרון (סופי סופי סופי לא למחוק). ובדיוק כמו בכל הפרקים שקדמו לו, גם כאן הובטחה לנו דרמת ענק וקיבלנו בעיקר רעש, צלצולים, והמון יין לבן. 

את הסיכום הגדול התחלנו בשיחה צפופה של הבנות עם מנחת התוכנית (שסוף סוף קיבלה זמן מסך ראוי) מאיה ורטהיימר. אחת אחת הן התיישבו וגוללו את סיפורן מהרגע בו יצאו לחופשי.

אז שני ודוד כבר לא, אל בודקת את העניינים עם אור, ומריאנה וסרגיי, הזוג המלכותי של העונה, החליט לפתוח את הפרק בצחוקים ושיגועים. נאום ה"מרחק עשה את שלו", של מריאנה כמעט וגרם לנו לפקפק באהבה, זוגיות, ותוכניות ריאליטי - רק כדי שסרגיי יקפוץ בסוף מחדר צדדי כדי לספר לנו שהשניים עדיין ביחד (חייכו, עבדו עליכם). אבל הפרידה הכי דרמטית בפרק הזה הייתה, כמובן, של דנה ממיאמי (אנחנו רק תוהים איך היא תוכל לפתח שיחה עכשיו, מבלי להזכיר את זה).

שני גולן, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שני גולן, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

וב"אהבה חדשה" כמו ב"אהבה חדשה" כל הפרומואים המפוצצים נגמרים בריב אינסטגרם מעייף - מי העלתה סטורי עם מי, מי תייגה את מי ומי יצאה לגזיבו עם מי (תנו לנו לספר לכם, זה לא באמת משנה כל עוד אפשר להכניס את המילה דרמה). 

הקשר של דנה ומיכאל הוא מוקד הבעיה, אז בואו נעמיד דברים על דיוקם. מותר לדנה להיות בסטי של מיכאל אבל היא הייתה צריכה לקחת בחשבון ששני לא תתחבר לרעיון. מפה ועד "בנות בחיים לא פירגנו לי", מרחק שנות אור. אי אפשר לאכול את העוגה, להשאיר אותה שלמה ואז להתלונן על זה. 

אבל כל זה לא רלוונטי בת'כלס, כי הריב הדרמטי נגמר באורח פלא שהתחיל מצעד "הגברים שעשו טעויות" (האויב של האויב שלי הוא חבר שלי לא?). אחד אחד הם התיישבו על הכיסא החם, ואנחנו אמרנו תודה לאל על מריאנה וסרגיי שהשאירו לנו קצת תקווה. 

דנה, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
דנה, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מיכאל ודוד, כל אחד מהם (באופן נוראי בדרכו), הדגימו בצורה מצוינת איך לא להתנהג למישהי שיצאת איתה (נכתב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים).

להגיד בפנים של בחורה, שבכתה עלייך בפריים טיים: "לא פספסתי אז ואני לא חושב שאני מפספס עכשיו" או "לא חייב לך שום דבר", לא מוציא אותך המנצח פה. כך גם להכחיש שעשית גוסטינג (אהמ דוד) כשכל דבר שאתה אומר מוכיח שכך היה - תהיו גברים וקחו אחריות. 

הלב יוצא אל שני (שבפירוש לא חפה מטעויות) ואי אפשר שלא לתפוס לרגע את תפקיד החברה המנחמת אפילו בלי להכיר אותה אישית, ולרצות לזרוק לה אוסף של קלישאות שמתחיל ב"זה יבוא כשזה יבוא" וזולג ל"יש עוד הרבה דגים בים". 

ואחרי שאיבדנו אמונה בעם הגברי, הנשי ובאינסטגרם - סידרו לנו סוף מרגש עם מוזיקה אופטימית, סולחה למצלמות, חיבוקים והרמת כוסית עם בלו נאן (אבל אל תדאגו, את השאר תוכלו להמשיך לראות בסטורי, אה דנה?).