הפיצוץ הגדול של מאי ומשה, יחסי החם-קר של לימור וליעד, מערכת היחסים הניטרלית של עידית ורפאל, והשלמות המתעתעת של קטיה וליאור - הפרק של חתונה ממבט ראשון היה בדיוק מה שציפינו ממנו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מאי ומשה

מערכת היחסים של מאי ומשה מתעתעת בי, אני מודה ומתוודה. "הלב שלי מתקדם, אבל המוח נעצר. אני לגמרי יכולה להתאהב בו", מאי מצהירה בתחילת הפרק בפני חבר. בעוד משה פורק לאחיו כמה קשה לו עם החוסר שעות שינה, והכלב, ולגור עם מישהי. 

הדבר היחיד שחשוב יותר למשה מלהזכיר כל שנייה את ריי, הוא אזור הנוחות שלו. משה אוהב שנוח לו, ואם הוא לא מקבל את זה, אז הוא מוכן לשבור את הכלים. אז איזה מזל שהמומחים התאימו לו את מאי, שמוכנה לוותר על עצמה. 

זה התחיל בסאגת השעונים המעוררים – נכון, זה מעצבן להתעורר לפני שאתה צריך לקום, אבל האופציה שמאי תאחר לעבודה בשביל שהוא יקום מחויך וייהנה מהשמש פשוט לא ריאלית (בעולם מקביל ליאור קם בחמש בבוקר כדי לשתות עם קטיה קפה).

ואז הגענו ל"פיצוץ הגדול", שאגב לא היה גדול כמו שהובטח (אם למישהו היה ספק). שבת בבוקר, והשניים מתלבטים איפה להעביר את השבת – כיכר רבין או יפו, ממש בחירתה של סופי. מאי כל כך נעולה על לנצל את השבת שלה, שהיא לוקחת את המושכות לידיים למרות הפרצופים הלא מרוצים של משה. שכאמור, מאוד אוהב את אזור הנוחות שלו. 

ומהרגע שזה קרה, משה מתבצר בתוך עצמו ולא מוכן לדבר על זה. "אני לא מתכוון לריב איתך", הוא רוטן לעברה, ובעצם מתכוון "כרגע אני יושב וכועס, תני לי". מאי, שרוצה לפתור את הדברים כאן ועכשיו, כשלה בלהבין שלא משנה מה היא תגיד עכשיו ובאיזה טון – היא תתקל במגננות של משה. בעצם, הבעיה בין השניים היא ברורה – משה לא יודע לדבר, ומאי לא יודעת לשתוק. 

"אם נמשיך להתפוצץ בעוצמות כאלו, אני לא יודע אם אני מסוגל להמשיך", הוא אומר למצלמה. "באלי להעיף על יעל שולחן, אני לא רוצה את זה", היא אומרת מהעבר השני, בעוד האווירה המתוחה בבית נמשכת. בריב הזה, אין צודק ולא צודק, יש בעיקר חוסר בתקשורת והרבה אגו – שמישהו יספר להם שלהיפגע זו בחירה (ליעד?). 

עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

עידית ורפאל

עידית ורפאל חוזרים מירח הדבש היישר אל דירה משותפת וניטרלית, בדיוק כמו הקשר ביניהם. "יש בינינו מרחק זוגי", מגדיר את זה רפאל – כרגע אגב, זה נראה ממש כמו תהום (לפחות עד שיצליחו לנהל שיחה רציפה).

הדקה הכי משמימה אתמול על המסך (והיו הרבה כאלו) התרכזה בשיחה שלהם אחרי שלא ראו אחד את השנייה כל היום - "איך היה היום שלך?", "בסדר ואצלך?", "עמוס", "רוצה לספר לי משהו?", "לא ואת?", "לא". 

נקודת האור של השניים נראתה דווקא כשהכניסו צד שלישי למשוואה, חברה של עידית. פתאום היה קל להם יותר לדבר והקרח מעט נשבר (רפאל אפילו אמר שני משפטים רצופים). 

בין הפלירטוט עם החברה, והעקיצות הקטנות ביניהם, היה שם רגע שהם יצאו ממצב הפרווה ונתנו לנו תקווה שמשהו יכול לקרות שם, אולי, בערך. עכשיו כל מה שצריך זה ללמוד לנהל שיחה (או לשתוק ביחד, אבל זה רצוי שלא בפריים טיים). 

לימור וליעד, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
לימור וליעד, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

לימור וליעד

לימור חוזרת מהמידברן היישר לזרועותיו הקרירות של בן זוגה לתוכנית (כן, רק לתוכנית). הוא מקבל את שובה הביתה עם ארוחת בוקר ופרצוף חמוץ, היא משיבה לו עם הרבה שתיקה והשניים ישנים בנפרד (פייר, התעייפנו גם). 

מוטיב השתיקה נמשך גם בבוקר שאחרי, הוא מכין קפה עם פרצוף חמוץ והיא משיבה לו עם הרבה דרמה ופרידה קרירה. היא רוצה יחס ומתרחקת כדי שהוא יתקרב, והוא רוצה לדבר אבל לא רוצה להכעיס (או לנשום) וזו חברים, חוסר תקשורת. 

משיחת הסולחה שלהם עולה בעיקר המסקנה שליעד ותסביכי האב של לימור נפגשים בדיוק באותה נקודה, וכל דבר שהוא לא יעשה היא תמצא דרך להכניס אותו למשבצת הזו. "בבקשה תפגעי בי עוד", הוא מפציר בה במהלך השיחה ביניהם (אל תדאג, זה בדרך), והשניים משלימים לבינתיים – עד הפיצוץ הגדול הבא. 

קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

קטיה וליאור

בגזרה של קטיה וליאור האשליה של השלמות נמשכת, וסליחה אבל אנחנו לא קונים את זה. ליאור מקפיד לקום בחמש בבוקר כדי להכין לקטיה קפה, ולחכות לה עם כוס יין ופרחים כשהיא חוזרת, והיא בתגובה מפתחת "לחץ בית" (עם כאלו תנאים, מי לא הייתה?). אבל כשמנקים את כל המחוות הקטנות וההתלהבות של ההתחלה, האם באמת נותר שם משהו חוץ מלאבי דאבי?. 

אחרי כשבועיים של היכרות (או שנים של זוגיות מהעיניים של ליאור) הוא שואל אותה אם היא לא הייתה במערכות יחסים בעבר, וזה גורם לנו לתהות האם השניים באמת מדברים ביניהם או עסוקים בלשחק בזוגיות מושלמת. את האמת, אנחנו נוכל לדעת רק שליאור יפסיק לצאת מגדרו ויתחיל להיות אותנטי (אבל זה כנראה יקרה אחרי שיכבו המצלמות).