"משימת ירוט" ("Interceptor"), נטפליקס

בסרט הזכור לטוב “נוטינג היל" מתנדב הספרן וויליאם טאקר לעזור לכוכבת הגדולה אנה סקוט לעבור על הטקסט בסרט המגוחך שאותו היא תצלם בקרוב, ובו תשחק קצינה מעט בעייתית המצילה את העולם ברגע האחרון משואה גרעינית. הסרט “משימת ירוט" הופך את המגוחך למציאותי. לא צריך יותר משתיים־שלוש דקות צפייה כדי לתפוס שבאמת צילמו סרט אווילי כזה והוא מוקרן עכשיו לעינינו.

קפטן ג'יי ג'יי קולינס, כמובן יפה וסקסית, חוזרת אל אסדה ימית המשמשת כמערכת הגנה מפני טילים גרעיניים. ג'יי ג'יי עזבה לא מכבר את האסדה אל הפנטגון כדי להתקדם בסולם הדרגות, אבל בעקבות הטרדה מינית מצד אדמירל - אירוע שגרסתה לא התקבלה בו - היא חוזרת אל האסדה. בינתיים משתלט על האסדה טרוריסט רודף בצע בכוונה לנטרל את הטילים המיירטים, שהשתלט גם על טילי גרעין רוסיים, ומתכוון לשגרם לכיוון ארצות הברית.

וכל זה מתרחש בשתי הדקות הראשונות של הסרט. עכשיו עוד נשארות שעה וחצי בערך שבהן ג'יי ג'יי מצליחה להדוף את התקפותיו של הטרוריסט הרשע על חדר הבקרה, ובשנייה האחרונה, ממש על השנייה האחרונה, מצליחה לגנוב את הרעיון מ"נוטינג היל" ולהציל את אמריקה משואה גרעינית.

אוי, כמה שהסרט הזה צפוי ומגוחך ומטופש. הדמויות עלובות, הדיאלוגים נמוכים מים המלח, המשחק מעורר תחושה מעורבת של כעס וחמלה. זה סרט שראוי להיכנס להיכל התהילה של הסרטים הרעים באשר הם, ורק עובדה אחת עושה אותו למרתק מאין כמוהו: במצעד הסרטים הנצפים ביותר בישראל בשבוע שעבר הוא כיכב במקום הראשון. בלתי אפשרי לחשוב מה זה אומר.

• לראות או לוותר: לא לראות. אף פעם. לעולם.