שנות ה-90 היוו עידן חדש בטלוויזיה הישראלית. אחרי שנים ארוכות של שלטון יחיד של הערוץ הראשון, נכנסו לזירה כוחות חדשים - ערוץ 2 המסחרי וערוצי הכבלים למיניהם, שהביאו למסך שלנו פרצופים חדשים ומגוונים. חלקם, כמו אילנה דיין או צביקה הדר, נשארו דמויות בולטות על המסך עד עצם היום הזה, אבל רבים אחרים בחרו במהלך השנים כיוונים אחרים. יצאנו לבדוק איפה הם היום.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רון לוינטל

רון לוינטל, בוגר גל"צ, היה בתחילת שנות ה-90 שם חם בתעשיית הטלוויזיה כשהוביל את תוכנית הלייט נייט הראשונה בישראל, "חכם בלילה" ששודרה בערוץ 2 הנסיוני. עוד הנחה באותן שנים את "זומביט", "רואים 6/6" ואת קדם אירוויזיון 1996, אבל בסופו של דבר בחר לפנות ללימודי משפטים ונעלם מהזירה התקשורתית. ב-2006 הפתיע את המערכת הפוליטית כשהתמודד לראשות מפלגת "שינוי" וגבר על טומי לפיד, אבל המפלגה בראשותו התרסקה ולא עברה את אחוז החסימה. כיום פועל לוינטל כעורך דין המתמחה בדיני לשון הרע, וב-2021 ביצע גיחה כשחקן בסדרה "מותק בול באמצע", שם גילם את יו"ר הכנסת.

עו''ד רון לוינטל (צילום: יח''צ)
עו''ד רון לוינטל (צילום: יח''צ)

יעל אלמוג

אלמוג, גם היא יוצאת גל"צ, הייתה בשלהי שנות ה-80 ותחילת ה-90 ממגישות תוכנית הנוער הפופולרית "תוססססס", מעין תשובה של רשות השידור ל"זהו זה" המצליחה בחינוכית. בהמשך דרכה הגישה את מגזין הקולנוע "אקשן" בחינוכית (לצד הסייד-קיק, אורנה בנאי בדמות לימור) ומילאה מספר תפקידי הגשה בערוץ הספורט. גם אלמוג פנתה ללימודי משפטים, שימשה כתובעת במחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות מחוז תל אביב  ומאוחר יותר ניהלה את המחלקה הבינלאומית ברשות לניירות ערך. בשנת 2017 מונתה למשנה למנכ"ל בנק הפועלים.

יעל אלמוג (משמאל, צילום: מורג ביטון)
יעל אלמוג (משמאל, צילום: מורג ביטון)

אורן רוזנשטיין

אורן רוזנשטיין שירת גם הוא בגלי צה"ל, ולאחר שהשתחרר השתלב בערוץ הראשון, הן כמגיש תוכניות ילדים ונוער ("חיות וחיוכים") והן כמגיש ושדרן תוכניות ספורט. רוזנשטיין נעלם אמנם מהמסך אבל הוא עדיין עובד בתחום התקשורת, כעורך ב"ידיעות אחרונות", ובמקביל הוא משמש כמאמן אישי למציאת זוגיות, ומעביר הרצאות בנושאי מונוגמיה, זוגיות וגירושין. בשנת 2011 אף פרסם ספר על חווית ההריון מנקודת המבט של האב.

גיל אלון

גיל אלון היה אחד הפרצופים הקבועים על המסך הישראלי בשנות ה-90. כשחקן בוגר ניסן נתיב עם קריירה עשירה בתיאטרון, הוא שיחק בתוכנית הילדים "קשת וענן", התארח בתוכניות מצליחות כמו "קרובים קרובים" ו"רחוב סומסום", ועם תחילת שידורי ערוץ 2 הגיש את השעשועון המצליח "לינגו". בשנת 2000 אלון ביצע תפנית בחייו, נסע ליפן והוסמך כמאסטר זן בודהיסטי, ומאז ועד היום הוא מעביר סדנאות  בנושא בישראל וברחבי העולם.

רונן גורביץ'

בוגר נוסף של גל"צ שכבש את המסכים בשנות ה-90 היה רונן גורביץ', שהצטרף לערוץ הספורט מיד עם הקמתו בשנת 1990 והפך מיד לאחד השדרים והמגישים המובילים בו. גורביץ' זכור בעיקר משידורי ה-NBA אותם הוביל לצד הפרשנים עפר שלח ושימי ריגר, ומדי פעם שידר גם את הליגה האנגלית בכדורגל לצד אבי מלר. בשנת 2000 עזב את ערוץ הספורט, למד תואר שני במנהל עסקים והשתלב במשרד המשפטים, שם הלך והתקדם עד שב-2012 מונה למשנה למנכ"ל המשרד. כיום גורביץ' הוא סמנכ"ל לוגיסטיקה בקריה האקדמית אונו, ולאחרונה הופיע כשהוא מוקלט במצלמה נסתרת במסגרת תחקיר שביצעה חדשות 12 על עסקה מפוקפקת לכאורה הקשורה במכללה (אם כי לא נטענו טענות כלשהן כלפיו אישית).

יוסי סיאס

יוסי סיאס היה אחד משדרני הרדיו והטלוויזיה הבולטים בשנות ה-80 וה-90. הוא החל את דרכו כמגיש תוכניות מוזיקה ברשת ג', ובשלב מסוים עבר לרשת ב' ושם החל לגבש את הפורמט המזוהה איתו - תוכניות בהן שוחח עם מאזינים וייעץ להם בנושאי אהבה, זוגיות ומשפחה. הפופולריות של סיאס ברדיו משכה את עיניהם של קברניטי הטלוויזיה, ובסוף שנות ה-90 הוא החל להגיש תוכנית בפורמט דומה בערוץ 3 בכבלים. בשנת 2004, בעקבות משבר כלכלי שפקד אותו, עזב סיאס את הארץ ועבר להתגורר עם משפחתו במיאמי. מביתו בפלורידה הוא המשיך להגיש במשך עשור תוכנית, בסגנונו המוכר, ב-103FM, עד שירדה משידור ב-2014. גם היום סיאס מתגורר במיאמי.

יוסי סיאס (צילום: יח''צ)
יוסי סיאס (צילום: יח''צ)

אלונה פרידמן

אחת התוכניות הבולטות בתחילת שידורי ערוץ 2 הייתה "שישי חי" - תוכנית בשידור חי בשעות הערב המוקדם של ימי שישי, בהגשה נשית מרעננת, שהתאפיינה בראיונות קלילים עם אורחים מפורסמים. את התוכנית הגישו מרב מיכאלי, כיום שרת התחבורה, נועה ירון, כיום סופרת (שחזרה בתשובה), ואורלי ברבי, שבהמשך הוחלפה באלונה פרידמן, שהחלה את דרכה כדוגמנית. כיום פרידמן עוסקת בהנחיית כנסים והרצאות המיועדים לנשים בגיל המעבר.

סיגל שחמון

סיגל שחמון הייתה ללא ספק אחת הכוכבות הגדולות בארץ בעשור בו אנו עוסקים. היא פרצה לתודעה כמועמדת בתחרות "נערת הגלגל" שהריץ ארז טל במסגרת "גלגל המזל". למרות שלא זכתה, טל זכר אותה לטובה והזמין אותה להגיש לצדו את תוכנית הבידור "העולם המופלא". בהמשך הגשה את השעשועון "המבצר" עם אקי אבני, והגיעה לשיא כשהגישה, לצד דפנה דקל ויגאל רביד, את אירוויזיון 1999 שנערך בישראל. בשנים שלאחר מכן שחמון הורידה הילוך עד שלבסוף פרשה כמעט לחלוטין מעולם הבידור, ובעשור האחרון היא פתחה בקריירה שנייה כמעצבת פנים.

סיגל שחמון (צילום: רפי דלויה)
סיגל שחמון (צילום: רפי דלויה)