הם נחשבו לאויבים המושבעים של ישראל ולרוע המוחלט, אבל עד כמה רוב הציבור בישראל יודע מי הם היו באמת? מה היו כוונותיהם האמיתיות בזמן שהצהירו בגלוי על רצונם להשמיד, לפגוע ולמחוק את ישראל? הסדרה "אויבים" חוזרת לעונה נוספת ומביאה את סיפוריהם של שישה מנהיגים מרכזיים במזרח התיכון: המופתי חאג' אמין אל חוסייני, מנהיג לוב קדאפי, חוסיין מלך ירדן, מנהיג ומייסד החמאס אחמד יאסין, מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי וחסן מלך מרוקו, כפי שהם משתקפים דרך עיניהם של ארגוני המודיעין הישראליים.

הפרק הראשון שיפתח את העונה החדשה יעסוק במופתי חאג' אמין אל חוסייני, מי שנחשב בעיני רבים ל"אויב" הראשון של ישראל ועורר סערות רבות בישראל וידון בשאלה, מה היה חלקו במימוש הפתרון הסופי. הפרק חושף את יומניו של המופתי, שתורגמו מתוך כתביו המקוריים ומציג כיצד תמך בנאצים ובפתרון הסופי. בפרק נחשפות ראיות לכך שהמופתי פעל אקטיבית ומנע הגירה לפלשתינה של אלפי יהודים וביקש לשלחם לפולין. הפרק יענה על השאלה, האם המופתי ביקר באושוויץ וידע על השמדת היהודים?

הפרק השני יעסוק בקדאפי, יצלול לתוך דמותו האכזרית והצבעונית של מנהיג לוב ויציג כיצד פעל לפגוע בישראל מרגע עלייתו לשלטון. בפרק ייחשף ראיון בלעדי מהכלא עם הטרוריסט הבינ"ל קרלוס התן, שחושף את קשריו עם קדאפי ומתאר את דמותו כ"פרנואיד ומסומם". 

חשיפת פעולות המוסד בלוב בראשית שנות ה-70, בהן ראיון עם עיתונאי בריטי, שחושף כיצד לוחמת מוסד, איתה קיים רומן, ניסתה לשכנעו להשיג ראיון עם קדאפי. חשיפת הקשר הישיר של קדאפי לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ועוד.

הסדרה שהפכה בעונתה הראשונה ללהיט גם בעולם הערבי עוסקת בדמות המנהיג, עוינותו לישראל ואישיותו ובשאלה כיצד המודיעין הישראלי תפס אותו וכיצד פעל נגדו או איתו ברגעים מסוימים. כל פרק מציג רגעים של עימות מול המנהיג או פעולות טרור שיזם ומלווה באנשים שהיו חלק מהאירועים. 

העונה החדשה תעסוק גם באחמד יאסין, שהצליח לייסד ארגון טרור רצחני ולהניע המונים, כשהוא נכה לגמרי. באבו בקר אל בגדדי, שרצה להקים מדינה איסלמית פנאטית תוך השמדת ישראל, וגם בשני אויבים יוצאי דופן שידעו תמיד לשמור על קשר יציב עם המודיעין הישראלי - המלך חוסיין, אויב שעשה את פעולותיו נגדנו כדי לשרוד בשלטון, וחסן מלך מרוקו, שהחל לקיים יחסים חשאיים עם המודיעין הישראלי שנים רבות לפני הסכמי השלום הגלויים בין המדינות.
הסדרה תשודר החל מה-5 ביולי, בימי שלישי, בשעה 21:15 ב-כאן 11 ובדיגיטל