אידיוט המחמד של אלוהים: God's Favorite Idiot

מליסה מקארתי ובן פאלקון. ביומיום הם בעל ואישה, בשאר הימים הם שחקנים מעולים ואהובים שמחליטים לשחק יחד מדי פעם ולהחזיר את הפלפל לחיי הנישואים השגרתיים. הפעם הם עשו זאת בקומדיה חדשה ודי משונה למען האמת, שנראית כאילו המשרד והמקום הטוב הקימו בית והביאו ילד לעולם. תיכף תראו. 

פאלקון הוא קלארק, בחור רגיל ונחבא אל הכלים, שביום בהיר אחד, או בעצם פחות בהיר, חוטף מכת ברק. הוא מגיע לעבודתו בתמיכה הטכנית, ואמילי (מקארתי), הקולגה שלו שהפוכה ממנו ב־180 מעלות, בטוחה שהוא זוהר פיזית. כן, סיפור מוזר. 

אמנם היא צרכה כמה סוגים של סמים קשים בליל אמש, ולהיות צלולה זה ממנה והלאה, אבל אמילי בטוחה שמשהו בקלארק השתנה. בסוף היא מצליחה לשכנע את שאר העובדים שהבוהק הזה הוא מתת אל, חשש שמתברר כנכון כשמלאך מהודר מגיע ומספר שהשטן פתחה במלחמה עם אלוהים. השטן היא אישה, לא יודעת מה זה אמור להביע. 

אגיד את זה עכשיו באופן ברור - מדובר בטרלול מוחלט. לא תפספסו את הקילוגרמים הרבים של השטויות במובן הכי אובייקטיבי של המילה, ובטח לא תצליחו להתעלם מהשפה הבוטה והלא מתנצלת. לקומדיה המטורפת הזו היה מאוד קל להפוך למוגזמת וצורמת, שיורדת רע מאוד בגרון. במקום, היא תפסה אחלה מקום של סדרה אקצנטרית שבאופן מפתיע עובדת ממש טוב. 

אידיוט המחמד של אלוהים (צילום: נטפליקס)
אידיוט המחמד של אלוהים (צילום: נטפליקס)

אתם לא מכירים אותי: You Don't Know Me

אמנם מספיק מותח לנסות ולהבין מה יעלה בגורל הממשלה והבחירות הצפויות, אבל קבלו משהו מותח באמת שנתקלתי בו לאחרונה בנטפליקס שלנו. 'אתם לא מכירים אותי', מותחן המביא את סיפורו של גבר, שזהותו נותרת די עלומה, החשוד ברצח. הוא מבין שאין לו הרבה סיכוי להיחלץ מעונש כבד, ורגע לפני מתן גזר הדין, הוא מחליט לפעול בכיוון אחר לגמרי מהכחשה או משהו בסגנון. 

במקום כל זה, חושף החשוד בפני השופטת בבית המשפט וחבר המשובעים, את סיפור הרומן המסתורי שהיה לו עם אישה בה פגש. תמיד אומרים שהאקדח במערכה הראשונה יירה בשלישית, וגם כאן, האישה הזו הולכת לשחק תפקיד חשוב בהשתלשלות המשפט, שנדמה שסופו ידוע מראש. 

בפרק הראשון, נראה שהסיפור סגור. מאסר ארוך, ללא עוררין. ככל שמתקדמים בסדרה, במקום קצוות הולכים ונסגרים, חוטי העלילה נפרמים בזה אחר זה, וממש לא ראיתי את זה בא. מזמן לא הופתעתי כך, ובכל הנוגע לסדרות מתח, כבר מאוד קשה להפתיע אותנו. 

אתם לא מכירים אותי (צילום: נטפליקס)
אתם לא מכירים אותי (צילום: נטפליקס)

החיים הסמויים של חיות הבית: The Hidden Lives of Pets

מי מאיתנו לא אוהב את חיות המחמד שלו. אם זה כלב שמקבל את פנינו כאילו חזרנו הביתה אחרי 20 שנה, ואם זה חתול שמהנהן בנימוס מהחדר השני. אלו מביננו שהחיות שלהם הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם, יודעים שאי אפשר להפסיק לבהות בהם, גם אם כבר הם מנסים לשאול מה נסגר. 

אז נטפליקס הרגישו אותנו, ויצאו בדוקו חמוד מדי שמראה לנו, איך לא, את חיות הבית שלנו, אבל כמו שלא ראינו מעולם. נבין בפעם המיליון כמה הם חכמים, נלמד קצת על התקשורת שלהם איתנו, בני האדם, ונתלהב שוב מזה שהם כל כך הרבה יותר חדים מהיצורים האנושיים. 

לא משנה מה אתם מגדלים, גם אם דג או אפילו תולעי משי, קחו לידכם את החיה האהובה עליכם, וכנסו איתה לסדרה מרתקת שתעשה לכם חשק לחיה נוספת. אם עדיין לא מצאתם לכם חבר על ארבע או על שתיים, ארבעת הפרקים הללו יקרבו אתכם לשם בזריזות. אגב, במידה והתלהבתם מנשיא ארה"ב לשעבר אובמה שקריין בסרט הטבע הקודם מבית היוצר של נטפליקס, ודאי תשמחו לדעת שהשחקן יו בונוויל, שכיכב באחוזת דאונטון, לקח הפעם את הפיקוד. 

ראש העכביש: Spiderhead

ונסיים במשהו מורבידי למדי, שהצליח לעבוד בניגוד לציפיות. 'ראש העכביש', סרט מדע בדיוני בכיכובו של כריס המסוורת', שנכנס לחליפה בתור סטיב והפך לגאון תרופות שמנסה לשנות את העולם. מה הקאצ'? ועדת האתיקה כנראה לא קיבלה מייל על כל הפרויקט המפוקפק הזה.

כחלק מהניסוי השנוי במחלוקת, הוא לוקח כמה אסירים עמוסי רגשות אשם שבחרו להשתתף בניסוי, ומציע להם גאולה לכל מה שהם עשו בתמורה לחומרים מסתוריים המוזרקים לגופם. מה שהם לא יודעים, הוא שהחומרים האלה יובילו לתגובות גופניות ורגשיות קשות שיגרמו להם להתחרט שבכלל הסכימו. 

אמנם הקשר למציאות מקרי בהחלט, אבל מעניין לראות איך חומרים משפיעים על אישיות, ואיך קצת תקווה יכולה להוביל לקבלת החלטות קטלניות ומסוכנות.

ראש העכביש (צילום: נטפליקס)
ראש העכביש (צילום: נטפליקס)

אסקייפ רום - השלב הבא: Escape Room - Tournament of Champions 

אם הייתם פעם בחדר בריחה, בטח הבנתם שגם אם תיקחו חלק פעיל בניסיון לצאת החוצה, וגם אם תנסו, כמוני, ללחוץ על כל הכפתורים ולפתוח את כל המגירות למרות שאין שם כלום, כל הסיפור נגמר תוך גג עשרים דקות.

ב־88 דקות הסיוט שקוראים להן 'אסקייפ רום - השלב הבא', לא רק שזה לא לוקח רבע שעה, אלא משהו כמו נצח, אולי שניים, בהתחשב בכך שמצליחים בכלל לשרוד. בתחילת הסרט, שהוא השני בסדרה, מנסים זואי ובן לאתר את מיקומו של ארגון שעבדה בו זואי בעבר, וגרם לשניהם להשתתף בגרסה מעוותת של חדר בריחה על ספידים. כאן הם עושים את הטעות הראשונה - נוסעים במטרו חשוך ומבודד בלילה. קלאסי סרט אימה, בדיוק כמו ללכת רגע לזרוק את הזבל בבקתה ביער, או להחליט להיכנס לחניון עם אור מרצד. זמן קצר אחרי, הם יבינו שגם האחרים שנתקעו בקרון הרכבת שיחקו במשחק המעוות הזה. 

אסקייפ רום - השלב הבא (צילום: נטפליקס)
אסקייפ רום - השלב הבא (צילום: נטפליקס)

מהרגע זה ואילך, קורות כל הזוועות שאי פעם דמיינתם, אחת אחרי השנייה. הקרון יוצא מהמסלול, הדלתות ננעלות, הם מתחשמלים, טובעים, בורחים משריפה, מגלים שהכל סביבם הוא תוכנת מחשב, וזה עוד לא הכל. אחרי סוף שבוע כל כך עמוס, מצעד איוב הוא ממש לא מה שצריך כדי להרגיע קצת. תברחו מהסרט הזה כל עוד נפשכם בכם, בברכת שלא נדע ושלא נצפה.