חדי האבחנה ודאי ראו שהאח הגדול עבר העונה שינויים קטנים בפורמט, בכל זאת אחרי כ"כ הרבה עונות ויותר מעשור שנים שטוחנים את הריאליטי, הגיע הזמן לשינוי מרענן. האמנם מרענן?

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

למשל, בתחילת הפרק יש לצופים תקציר של "בפרקים הקודמים", כפי שנוהגים לעשות בתחילת כל פרק בסדרות מבוימות עם תסריט כתוב מראש. לא מפתיע בכלל, כי האח הגדול הוא כבר מזמן לא תוכנית ריאליטי במשמעות הפשוטה של תוכנית מציאות אלא סדרה מבוימת, אליה מלוהקים שחקנים, כושלים יש לומר, אבל שחקנים, כי דיירי האח הגדול כבר מזמן איבדו את האותנטיות ונכנסו לבית אחרי שעשו שיעורי בית קפדניים, וכל צעקה, נביחה, עימות או נשיקה על המסך היא מבוימת לטובת המצלמות.

וכמו שאנחנו כבר מכירים היטב כל מהלך תחמני של האח הגדול עצמו, בין אם מדובר ביצירת יריבויות דרך משימה, ניסיון להלהיט את הבית או בעיקר לשמור על דייר מועדף עליו, הרי שהאותנטיות והאמינות של תוכנית המתיימרת להיות תוכנית מציאות נעלמה כבר מזמן, אז אל תעבדו עלינו. ובכל זאת, סיקור מהיר של "הפרקים הקודמים" אומנם הרגיש לי מוזר, אבל מודה שדי עזר לי לעשות סדר בבלגן ומאוד מתאים לתוכנית שמציאות זה ממנה והלאה.

לעומת זאת, השינוי הבא מרתיח ומסריח מזלזול בצופה. לראות מדי פרק את צמד המנחים המזוהים של הפורמט מתפצלים, גיא זוארץ שהנחה את הפרק אמש לבדו, בעוד לירון ויצמן שהנחתה את הפרק לפניו לבדה וכיוצ"ב, למעט בשידורי ההדחה אז מתאחדים השניים.

האח הגדול, גיא זוארץ, לירון ויצמן (צילום: קיץ ברבנר)
האח הגדול, גיא זוארץ, לירון ויצמן (צילום: קיץ ברבנר)

תחילה היה להם תירוץ מספק, כי לירון ויצמן חלתה בקורונה, וזאת סיבה מוצדקת לזוארץ לשדר לבדו, אבל נראה כי האח הגדול תפס על זה טרמפ, וכמו שהוא מזלזל בצופים שלו ומשדר תכנים נמוכים ולא חינוכיים בשעות פריים טיים, כך גם הוא לא משקיע בנו, ואם ניתן לקצץ בתקציב למנחה מדי פרק, או לא להטריח את אחד מהם להגיע עד נווה אילן, אז למה לא בעצם? במיוחד כשהאח הגדול משדר ארבעה פרקים מדי שבוע. אתם מדמיינים את אסי עזר ורותם סלע מתפצלים וכל אחד מהמנחים משדר פרק לבדו? מרגיש כאילו הזלזול בצופה הגיע לשיאים חדשים.

ואם כבר האח הגדול רוצה לרענן את הפורמט המיושן, הייתי מציעה לו שיחליף את המנגינה שמתנגנת למעלה מ-13 שנה בכל עונה, אותה מנגינה שטחנו אותה מכל עבר, שכבר לא מרגשת ולא משרה אווירת מתח במריבות סוערות בבית, כמו אותו שיר נפלא שמתנגן שוב שוב ושוב ושוב וכבר עושה בחילה.

ואם נחזור לתסריט שנכתב עבור הפרק אמש, כל הבית בוער. דיאן השתוללה כמו חיה פצועה, שמישהו כבר ירגיע את מופע האימים שלה, כי כשהיא תצא מהבית ותרצה להתפרנס מדוגמנות כפי שעשתה לפני שנכנסה, לא נראה לי שתהיה חברה שפויה שתרצה להיות מזוהה עם הערכים והסגנון שלה.

בר שלפה ציפורניים כמו שרק היא יודעת, אופק רתח והחליט להראות שגם לו יש עקרונות והוא לא מוכן שיחליטו בשבילו, למרות שהודה שהיה מקבל את אותה החלטה לאכול תפוחים ירוקים, נתנאל איבד את השפיות בגלל כמה גרמים של מנת בשר וחשף כי אוכל עושה לו חרדה קיומית, טליה התעמתה לראשונה עם בר שהשיבה לה בתנועות פסיב-אגרסיב, דניאל צעק על נתנאל, ואפילו לראשונה נשמע קולו של שרון, הדייר הכי שקט בבית, שהרים את קולו. 

כל הבית שישו ושימחו, חרבו ודרבו. העונה רק התחילה וכולם רבים עם כולם, מלא אקשן, וכבר יש זוגות ויש נשיקות, ומה נשאר לנו להמשך העונה אם כל זה מובא לנו כבר על ההתחלה? תודו שכבר מיצינו את הצעקות והרומנים המבוימים מזמן, והיינו מעדיפים לצפות בשיח אינטליגנטי, נעים ומכבד, על נושאים בוערים, ולא לשמוע את הפילוסופיה בשקל של אופק. לא בכדי, ערוץ "כאן" הפך להיות הערוץ השפוי היחיד שמזכיר לנו שעוד לא אבדה דרכנו.