אתמול ב"האח הגדול" נחלק הבית לשתי קבוצות. קבוצת האהובים וקבוצת הלא אהובים. אני נחרדתי. הזדעזעתי. נגעלתי. איך הרשות השנייה מאפשרת להעביר תוכן כל כך שלילי בפריים טיים? איך הצופים לא מתקוממים? לא מספיק שגם כך התכנים של התוכנית הזאת, נמוכים ורדודים, אז עכשיו ירדתם עוד יותר לזנות והחלטתם ללכת על מסרים כל כך לא חינוכיים, לא חברתיים, וכן, גם לא אנושיים? ובל נשכח שרוב הקהל הצופה בתוכנית הוא בני נוער וילדים, שחשופים ומושפעים מהתכנים שמובאים לנו על המסך.

מה חשבתם? שזה חומר בידורי והומוריסטי? מה שבטוח, חשבתם שזה יעלה לכם את הרייטינג. אבל כל מי שניחן בטיפת רגישות ואינטליגנציה, ירגיש סלידה ויתקומם נגד התופעה הזאת שמקדישה את הרייטינג, במחיר השפלה ביזוי והעלבה של אנשים, שנופלים קרבן למניפולציות שלכם ומאפשרים לכם להשתמש בהם כחומר ביד היוצר. כפי שקרה אתמול, כאשר דיירים ששמעו על הרעיון הדוחה והנחות הזה שיחלק את הבית לאהודים וללא אהודים, היו בשוק. אפשר היה לראות על פניהם את התדהמה שאחזה בהם.

נראה לי שהם היו כל כך בשוק, שהם לא הספיקו לעכל את הפצצה שהטיל עליהם האח וחבר מרעיו שיושבים שם למעלה בדסק ורוקמים מזימות מרושעות למען קדושת הרייטינג, או למען הנאתם האישית. מי הגאון המפלצתי הזה שהוגה ממוחו הקודח רעיון שכזה שבעצם מלמד ילדים ונוער שצופה בתוכנית, שזה לגיטימי לקטלג אנשים למועדפים ולפחות מועדפים למקובלים וללא מקובלים ובכך מעודד חרמות? דווקא בימים אלה כשאנחנו מתוודעים ליותר ויותר סיפורי זוועה של ילדים שסבלו מחרמות ואלימות במסגרות החינוך שהשאירו בהם צלקות לכל החיים, ומצד שני, אתם שולפים לנו מהכובע רעיון זדוני ולא חינוכי כמו זה?

אני גם תוהה איך אף אחד מהדיירים עצמם, לא התמרד והקים קול צעקה. עד כדי כך אתם לוזרים? וכי מה היה קורה אילו הייתם מתקוממים נגד הרעיון ונגד האח הגדול? היו זורקים אתכם מהתכנית? לא עדיף להיזרק כשאתה נלחם על כבודך ועל ערכיך, מאשר להישאר שם מתבוסס בתוך האשפה והסחי התקשורתי הזה שמתיימר להיות תכנית חברתית והפך לבידור זול ונמוך, ועכשיו אף מקומם?  

ועוד המנחים, לירון ויצמן וגיא זוארץ, שבישרו להם את הבשורה הפסיכוטית הזאת, עשו זאת כשהם מפזזים בעליזות על בימת הבידור המפוקפקת והזולה הזאת, וחייכו מפה לאוזן. מי הדייר האהוב ומי לא. על מה חייכתם? זה הצחיק אתכם? איך אתם, המנחים לא הרגשתם בחילה שאתם חלק מהתופעה הבזויה הזאת, ועוד מציגים חזות של עליצות ועליזות ובמצב רוח מרומם, כאילו המצאתם את בדיחת העונה. מה גם שמכתים את שמם הטוב של  זוארץ וויצמן שהם בעצמם הורים לילדים שמסכימים לקחת חלק במסרים השליליים הללו. אם זו בדיחה בעיניכם, היא בדיחה עצובה. תתביישו.

ואם כבר חלוקת הבית לאהובים יותר ולא אהובים, שניתן היה לחלק אותו תחת אלף קטגוריות אחרות לא מכפישות כמו זו, איך האח הגדול פספס את ההזדמנות שלו למשולש רומנטי בעיצומו. הרי זה ניכר כי לטליה רגשות לאליאב, וזה ניכר כי גם לאליאב רגשות מודחקים לטליה. ואם כבר להפריד את אליאב מבר, אז למה לא להצמיד אותו לטליה ולראות מה יוליד יום מה שבטוח זה היה עלול ליצור מתח גדול בין בר לאליאב וקנאה גדולה מצידה של בר שלא בוחלת במילים כשהיא לא מרוצה. פספסתם ובגדול.