ראש דסק הפלילים של "חדשות 13" אלי סניור והבמאי אבי מרזוק, יוצאים בעקבות "תופעת הבטים" שהפכה למכת מדינה בסרט "הימור מסוכן", שישודר הערב (שלישי) אחרי החדשות. הבטים הם הימורי ספורט בלתי חוקיים המנוהלים ע"י ארגוני הפשיעה ומכניסים להם מיליארדי שקלים בשנה.
 
מהמרים רבים מתמכרים לבטים ונאלצים לקחת הלוואות מהשוק האפור מה שמסבך אותם עמוק יותר עם גובים עבריינים שלא בוחלים בשום אמצעים לגבות את הכסף. רבים מהמכורים מאבדים את כל הונם ומשלמים מחיר איש ומשפחתי כבד.
 
בסרט סניר ומרזוק מביאים עדויות מאנשים שהתמכרו לבטים והסתבכו עם העולם התחתון, עדויות בלעדיות של עברייני בטים וגובים מהעולם התחתון שצוחקים כל הדרך אל הבנק  ונבדוק מדוע מדינת ישראל לא יודעת להתמודד עם התופעה שפוגעת באלפי אנשים בשנה מכל המגזרים.

בהצצה לגולשי "מעריב אונליין" נחשפות אחת מהשיחות עם בין המהמרים והנושים. "מה אנחנו עושים אז? אני רוצה עכשיו עכשיו שישלם לי את הריבית. תקשיבי את לא הבנת את התמונה נכון. תגידי לילד שלך שיחייג אלי, אני אסתדר איתו", אומר האדם על הקו, ואמו של הלווה מגיבה: "אתה תקבל בעשירי מה שאני יכולה. הבן שלי לא יחייג אליך, ותיזהר עם שיערה תיפול לו מהראש. בבקשה אני לא צריכה את האיומים שלך על הראש. אני אמרתי לך שבעשירי אני אשתדל לתת לך כמה שאני יכולה, אני אתן לך".

בסרט נחשפים גם ראיונות עם האנשים שנכנסו לחובות גדולים ובני משפחותיהם: "כל שיחה כזו, אתה אומר מה מחכה לך בחוץ? זה אנשים שאין להם בעיה לשים את האצבע על ההדק ולירות בך". אדם נוסף אומר: "חטפו אותי לתוך אוטו, נסענו לאיזשהי חורשה. אמרו לי שאם אני לא מחזיר את הכסף בזמן הקרוב אז יהיו לי בעיות מאוד גדולות".