כוכב הילדים והנוער לאון שניידרובסקי עבר כברת דרך מאז שכיכב על המסך ב־2008 כאחת הדמויות הצבעוניות ביותר בעונה הראשונה של "האח הגדול" בפריים־טיים של ערוץ 2, בימים שבהם הקהל לא ממש ידע איך לאכול אותו. זה לא הפריע לשניידרובסקי להגיע אז לגמר הגדול של התוכנית. "לא קיבלתי כדורים פסיכיאטריים בבית 'האח הגדול', אבל הייתי צריך כדורים פסיכיאטריים בעקבות 'האח הגדול', חד־משמעית", הוא אומר כעת.

"הייתי צריך טיפול פסיכולוגי אחרי התוכנית, גם הרבה שנים אחרי, כדי להשתחרר מהפרסום, מהתדמית, מהחרדות וממצבי הרוח המשתנים. כל כוכב ריאליטי צריך להתמודד עם הדברים האלו, בטח אחרי 'האח הגדול' שזה ריאליטי באקסטרים. גם היום אני מטופל בציפרלקס.

"פעם ריאליטי היה 40% רייטינג, כולם ראו, היום יש כל כך הרבה תוכניות ולא כולם מכירים, והפרסום הוא טיפה שונה", הוא מוסיף. "כשיצאת מהבית היית צריך כדורים כדי להתמודד עם המציאות. צריך לנרמל כדורים פסיכיאטריים ולדבר עליהם, כי זה יכול להיות כמו כדור שלג. כמו שיש מחלות בגוף, יש מחלות בנפש, צריך טיפה קביים וזה עובר. לא צריך לפנות לזה ישר, אבל כשזה מגיע למצב של חרדה או מצוקה, אז אפשר לקחת".


יש סיכוי שנראה אותך בעוד ריאליטי?
"זה נורא תלוי בכסף בסוף. היה דיבור על 'האח הגדול' בעונה הקודמת, זה נורא קסם לי. אבל אני רואה את העונה הזו ואני מזועזע. מה זה הדיבור המלוכלך, הבריונות והפגיעה הזו באנשים. נראה לי שזה היה מוציא ממני את הדברים שאני פחות אוהב בעצמי. אני תמיד אומר שלא אחזור לריאליטי, אבל עשיתי פעמיים 'גולסטאר', גם אחרי שאמרתי שלא. אני מניח שאעשה עוד ריאליטי, אבל הפעם לא אעשה את זה כדי לספק את הצרכים של הבמאים. לא אחזור ללאון של 'האח' או 'גולסטאר', ההומואית שלובשת בגד ים ורוד או בגדים מנצנצים. זה שירת אותי מקצועית המון שנים, אבל אני מרגיש שנבלעתי בתוך התדמית הזו, חייתי ככה המון שנים. אבל אני לא רק זה. זה לא שלא הייתי לאון האמיתי, זה חלקים מלאון. לצד כל מה שראו, יש לאון יותר רציני, חכם, אינטליגנטי, מאוד רגיש וטיפה יותר מעמיק. כדי לרצות את הצופה הריאליטי נהיה יותר מוקצן עם השנים. זה נהיה אלים יותר, אגרסיבי יותר וזה מאוד מפחיד".

לאון שניידרובסקי בעונה הראשונה של ''האח הגדול'' (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
לאון שניידרובסקי בעונה הראשונה של ''האח הגדול'' (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)


היום עולה שניידרובסקי עם תוכניתו החדשה, "מסיבה בהפתעה" בערוץ הילדים, שנהגתה, פותחה ונכתבה כולה על ידו, ותעסוק בימי הולדת לילדים מרמת ההפקה, התוכן, ההפעלות והסטיילינג ועד רמת העוגה והכיבוד. בכל פרק ירים שניידרובסקי, יחד עם אורחים כמו כוכב הרשת עדן דניאל־גבאי, אלין כהן, אור שפיץ ואחרים, יום הולדת מא' ועד ת'. "רציתי לעשות תוכנית המתמקדת בעולם של מסיבות, הפקות ואירועים", הוא אומר. "אני נכנס לבתים של כוכבים מטיקטוק, מאינסטגרם ומהטלוויזיה ומארגן להם מסיבה - כל פעם בקונטקסט אחר; עושה להם משחקים, וגם מנהל איתם שיחות נפש עמוקות יותר על בריונות, חרם, זוגיות וכו'".

במה שונה לאון של התוכנית מלאון שראינו עד היום?
"התבגרתי עם השנים, והתוכנית מביאה תכנים שונים מאלה שעשיתי עד היום, שהיו ילדותיים, צחוקים ונונסנס. יש יותר שיחות, חשוב לי להעביר מסר שהוא חינוכי ומעצים לילדים ונוער. איך להתמודד עם הרשת ועם פרסום, זהות דיגיטלית וחרם".

מתוך: ''מסיבה בהפתעה'' (צילום: זבוב סטודיו)
מתוך: ''מסיבה בהפתעה'' (צילום: זבוב סטודיו)


אבולוציה טבעית


שניידרובסקי, 35, נולד בלנינגרד שברוסיה. כשהיה בן שנתיים החליטה משפחתו לעלות לישראל. לאחר עלייתה, התגוררה המשפחה ברחובות, ולאחר מכן ברעננה. לאחר סיום לימודי התיכון עבד כסטייליסט ויזם הפקות אופנה. במשך השנים הנחה יחד עם מעצב האופנה יואב מאיר תוכניות סטיילינג ברשת, הגיש תוכניות לילדים ולנוער בערוץ ZOOM ולאחרונה עבר לערוץ הילדים.


מאיפה מגיע החיבור שלך לילדים?
"התחלתי עם יואב בערוץ יוטיוב שהגיע לאלפי עוקבים, אני ויואב סיימנו את הזוגיות המקצועית שלנו. אמרתי שאני יוצא לדרך עצמאית ולבד. זה הרגיש כמו אבולוציה טבעית של הדברים. כיום אני ויואב לא מדברים, זה לא נגמר בטוב כל כך. אני מאמין שנחזור להיות בקשר ולהיות חברים, אבל יש דברים שצריך לפתור, היינו בזוגיות עסקית עשר שנים, גרנו יחד, יצאנו יחד עם חברים, הכל היה משותף. לפעמים צריך את הזבנג הזה. אני אוהב אותו ומודה לו. החיים שלנו היו קשורים זה בזה גם ברמה של המשפחות. זו כמו פרידה בזוגיות, בהתחלה זה קשה, אבל אתה עובר הלאה ומבין שהכל לטובה".

בשנים האחרונות חווה שניידרובסקי פעמיים אובדן: לפני ארבע שנים נפטרה אמו, ובתחילת השנה נפטר אחיין שלו, בנה של אחותו שהתאסלמה ומתגוררת בטייבה. "האובדן ילווה את אחותי כל החיים", הוא אומר. "אנחנו כרגע בעיקר עוזרים לאחותי ותומכים בה. אמא שלי זה סיפור פתוח אצלי. לא הייתי בקבר מאז שהיא נפטרה, קשה לי נפשית ללכת לשם, אולי באיזשהו מקום לא השלמתי עם זה עדיין. אמא שלי הייתה החברה הכי טובה שלי, תמיד תומכת. היא חלק ממי שאני. אני מאמין שהיא תמיד איתי בכל רגע בחיים".


אם היית יכול להגיד לה משהו היום, מה היית אומר?
"תודה. היא גרמה לי להיות אדם בטוח ולא בארון ולא בשום מקום. אמא שלי והמשפחה שלי נתנו לי להיות מי שאני. היא בחיים לא אמרה לי 'נו נו נו' על זה שלבשתי שמלות, והלוואי שאמהות ואבות ייתנו לילדים שלהם להיות מי שהם. הם יהיו מבוגרים הרבה יותר בריאים נפשית".

ההתאסלמות של אחותך השפיעה על היחסים שלכם?
"הייתי ילד כשהיא עברה לטייבה. זה לא משהו שהציק לי או הפריע לי, אנחנו קשורים ומדברים כל יום, והקשר התחזק עם השנים. הייתי שם בשבוע שעבר ועשינו על האש וזה ממש דו־קיום. לא כזה אכפת לי מתגובות, אני לא קורא. זה החיים שלה, והיא יכולה לחיות איך שבא לה".


הפוליטיקה לא נכנסת לבית?
"אנחנו כל כך לא מדברים פוליטיקה בבית, לא רוצים להכניס פוליטיקה. אני לא מרגיש פחד לנסוע לשם או לבלות עם אחיינים שלי, גם כגיי מחוץ לארון לא הרגשתי קשיים או שנאה בטייבה".

השד לא נורא


השבוע, רגע לפני עליית תוכניתו החדשה, חשף שניידרובסקי כי לראשונה בחייו, בגיל 35, הוא נמצא בזוגיות. בשלושת החודשים האחרונים הוא מנהל זוגיות עם רן, בן 26, המתגורר בצפון הארץ ועוסק בבנייה: "בחיים לא הייתה לי זוגיות, זאת הראשונה, וחשבתי שזה לא יקרה או שאני לא ראוי או שאני לא מוכן. אמרו לי 'צריך לעבוד בזה', אבל אז זה פשוט בא. הכרנו בטינדר וזה היה הכי טבעי. עד עכשיו עוד ניסינו להבין אם זה רציני או לא, היו מלא אישיוז, רצינו להבין אם זה זה. פנו אליי הרבה כתבים, אבל צריך לשמור על כבודו, והוא לא מעוניין להיות מפורסם וצריך לכבד את זה. היה צריך לעדכן את המשפחה. בהתחלה היה פחד וחרדה מזה, הסברתי לו שזו התקשורת בישראל, זה אייטם שעולה ויורד. זה לא שערורייה או משהו שנשאר לאורך זמן, והשד לא כזה נורא".

מדוע לא הייתה לך זוגיות עד היום?
"אולי לא הייתי מספיק בוגר, הייתי מרוכז בעצמי. הייתי צריך ללמוד לתת. אני עדיין לומד להיות בן זוג. במשך הרבה זמן הייתי בטוח שאין לי אהבה כי אין לי קוביות בחזה, ואני לא גברי, אז אכלתי חסה והלכתי כל היום לחדר כושר. אבל אז הבנתי שזה לא קשור לחיצוני וזה רק פנימי. בדיוק כשנטשתי את הדבר הזה, האהבה הגיעה ודפקה בדלת".

אתה חושב על להביא ילדים?
"עוד חמש שנים אני רואה את עצמי עם ילד, כרגע אני עוד לא מוכן לזה".

מה אתה חושב על כך ש־MeToo# החלה לחלחל לקהילה הגאה?
"אני שמח שהדבר הזה קרה. שהתרבות הזו מחלחלת גם למרחב שלנו, שיהיה כבוד במרחב המיני גם אצל גייז. חשוב שזה עלה ושזה ימשיך. חשוב שכולם יכבדו את המרחב המיני של כל בן אדם. אין הבדל בין נשים וגברים, גברים חווים הטרדות מיניות באותה צורה. זה פוגעני וזה הולך איתך המון שנים וצריך להתייחס לזה בהתאם. זה בל יעבור. גם אותי הטרידו מינית, הציעו לי הצעות, הגיבו לי לא נעים באפליקציות, ואני שמח שיש דור חדש ויש ערכים חדשים".