בשבוע שעבר יצאו תלמידי ישראל לחופש הגדול, אחרי לא מעט ימי חופש של קורונה ושביתות במהלך השנה, אבל מי סופר. השבוע, הם הרגישו פעם אחת מה זה להיות אנחנו, חוץ מזה שהם לא צריכים לעבוד, לסיים את התואר, לעמוד בפקקים ולדאוג לעתידם הכלכלי כל פעם שהם עושים קניות. אתם יודעים, חופש. אז אם אתם הורים לילדים שחזרו פתאום לחיק המשפחה, או שאתם ממש לא בכיוון, הגיע הזמן לספיישל סדרות וסרטי המשפחה שאי אפשר שלא לאהוב. משפחה אמנם לא בוחרים, אבל את נטפליקס כן, כל יום מחדש. כנסו למוד משפחתי, התחלנו.

משפחה מודרנית: Modern Family

פרק של משפחה מודרנית הוא בדיוק כמו קפה - לא משנה מה מעסיק אותנו כרגע, יהיו לנו כמה דקות טובות של שקט אמיתי כזה, מהלב. למי שלא מכיר, מדובר בסיטקום גאוני המגולל את חייהם של בני משפחת דנפי, העץ המשפחתי הסבוך ביותר שייצא לכם להכיר. 

בקצרה - לקלייר דנפי, הנשואה לפיל, יש אח, מיטשל, שנשוי לקמרון. נמשיך? תרשמו. קלייר ומישטל הם הילדים של ג'יי, שנשוי לגלוריה, הצעירה ממנו בכמה עשורים. בתוך כל זה יש הרבה מאוד ילדים, תנסו לעמוד בקצב - היילי, אלכס ולוק של פיל וקלייר, לילי של מיטשל וקמרון, ומאני של גלוריה. בהמשך יהיה לה ולג'יי ילד משותף ומתוק במיוחד. אה, ויש גם את סטלה הכלבה מלאת הפאסון. 

מה הקטע המגניב באמת? שמדובר במשפחה סטנדרטית למראית עין, אבל בעצם הם הדבר הכי מגניב ולא צפוי שתפגשו. ובינינו, אם חשבתם שהמשפחה שלכם היא המוזרה ביותר עלי אדמות, לא ראיתם כלום. 11 עונות יעברו לכם בשנייה. 

משפחה מודרנית (צילום: מתוך נטפליקס)
משפחה מודרנית (צילום: מתוך נטפליקס)

משפחת מרפי: F is For Family

עוד משפחה שכדאי שתכירו היא משפחת מרפי. פרנק, גבר אמריקני טיפוסי וגס רוח, נשוי לסוזן, אשת חזון, ולהם שלושה ילדים, קווין, ביל ומורין, קצת כמו בכל משפחה עם בית גדול, גינה וכלב. לכאורה מדובר בעוד חלום אמריקאי רגיל כזה. בפועל, נראה שהם מתקשים להתאים את עצמם למציאות של 2022. 

במידה ופוליטיקלי קורקט הוא המוטו שלכם, 'משפחת מרפי' הולכת על קו קצת אחר - שום דבר לא קדוש יותר, אף פעם. חרף הגסויות והמילים שאי אפשר להתווכח עם משמעותן, כל העניין הזה מלווה בהמון סטייל ושנינות מפתיעה. מצויר, ועם זאת - הכי רחוק מסדרת ילדים. מיועד למבוגרים שבמשפחה שלכם, חכו לערב.

משפחת מרפי (צילום: מתוך נטפליקס)
משפחת מרפי (צילום: מתוך נטפליקס)

המשפחה המושלמת: La Familia Perfecta

נשים רגע בצד את המשפחות האמריקניות המצוחצחות שמסתירות חיים מבולגנים ובית כאוטי, בדיוק כמו כולנו. כעת אנחנו עוברים למשפחה תוצרת ספרד, שמגיעה מהחברה הגבוהה, בלשון המעטה. ברגע שבן המשפחה מכיר להם את בחירת לבו, הוריו כמובן שמחים ומאושרים שזה סוף סוף קרה. עד שהם פוגשים את חברתו החדשה שרה, אישה עם לב זהב אבל חיים ביזאריים לכל הדעות. 

אחרי רתיעה ראשונית, מצליחה המשפחה להתרגל לכל הסיפור, מה שגורר המון טעויות ורגעים מצחיקים על הדרך. זוכרים את הלחץ הזה שהרגשתם לפני שהכנסתם אדם חדש למשפחה? אז 106 דקות הסרט המונח כאן לפנינו יזכירו לכולנו שיש לנו הרבה מזל שהכל עבר חלק. ואתם גם הולכים להיקרע מצחוק.

המשפחה המושלמת (צילום: מתוך נטפליקס)
המשפחה המושלמת (צילום: מתוך נטפליקס)

מגודלים: Grown Ups

כשמדברים על המשפחה שלנו, שבדרך כלל כיף לטייל ולבלות איתה, לא מזכירים את אחד החלקים החשובים בה - האבא. רוב האבות, לפחות הישראליים, לא תמיד מחוברים למה שקורה, לא תמיד זוכרים הכל, מעריצים מושבעים של כורסאות טלוויזיה, אבל תמיד אוהבים, גם בין שנ"צ לשנ"צ. 

כשמדברים על אבות, קשה לא להזכיר את 'מגודלים', המאגד חמישה אבות שהיו יחד בתיכון 30 שנה אחרי, ומכניס אותם להרפתקה שמוכיחה להם שהם אמנם גדלו בגיל והפכו להורים, אבל ממש לא התבגרו, אפילו לא לרגע. 

העלילה עצמה ודאי שכנעה אתכם, אין לי ספק. במידה ואתם עדיין מתלבטים, חשוב שתדעו שהאבות הנ"ל הם לא אחרים מליגת הצדק של עולם השחקנים האמריקני, ביניהם אדם סנדלר, קווין ג'יימס, כריס רוק ודיוויד ספייד. נשמע כמו לזכות בלוטו, כולל המספר החזק.

מגודלים (צילום: מתוך נטפליקס)
מגודלים (צילום: מתוך נטפליקס)

משפחת קרדשיאן: Keeping Up with the Kardashians

חוץ ממשפחת סימפסון, אחת המשפחות המוכרות ביותר ברחבי הגלובוס היא כמובן משפחת קרדשיאן הנוצצת מלוס אנג'לס, שאנו צופים בה כבר במשך 20 עונות שלמות ומלווים את כל הדרמות המוגזמות של בני המשפחה. 

נראה לי שאין מישהו שלא מזהה את הנפשות הפועלות, אבל למען הסדר הטוב, הנה הסבר קצר בגוף הטקסט - קריס ג'נר, אם המשפחה, הייתה נשואה לברוס ג'נר, שהפר לקייטלין ג'נר לאחר ניתוח להתאמה מגדרית, והם ההורים של קייטלין, קלואי, רוב, קנדל, קיילי והמפורסמת ביותר - קים, שעושות חיל בכל מה שקשור לעולם הנוצץ של ארצות הברית של אמריקה. 

הם יריבו, וישלימו, וישרפו גשרים, יתחתנו ויתגרשו, יוסיפו ילדים למשפחה, ירוויחו מיליונים ויפסידו יותר, והכל בסטייל ובניחוח אמריקני טיפוסי, בלי לקבל לא כתשובה. אין איך להתחמק, מדובר בטראש, אבל היותו כל כך אהוב זה בהחלט משכנע. הרתיעה מובנת, אך תנו צ'אנס, אתם תתאהבו, ואפילו יותר חשוב - תהיו מוכנים לכל שיחת סלון לפחות לשנה שלמה. 

משפחת קרדשיאן (צילום: מתוך נטפליקס)
משפחת קרדשיאן (צילום: מתוך נטפליקס)