מהפרק של "האח הגדול" ששודר אמש, שעד עכשיו לא הבנתי בדיוק את נחיצותו או את תרומתו המפוקפקת, בכל זאת למדנו על כמה קווים לדמותם של הדיירים. בר הטמפרמנטית היא גם קנאית לא קטנה. היא אפילו לא מנסה להסתיר את הטינה שהיא רוחשת לצ'ילבה וליריבה שלה טליה, האקסית המיתולוגית של אליאב, האיש בו התאהבה בר מעבר לראש.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בר העמידה את טליה להדחה. זה לא מפתיע במיוחד, רק חבל שהיא לא חושבת אסטרטגית. הרי אם טליה תודח, ייתכן שתיפול ישר לזרועותיו של אליאב שנמצא שם בודד וגלמוד בחוץ, ומשם מי יכול לצפות לאן הקשר הזה יתגלגל. אז אולי כדאי שבר תשמור על טליה כמה שיותר קרוב אליה, מאשר רחוק מחוץ לבית וקרובה לאליאב.

טליה, מצידה, שומרת על פאסון ומתנהגת באצילות, ולא מחזירה לבר באותה מטבע. תגידו שהיא מתייפייפת, לא אמיתית ומשחקת למצלמה, אבל אי אפשר לזלזל בריסון העצמי שלה ובצורה שהיא מתמודדת במערכת יחסים לא פשוטה, מול אישה שגנבה את ליבו של אהובה לשעבר. נועם ההליכות של טליה כנראה גם שבה את ליבם של שני זכרים אחרים בבית, שחף שמאוהב בה בסתר, ואופק.

לגבי אופק, נראה לי שצדקתי כשתיארתי אותו בטור הקודם כנקמן, קר ומתנשא. אתמול הוא רק חיזק השערה זו, כשהתלהם על שרון בצורה די חסרת חמלה. ומה בסך הכל עשה שרון? העמיד את אופק להדחה, נוהל מקובל ורגיל. ובכל זאת זה גרם לאופק לצאת מגדרו, לעוט על שרון ולנעוץ בו ציפורניו באמצעות מילים ארסיות, כישרון מיוחד שאופק ניחן בו. 

באותו עניין, דווקא דינה התגלתה בטוב ליבה ורגישותה, כשהייתה היחידה שלא הבינה על מה המהומה, ולמה יצא קצפו המוגזם של אופק על שרון. אז נכון שאופק טעה והכשיל את המשימה שארחיב עליה בהמשך, אבל עדיין, על פי דינה, זו לא סיבה להפוך את שרון לשעיר לעזאזל.

קזאם הפתיע לטובה. כזה הוא - מבלבל אותנו לגמרי. לפעמים קשה לסמפט את הסגנון הבוטה שלו, אולם לפעמים קשה שלא לחבב אותו כשהוא אומר דברים של טעם ואף לא מפחד לומר אותם בקול, כמו אתמול כשהטיח ביקורת בבר, שאמרה שהיא לא תדיח אנשים בבית שידוע שמצבם הכלכלי לא מזהיר. קזאם התנפל, וצעק (בצדק): מה את נכנסת לכיס של אנשים וקובעת למי יש כסף ולמי אין? הוא אף הוסיף,שמי שיזכה בסוף צריך להיות ראוי, ולאו דווקא מי שהוא דל אמצעים.

אופק לוי (צילום: מיכה לבוטון)
אופק לוי (צילום: מיכה לבוטון)

ועכשיו למשימה.

מתקבל הרושם שמלאי הטוויסטים בעלילה הולך ואוזל, אם האח הגדול נאלץ לבחור במשימת הצייד, משימה טיפשית ומיותרת, על מנת לעורר סקרנות ומתח. פרק שלם שמבוזבז על ניחושים של הדיירים מי העמיד להדחה ולמה, זה באמת יותר מדי עברו הסבלנות שלי, שפקעה שניה וחצי אחרי תחילת המשימה. התנחמתי בכך שלפחות היא עזרה לי להירדם.

אילו לפחות היתה זו משימה בעלת אתגר שכלי מעניין, הן לצופים והן לדיירים. אבל מה בדיוק היא תרמה? כלום אחד גדול. פרק שלם צריכים הדיירים ליצור יש מאין ולנחש משהו, על ריק מוחלט, בלי שום נתוני פתיחה. זה כמו להגיד למישהו: נחש על מה אני חושב עכשיו.

בואו נקרא לכלב בשמו. משימת הצייד בבית האח הייתה בעצם הדחה פומבית שעטפו אותה בנייר צלופן של משחק ילדים. כמו משחק הדיונון. אלא שמשחק הדיונון אכזרי ולא היינו רוצים שהאח יגזים עד כדי כך. לא עדיפה הדחה פומבית קלאסית כפי שנהוג היה עד היום, שתגרום למתח ופיצוצים בין הדיירים? אם נרצה או לא, זאת כל מהות הפורמט. משימת הצייד, לעומת זאת, הסתיימה בקול ענות חלושה ובלי שום אפקט משפיע שיהווה גיים צ'יינג'ר רציני.

למזלו של האח, שכנראה חתר לראות מהומה בבית, מי שנחלץ לעזרתו באופן לא מודע היה דווקא שרון, הדייר שהכי קשה לתהות על קנקנו. ברוב תמימותו כמו ילד שלא יכול להתאפק יותר ומגלה את הסוד, הפר שרון את כללי המשחק ורץ לספר לשרין שהוא הצייד. בכך הוא הכשיל את המשימה  הדיירים לא ייהנו מתקציב מותרות מפנק ונתנאל ייאלץ להסתפק בשקית אחת של קרקרים יבשים במקום 12 חבילות במבה.

אז האח אמנם השיג את מבוקשו, ועכשיו יתחיל הבלגן, והאש מצד הדיירים תופנה לשרון, והיא כבר פרצה ברשתות כאשר הגולשים מכנים אותו טיפש ועוד מחמאות כאלה ואחרות.