"סלובורן", עונה 2, סלקום TV

הכל שיחק וזימר לטובת עונתה הראשונה של “סלובורן". בשיאה של מגיפת הקורונה, כשהעולם החל להבין ולהיבהל מכך שלא מדובר בשפעת מקרית אלא במגיפה מקיפת פלנטה, עלתה על המסכים “סלובורן", שאומנם לא עסקה בקורונה, ובעצם צולמה שנתיים קודם לכן, אבל סיפרה על מגיפה רצחנית שהתחילה בסין, מתפשטת באמצעות יונים ומכה בעולם, מביאה למותם של המונים, לסגרים - פרט לפרט פחות או יותר לכל צופה המביט החוצה מחלון ביתו.

זה היה ייחודה של “סלובורן" - הקולוסאליות שבה. העוצמה הכוללת החובקת עולם של האירועים שמגיעים גם אל האי “סלובורן", שעל פי הסדרה שוכן בין גרמניה לדנמרק. את כל אלה לא ראינו למרבה הצער לפחות בפרק הראשון בעונתה השנייה של הסדרה. ראשית, הקורונה כבר אינה אותה קורונה. התרגלנו אליה. גל חדש של המחלה גואה, ונראה שאיש כבר אינו מתרגש. כבר אכלנו כזה ב־48׳, אומר לעצמו העולם ולא טורח גם לעטות מסיכה.

גם הסדרה עצמה חסרה את העימות בין מעט הנערים והבגירים שנותרו על האי לבין כוחות האופל - הצבאות המופנים אל היבשת והמדענים הטורחים על מזימה גדולה, שבעונה הקודמת לא התבררה. הנערים, באופן בלתי מעניין לגמרי, מתחמנים נערים אחרים, שמתחמנים מדריך בוגר - זו לא סדרה מחרידה על מגיפה. זה מבוא לא מעודד לסדרת נוער שיכולה להתרחש לא רק בסלובורן אלא גם בפתח תקווה. אפשר רק לקוות שישיבו לנו בפרקים הבאים את המגיפה האמיתית.

לראות או לוותר: לראות בגלל העונה הראשונה עוד פרק צולע ולנטוש.