עוד שבוע עבר על כוחותינו, ושוב הוא נגמר כשהגענו עד קצה גבול היכולת, כפול אלף בריבוע. היתרון היחיד והמשמעותי שחווינו, אם אתם לא גרים באזור ירושלים – מרביעי הכבישים הפכו לריקים באופן יחסי, הודות לנשיא ארה"ב ביידן שפיזר לנו את הפקקים וחימם לנו את הלב עם לחיצות הידיים והאגרופים הידידותיים. לחצתם כבר פאוז על חמשת הימים העמוסים? זה הזמן ללחוץ פליי על כל מה שאספתי לכם מנטפליקס השבוע. צלילה נעימה.

יחסים מסוכנים: Dangerous Liaisons

סלן, הבחורה החדשה בתיכון, מתאהבת בטריסטן, בחור שבמבט ראשוני נראה ממש לא מזיק. בפועל, מתברר שהוא החליט לטמון לה פח עם עיני הבדולח שלו, ולהכניס אותה לתוך התערבות שערך עם מישהו אחרת מכיתתו, שטורחת לספר על הכל, אבל על הכל, ברשתות החברתיות. 

אני מניחה שאתם יודעים לאן זה הולך. בהתחלה נדמה שמדובר בעוד דרמת נעורים מתוקה וצבעונית, שתטביע אותנו בנוסטלגיות על הימים שחשבנו שאנחנו בתוך סרט של סדרת 'הייסקול מיוזיקל'. ממש מהר מתגלה המון אופל, רוע, ולא מעט אכזריות. 

מעבר לחלחלה שאתם עלולים להרגיש מהזובור שתעבור סלן, הסרט הזה הוא עוד שיעור חשוב שאסור לנו לשכוח - בדיוק כמו בימי המצאת פצצת הדינמיט הראשונה בהיסטוריה, יש פה הרבה כוח על הכף, גם לטוב ובעיקר לרע. גם אם מיציתם את האזהרות על כמה הרשת רעילה, השקיעו 109 דקות לסרט הזה. במידה ואתם כבר מתנהגים ברשתות החברתיות שלכם בצורה אחראית למדי, לפחות תזהירו אדם אחד מקרבכם ששוכח שההגה בידיים שלו.

יחסים מסוכנים (צילום: נטפליקס)
יחסים מסוכנים (צילום: נטפליקס)

ה-100: The 100

נתקלתם כבר בכתבות האלה שמבטיחות שמטאור יהרוס את כדור הארץ בשבוע הבא, המשכתם בחייכם כרגיל וקבעתם טסט לאוטו וארוחת בוקר עם חברים? יפה, עשיתם את הדבר הנכון. העלילה של 'ה-100' לעומת זאת טיפה פחות אופטימית, ומתחילה כשכדור הארץ נחרב. 97 שנים אחרי האירוע ליתר דיוק. לא התראת שווא במקרה הזה. במידה ונבהלתם כבר עכשיו, חכו רגע, זה מסלים. 

אז בקיצור נמרץ, מלחמה גרעינית השמידה כמעט את כל כדור הארץ עליו אנחנו חיים. הניצולים, תושבי 12 תחנות חלל שלא היו על הגלובוס מהלך התקרית, מחליטים להתאחד לתחנה גדולה - התיבה. קצת כמו המבול ותיבת נוח, אבל נשים את זה בצד ולא נגלה שאנחנו בעצם חשבנו על זה קודם. 

בתיבה הזו, המכילה 2,400 איש, מתגוררים בני אדם מהמדינות שכולנו מכירים, והמשאבים - בדיוק כמו בכל סרטי וסדרות האפוקליפסה, מוגבלים. מסיבה זו ובאופן מופרע למדי, כל פשע, גם הקטן ביותר, הופך לגזר דין מוות לאשמים מעל גיל 18. כשמגיע הרגע שמצריך דילול אוכלוסייה מיידי, ההחלטה מובילה להוצאת משלחת של צעירים לכדור הארץ לבקרת נזקים. מה הם יגלו? הרבה מאוד סודות על מה שנשאר אחרי החורבן. 

במשך שבע עונות תוכלו לראות את המסע המופלא הזה, אם תרצו, ולהזכיר לעצמכם באותה עת שמדובר אך ורק בסדרה, ועולמנו בסדר גמור נכון לעכשיו, אם כי מתחמם מאוד כמו שכבר שמעתנו. חרף הרתיעה הטבעית שיש לרבים מכל אווירת ה'אחרי שהכל ייגמר' הזו, הסדרה מצליחה לזקק הרבה מאוד אינטראקציות ומאבקים אנושיים בעולם הזה, שלנו, ובהרבה מאוד אינטליגנציה וחן. 

ה-100 (צילום: נטפליקס)
ה-100 (צילום: נטפליקס)

איך לשנות את דעתך: How to Change your mind

הרבה סדרות וסרטים חשפו בפנינו את ההשפעה ההרסנית שיש לסמים קשים על הגוף והנפש, לפעמים בהומור, לפעמים פחות, אך בעיקר בהמון קהות וערפול חושים. כעת מספק לנו הנטפליקס הצצה לכל מה שלא אומרים לנו בדרך כלל על החומרים המסתוריים, בעיקר את כל הנוגע לסגולות הרפואיות שלהם, שהצליחו לעזור ללא מעט אנשים. 

חשוב לציין שאלו שבחרו לטפל בעצמם בסמים כמו MD או פטריות הזיה עשו זאת באופן מבוקר לצד האדם המתאים, וגם אם כל הסיפור הזה נראה כמו אגדה משונה – מעניין לראות מקרוב כמה המוח המפותל שלנו מלא בסודות אפלים. בדיוק כמו בתשדיר פרסומת ובקול מהיר של קריין - המובא כאן לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, ובינינו, החומר שמצליח להזיז הרים וגבעות, בייחוד בכל מה שרלוונטי לחיינו, הוא הקפאין האהוב המלווה אותנו שנים. מי צריך יותר מזה. 

איך לשנות את דעתך (צילום: נטפליקס)
איך לשנות את דעתך (צילום: נטפליקס)

לעולם אל תפסיקו לחלום - חייו ומורשתו של שמעון פרס: Never Stop Dreaming- The Life and Legacy of Shimon Peres

ברוח התהפוכות הפוליטיות שהובילו לתחלופה של ראשי ממשלה כאילו מדובר בכוכבי 'הישרדות', כדאי רגע לעצור, ולחשוב מה גרם למערכת להיכנס לטרלול בלתי פוסק. אחד האנשים החשובים בפוליטיקה הישראלית היה הנשיא לשעבר שמעון פרס, שלמרות כמה וכמה סוגיות שנקשרו לשמו, הצליח להיות אהוב ומוערך על דעת הקהל באופן שחצה גם אידאולוגיות פוליטיות. 

סרט חדש שעלה אל מעוז הסטרימינג החביב עלינו מציג מעט מחייו המרתקים, שהתחברו לגדילה ולהתפתחות של המדינה שלנו כמעט עד זמננו. בין אם אתם אוהבים פוליטיקה ודבוקים למסך בזמן סקרי המנדטים, ובין אם פשוט לא הבנתם איך יש שוב בחירות, קחו אתנחתא נעימה מהכל, ותצללו לימים פשוטים יותר, במסע אל חייו של האדם שאהב את המדינה עד יומו האחרון. 

בו, ביץ': Boo, Bitch

מה אנחנו מבקשים לעצמנו בחיים, בסך הכל? סוף שבוע רגוע, סדרה או סרט מעניין שיכניסו אותנו להילוך נמוך יותר, ואיזה משהו טעים בצד. לא מוגזם. כמה דקות לתוך 'בו ביץ'' הקוראת לעצמה קומדיה, והנחת הזו שכל כך חיכיתם לה תיעלם בתחושת חוסר שביעות רצון מוגזמת. 

זה מתחיל ברגוע. אריקה וג'יה, שתי תיכוניסטיות וחברות טובות, מנסות להיות מקובלות רגע לפני שהזמן הזה בחייהן יסתיים והן ימשיכו הלאה לקולג'. הן מחליטות ללכת למסיבה באיזה בית, בידיעה שהכי גרוע שיכול לקרות הוא ששוב לא יהיה להן כיף, והן יחתכו מוקדם. רק שאריקה, אחת מהשתיים, חותכת תרתי משמע, והיא מתה והופכת לרוח רפאים. 

הבנו שיש סדרות מורבידיות ולעיתים הן עשויות בצורה מעוררת התפעלות, אבל די. מרגע המוות קומדיית הנעורים הזאת הופכת למשהו מחריד ומטריד, ובמקום סיפור התבגרות יש שם גופות, או יותר נכון גופה, שסביבה מתפתלת העלילה הנדושה והמוזרה הזאת. 

אסכם ואומר שהחוקים חייבים להיות יותר ברורים מעכשיו. אם חשקה נפשכם במשהו שישאיר אתכם  בסימני שאלה ובחשש קל מהבאות, סרט אימה או אקשן יכול להיות פתרון מצוין. כשאומרים קומדיה, זו קומדיה, בלי גופות, בלי רוחות רפאים ובלי נסיבות מוות מצערות ומפחידות. אין גם וגם. בתודה וצפייה מהנה, בדברים אחרים כמובן. 

בו, ביץ' (צילום: נטפליקס)
בו, ביץ' (צילום: נטפליקס)