תוכנית המוזיקה של "קשת 12", "הכוכב הבא", חזרה אמש בעונה חדשה, תשיעית במספר. את התוכנית מנחים אסי עזר ורותם סלע כשלצידם פאנל השופטים שיכלול את אסף אמדורסקי, קרן פלס, נינט, שירי מימון ואיתי לוי. סטטיק ובן אל אמנם פרשו בשל אילוצי לוח זמנים, אך במקומם הגיע לא אחר מאשר רן דנקר, שהודיע על הצטרפותו בפברואר האחרון והתאחד עם האקסית המיתולוגית נינט טייב. 

פרק הבכורה של העונה התשיעית של "הכוכב הבא" זכה ל-21.5 אחוזי רייטינג ו-516 אלפי צופים. מדובר בפרק ההשקה לתוכנית מוזיקה עם הנתון הגבוה ביותר מאז הפיצול. מולו, ריאליטי המטבח של "רשת 13", "שף מתחלף", ספג מכה קשה וסיים את הערב עם 7 אחוזי רייטינג בלבד ו-167 אלפי צופים.

לפני עליית התוכנית סיפר דנקר ל"מעריב אונליין": "כל שנה אתה אומר לעצמך, 'די, אין יותר כשרונות. מה יבוא עוד תמיר גרינברג? עוד רביב כנר? כמה עוד יבואו', מסתבר שהם באים, מסתבר שיש. הם משתכללים כל הזמן, ומה אני אגיד, יש דברים יפים, בעיקר אנשים שמביאים יציאות בזווית אחרת. השנה למשל יש המון רוקנרול, אחרי הרבה זמן שהפופ שלט, וזה כיף וזה מרענן. זה מחזיר את הניינטיז אבל עם איזה זווית של פופ של היום"."כל שנה אתה אומר לעצמך, 'די, אין יותר כשרונות. מה יבוא עוד תמיר גרינברג? עוד רביב כנר? כמה עוד יבואו', מסתבר שהם באים, מסתבר שיש. הם משתכללים כל הזמן, ומה אני אגיד, יש דברים יפים, בעיקר אנשים שמביאים יציאות בזווית אחרת. השנה למשל יש המון רוקנרול, אחרי הרבה זמן שהפופ שלט, וזה כיף וזה מרענן. זה מחזיר את הניינטיז אבל עם איזה זווית של פופ של היום".

איתי לוי סיפר: "כמו בכל עונה אנחנו אומרים שזו העונה הכי טובה. השנה יש המון ביצועיסטים, ווקאליסטים טובים. פחות יוצרים. בשנה שעברה היו מלא יוצרים, כותבים, מלחינים. הם באו לעבוד, לשיר, לשיר, זו עונה מדהימה".

כזכור, בחודש מאי האחרון החלו הצילומים לעונה התשיעית, כאשר הזוכה בתוכנית יקבל פרס על סך מיליון שקלים, אשר נועד לאפשר לו/לה את התנעת הקריירה המוזיקלית.