שלב ההחלטות נמשך: שני זוגות נוספים הגיעו לסיום התהליך ב"חתונה ממבט ראשון" והודיעו קבל עם ופריים טיים כי החליטו להמשיך בזוגיות גם אחרי שהמצלמות ייכבו. עבור מאי ומשה נרשמה הצלחה, אצל גיא ומתן קצת פחות. 

לא כל הנוצץ מול המצלמות, זהב בחיים האמתיים

בואו נדבר על הפיל בחדר, סביר להניח שרוב הזוגות (אם לא כולם) במצבם הנוכחי יאמרו כן ביום ההחלטות. נוכחו לגלות את זה בפרק הקודם, הפעם, וכנראה גם נאשש זאת בפרק הבא - השאלה האמיתית היא מי מהם ישרוד את השלב הבא. 

מתן וגיא, זוג הלהט"ב הראשון של חתונמי, היו נראים למראית עין כסיפור הצלחה. היו להם את כל הכלים להצלחה – התקשורת, הכימיה, החיבור. אבל בין השורות הצלחנו להבין שכאן זה נעצר, ומה שהיה חסר בזוגיות הזו זה בעיקר הפן הפיזי. 

רגע לפני קבלת ההחלטה, אחותו של מתן מבהירה לו שעליו "לדרוש את מה שמגיע לו", והוא מיישם. חדי ההבחנה שמו לב שבאותו המכתב שהצהיר כי בכוונתו להמשיך עם בן זוגו לתהליך, הוא גם מאיץ בו להיות יותר. "לא לפחד להביע, לא לפחד להיפגע, לא לפחד להיות שם", הוא אומר.

"אין דבר שאני יותר בטוח ורוצה מאשר להיות איתך", גיא משיב. אבל יש רצוי ויש מצוי. למרות הזיקוקים והניצוצות ביום ההחלטה, השניים לא שרדו את החיים האמיתים. "היה לי המון מחשבות ותהיות – האם זה באמת זה?", הסביר זה מהציטוט הקודם שהיה בטוח במאה אחוז. 

גיא דלאל ומתן וייס (צילום: קשת 12)
גיא דלאל ומתן וייס (צילום: קשת 12)

והאמת היא, שבלי המעטפת של ההפקה, הפסיכולוגים, והצלמים קשה לתחזק זוגיות שהתחילה ב"בום" ונשארה בסופו של דבר רגילה לחלוטין. אז המציאות הכתה בשניים (בעיקר בגיא כפי שזה נראה) והם שמו את המילה פרידה על השולחן. 

אפשר לומר הרבה על ההתאמה ביניהם, אולי היא הייתה מועדת לכישלון מלכתחילה, ואולי היא בסך הכל פספוס של חזרה למציאות – אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מהשניים, וזו השליחות.

ב-2022, על מסך הטלוויזיה בפריים טיים, התחתן ממבט ראשון זוג להט"ב והם ניהלו זוגיות על המרקע, ואפילו דיברו על אינטימיות והאדמה לא רעדה – כי הם הוכיחו להרבה צקצקנים כמה זה פשוט טבעי (ובאמת טוב שכך). 

מאי שכטר ומשה יחזקאל (צילום: קשת 12)
מאי שכטר ומשה יחזקאל (צילום: קשת 12)

42 פעמים כן 

הלאבי דאבי של מאי ומשה לא הותיר ברירה אחרת מלבד להמשיך ביחד גם לאחר 42 יום. מודים ומתוודים, היו אין ספור רגעים שהיינו סקפטיים לגבי האותנטיות של מערכת היחסים הזו, אבל אי אפשר היה שלא לחייך מהתוצאה. 

למרות התחלה מקרטעת מהרגע שהמצלמות כבו (ותודה לעריכה שגרמה לנו לדאוג, אבל לא באמת כי אנחנו כבר מכירים את השטיק הזה), השניים צלחו את הזוגיות הזו ואף שרדו כדי לספר.  

"זו האהבה הכי גדולה שהייתה לי בחיים", מצהירה מאי. "אני אוהב את מאי אהבת נפש", קובע משה. אולי אלו רגעי הסיום שהופכים אותנו לרגשנים יתר על המידה, אבל החיבור של השניים גורם לנו לפרפר מהתרגשות (לא בוכים, נכנס לנו משהו לעין). 

מול שלושת המומחים (אבל באמת, מי זו השלישית?) הם אפילו מזכירים את המילים "משפחה", "ילדים", "בייביסיטר" – אנחנו ממש נשמח לתינוקות חתונמי, יאללה תביאו לנו קצת נחת.