כל מי שגדל בשנות ה-90 מכיר את הפאוור ריינג'רס. אי אפשר שלא, הם פשוט היו בכל מקום. סדרת הטלוויזיה המצליחה רצה על המסך במשך שנים, צעצועים הציפו את הרחובות, התחפושות היו בין הנצפות ביותר בפורים ואפילו בפסטיגל הבינו את גודל ההצלחה ודאגו להביא את הריינג'רס להופעת אורח. אך מאחורי ההצלחה הגדולה הסתתרו לא מעט אנשים בעלי אופי בעייתי, שלא פעם הוכיחו שגם אם על המסך אתה גיבור על בתחפושת צבעונית, בחיים האמיתיים אתה יכול גם להידרדר לפשע.

הסיפור המוכר ביותר הוא אולי סיפורו של דיוויד יוסט, הריינג'ר הכחול מהסדרה המקורית (1993) שהודה בראיון שנים לאחר ירידת הסדרה כי נטייתו המינית גרמה לו להיות מבודד על הסט. במשך שנים יוסט הסתיר את הסיבה האמיתית ונתן לאנשים לחשוב שעזב בשל סכסוך כלכלי (כמו לא מעט משותפיו לסדרה), אך ב-2010 הוא הודה כי בסופו של דבר הוא נשבר מההצקות הבלתי פוסקות והחליט לעזוב את הסדרה בשיאה.

דיוויד יוסט, הריינג'ר הכחול המקורי (צילום: gettyimages)
דיוויד יוסט, הריינג'ר הכחול המקורי (צילום: gettyimages)

אך בעוד הבריונות שהופעלה נגד יוסט קרתה על סט הצילומים ועזיבתו יכלה להקל עליו. יש שחקנים שלקחו איתם את ההתנהגות המקולקלת החוצה, אל העולם הרחב. 

פואה מגאסיבה, שגילם את דמותו של שיין קלארק – הריינג'ר האדום בסדרה "פאוור ריינג'ר: סופת הנינג'ה", הורשע בשנת 2019 בהתעללות באשתו. ההרשעה נקבעה כשבועיים בלבד לפני מותו, אך נחשפה לציבור רק חודשים לאחר מכן, ועל פיה הוא נידון ל-70 שעות עבודות שירות בלבד, כמו גם שישה חודשים תחת פיקוח.

פואה מגאסיבה לצד אשתו בשנת 2017 (צילום: gettyimages)
פואה מגאסיבה לצד אשתו בשנת 2017 (צילום: gettyimages)

כחצי שנה לאחר מותו חשפה אלמנתו את העובדה כי התעלל בה לציבור הרחב. בראיון שהעניקה היא סיפרה כי הכה אותה מספר פעמים ואיים לפגוע בה, בעצמו ובילדתם אם תפנה למשטרה. לטענתה הוא אף תקף אותה בלילה טרם מותו בבית מלון בניו-זילנד.

קללת הריינג'ר האדום לא נעצרה אצל מגאסיבה. ריקרדו מדינה ג'וניור, שגילם את הריינג'ר האדום קול אוואנס בסדרה "פאוור ריינג'רס: כוח הסערה", הורשע בשנת 2017 ברצח ברוטאלי של שותפו לדירה. מדינה ביצע את הרצח באמצעות חרב סמוראים שהייתה ברשותו. 

ריקרדו מדינה ג'וניור, הריינג'ר האדום ב-Wild Force (צילום: gettyimages)
ריקרדו מדינה ג'וניור, הריינג'ר האדום ב-Wild Force (צילום: gettyimages)

סיבת הרצח היא ויכוח שפרץ בין השניים, לאחר שבת זוגו של מדינה החנתה את הרכב הפרטי שלה מחוץ לדירתם.למרות שגרסתו הראשונה הייתה כי פעל מתוך הגנה עצמית בלבד וכי מעולם לא התכוון לרצוח את שותפו, בבית המשפט הודה מדינה במעשיו והורשע בהריגה. 

בית המשפט בארה"ב גזר עליו 6 שנות מאסר בעקבות מעשיו. עורך דינו טען בראיון כי מדינה העדיף להודות בהריגה מאשר להכחיש את ההאשמות ולהסתכן בהרשעה ברצח שתכניס אותו למאסר ארוך יותר.

חשבתם שסיימנו עם קללת הריינג'ר האדום? תחשבו שוב. הריינג'ר האדום המקורי, אוסטין סט. ג'ונס, ובשמו המקורי ג'ייסון לוראנס גייגאר (ג'ייסון בסדרת מייטי מורפין: פאוור ריינג'רס), נעצר לפני כחודשיים לצד 17 חשודים נוסף, כאשר על פי החשד הוא גויס למזימה שנועדה לרמות את הרשויות ולהוציא כספי פיצויים מנזקי הקורונה במרמה.

סביבתו של השחקן התייחסה להאשמות נגדו באמצעות הודעה שכתבה בחשבון האישי שלו באינסטגרם: "אוסטין סט. ג'ונס הוא אב, בעל, מודל לחיקוי וחבר לאנשים רבים. כתב האישום מכיל מואשמים רבים, שעם רובם אין לו היכרות, הוא מעולם לא דיבר איתם או פגש אותם. אוסטין שם את כספו ואמונו בידי גורמים מצד שלישי אשר מעלו באמונו".

ה-18 הואשמו כי ניסו לקבל במרמה כ-3.5 מיליון דולרים ואם יורשעו, הם צפויים למאסר של עד 20 שנה כל אחד. 

מקרה נוסף המיוחס לפאוור ריינג'רס, הוא המקרה של סקיילר דיליון. דיליון היה שחקן בשנות ילדותו ולאורך שנים הוא טען כי לקח חלק בפרק של הפאוור ריינג'רס, עוד בעונתם הראשונה, מה שבסופו של דבר הוכח כלא נכון. 

בשנת 2009 דיליון הורשע ברצח של תומס וג'קי הוקס, שני בעלי יאכטה. דיליון הורשע לצד אשתו לשעבר ונידון לעונש מוות. על פי כתב האישום, דיליון קשר את בני הזוג לעוגן של היאכטה והכריח אותם לחתום על העברת בעלות על היאכטה. לאחר שחתמו, הוא זרק אותם למים והשאיר אותם למותם, כאשר גופותיהם לא אותרו מעולם.

עבור דיליון לא היה מדובר בפעם הראשונה שרצח, שכן שנה לפני הרצח הכפול, הוא רימה אדם בשם ג'ון חאבי, גנב ממנו כ-50 אלף דולרים ולאחר מכן שיסף את גרונו.