רגע לפני כניסת הדיירים השנייה לבית, הפרק התמקד בדייר הכי מנומס, רגוע, מכבד ונעים הליכות שקיים בבית האח הגדול, מיסטר שחף. שחף כבר אמרתי ואומר שוב, הוא מסוג האנשים הראויים למלא את המסך שלנו, להבדיל מהמשתתפים האחרים שמשמים דוגמא רעה לבני הנוער שלנו.

דווקא במשימת הפייק - הדיירים החליטו לפתוח את האמת | האח הגדול

האח הגדול: בין כל הדרמות והבלאגן, שני דיירים הוכיחו שאפשר גם אחרת

"את צריכה להיות דפוקה עם תעודות": מה גרם לשרין לבכות?

אלא, שגם אותו מקבץ מצומצם בחברה שלנו שניחן בתוכנות על של איפוק, הכלה והבנה יש קצה סיבולת, ואחרי שספג וספג לאורך העונה הקנטות, הצקות והתעללויות מהתינוק הצווחני של הבית קאזם, או הפינצ'ר הנובח כפי שכינה אותו ובצדק, פקעה נפשו. וכמו ששחף אמר ותמיד נעים לשמוע אותו מנתח מצבים, "המצברים שלי כבר התרוקנו אין אף אחד בבית שדאג למלא אותם, וכנראה שמבינים פה רק שפה אחת".

אז שחף התפוצץ ובצדק, אין מי שלא צפה בתוכנית אמש והופתע שזה לא קרה עד עכשיו ומיכולת האיפוק מעוררת הערצה שלו. אבל גם הפיצוץ שלו היה מוסבר היטב, ונעים לצפייה, לא כמו המפגע של נתנאל, דיאן או בר ברגעי האימה שלהם.

אפילו האח הגדול עצמו היה מופתע כ"כ מהשינוי שחל בשחף מה שגרם לדעתו של האח להשתבש ולהעניק למיסטר שחף אזהרה חמורה. על מה ולמה? מישהו יכול להאיר את עיני ולהסביר לי למה קיבל שחף אזהרה חמורה? מה קרה שם שפספסתי? האם היו קטעים שצונזרו מהפריים טיים שבגינם זכה שחף לאזהרה מול כל בני הבית? למה? על שהעז להגיב לכל המתקפה נגדו? או שברוב חוצפתו בחר להגן על הקציצות שלו?

היחידים שהיו צריכים לקבל אזהרה חמורה הם קאזם שהעז לגעת ברכוש, במקרה הזה אוכל לא שלו, או ריוואה. מישהו ראה את התנועות האגרסיביות של ריוואה ששרין וחברותיה נאלצו לעצור בגופן שלא תכה את שחף. למה כשנשים מגלות אלימות זה עובר חלק ומתקבל? זה היה פשוט מקומם לצפות אמש בחוסר הצדק שהוצג על המסך. וכן אני לא מתביישת להודות, שחף הוא הדייר האהוב עליי בבית, אמן ויהיו עוד ועוד אנשים כדוגמתו בבית האח הגדול, כי הגיע הזמן שמי שיככב לנו על המסך זה אנשים עם ערכים ומסרים חיוביים, די נמאס מכל הקורבנות המתמסכנים, שמשמשים בכל אמצעי כדי לצבור אהדה בחוץ, נמאס מכל המטורפים שצועקים הכי חזק  שאפשר רק כדי לקבל זמן מסך, אני רוצה לראות עוד משחף, כשהילדים שלי צופים בו אני לגמרי רגועה.

ונעבור לדיירים החדשים שנכנסו אתמול בכניסה השנייה לבית, מישהו ראה איך נפלו פניה של דיאן כשהעזו להכניס שתי נשים יפהפיות לבית? אפילו אילנה הצליחה לשמור על סבר פנים יפות כשנכנסה לבית דנה אמסלם היפהפייה בת ה- 22 שמעוניינת בגבר של אילנה,  דניאל.

ומילה טובה על דניאל, צעיר צעיר אבל יש לו הרבה בראש, ובעיקר טוב לב משווע, בין היתר כי ידע לשמור על כבודה של אילנה, שחיבק ונישק אותה בעת צפו יחד בתעודת הזהות של דנה הלוהטת מגלה בו עניין.  דיאן עוד לא הספיקה לעכל ולקבל את העובדה שהיא כבר לא תהיה הדיירת הכי יפה של העונה עם כניסתה של דנה לבית ואז הגיעה ליה אהרוני דוגמנית וסטודנטית בת 25 שגם יפה וגם חכמה, וטרפה את כל הקלפים. עכשיו יש לדיאן מתחרה בבית על עבודות בתעשייה.

החיוכים המאולצים של דיאן כשקיבלה בגרם המדרגות את הדיירות החדשות לא הצליחו להסתיר את הקנאה  שהיא הרגישה. מילה וחצי על דוד מהצרי בן ה-63 החבר של דינה, אדם חביב נחמד ומאד חיובי אבל יודח באותה מהירות בה נכנס לבית וחבל שאף אחד שם בהפקה לא עידכן אותו בפרט החשוב הזה.

הדיירת האחרונה היא לירן רוזן, שללא ספק קורצה מהחומר שהבית זקוק לו, אמיצה, אבל שומרת על קלאסיות, יודעת לקרוא היטב את הדיירים, לא חוששת להביע את אשר על ליבה , לא שחסר לנו בבית אמיצים שמביעים את דעתם בחופשיות אבל הדרך האגרסיבית והתוקפנית שהם עושים זאת לא חינוכית ולא מקובלת. נראה כי לירן היא משהו שהבית היה צריך כדי לזעזע את אמות הסיפים.