ריאליטי השידוכים המצליח של "קשת 12","חתונה ממבט ראשון", מסיים את עונתו החמישית, שבמהלך חודשיים וחצי של שידורים, הספיקה לעורר עניין רב. ששת הזוגות שכיכבו על המסך הם מעין ובן, עידית ורפאל, לימור וליעד, מאי ומשה, גיא ומתן, קטיה וליאור ורינת ודניאל, חלקם המשיכו, וחלקם פחות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בדקנו עם מומחיות דייטינג וטלוויזיה, ורד גרנדיר פרוכטמן - יועצת זוגית ומפתחת מודל מציאת היהלום הפנימי, ענת שטיינר - אשת יחסי ציבור ו"מכורת חתונמי", וקטי נאור - מומחית זוגיות ודייטינג, מי היו בעינייהן הזוגות המוצלחים של התוכנית, ומי היו הזווגים הגרועים של העונה.

מי היה הזוג הכי מוצלח, ולמה?

גרנדיר פרוכטמן: "הזוג המוצלח ביותר לטעמי הם קטיה וליאור, משום שהם עברו דרך מציאת חן אמיתית עוד בערב החתונה ומהר מאוד הגיעו לעוצמות רגש גבוהות עקב כך. על פי המודל שלי - מודל ארבעת הקודקודים למציאת היהלום הפנימי יש ארבעה שלבים מהתאהבות לאהבה, וקטיה וליאור צלחו את כולם. נראות - עוד בערב החתונה היה ברור שיש בין הזוג משיכה גדולה שגרמה למציאת חן מיטבית ולהתעוררות רגשית ראשונית (מה שאני מגדירה באופן מקצועי: פוטנציאל התאהבות). תקשורת - קטיה וליאור היו מהרגע הראשון בתקשורת קרובה ואותנטית בלי סודות ובלי אינטריגות עד שהקהל בבית לא תמיד האמין להם, לא התרגלנו לאהבות קלות. משאבים - זוג ששניהם בחרו קודם בקריירות ורק אז התפנו לזוגיות ובאמת הגיעו בשלים להתאהבות וזוגיות. ערכים - למרות הביקורת שנשמעה כלפיהם, הם היו הזוג היחיד ש'כבוד האדם' נשמר אצלם באופן מוחלט. הם מעולם לא רבו ריב פוגעני ולכן כבודם האישי נשמר לאורך כל ה-42 יום".

קטיה וליאור מחתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
קטיה וליאור מחתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

שטיינר: "בעיניי הזוג הכי מוצלח הם מאי ומשה. אני חושבת ששניהם הגיעו עם רצון והכלה. לא היה להם קל בהתחלה, היו לא מעט אתגרים שערערו את מערכת היחסים הנרקמת, אבל שניהם עמדו בזה בהצלחה. אם זה משה שהיה בהתחלה מאוד סגור ועקשן ולאט לאט למד להיפתח ובאמת לראות את האדם שעומד מולו, ואם זאת מאי שהתנהלה עם המון חוסר ביטחון וחרדות שמלוות אותה ממערכות יחסים קודמות. בסוף היא הצליחה לעמוד על שלה, להפסיק לפחד שינטשו אותה ולהיות נוכחת כמו שהיא באמת רוצה להיות".

מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

נאור: "ליאור וקטיה, לפעמים, הדברים פשוט נועדו להיות. כשזה מדויק, אין סיבה לחפש בעיות. כן. יש זוגות שפשוט מתאימים וכך זה בא לידי ביטוי.  יש להם את אותם הרצונות. הם נפגשו בטיימיניג מדויק לשניהם. הוא יודע לתת בדיוק את מה שהיא רוצה וצריכה לקבל, וזה מושלם. ולא, זה לא טוב מדי מכדי להיות אמיתי. יש אנשים שחייבים לדייק את הבחירות שלהם. ליאור אחד כזה. הוא יודע בדיוק מה הוא מחפש וקטיה יושבת על משבצת החיפוש הזו.  וזה מה שיוצא ממנו - הוא יודע להעניק ואין לו בעיה להיות הגבר המפנק, המעניק והתומך. אין לו בעיה להגיד מה הוא מרגיש גם אם זה 'מהר מדי' ו'ברור מדי'. הוא גבר של פעם (בקטע טוב). אחד כזה שיודע שגבר שרוצה צריך לזכות בלב האישה שלו. אחד כזה שמוכן להתאמץ כדי להוכיח את עצמו ולזכות בליבה. והוא עושה את זה לפי הספר, מתוך ביטחון עצמי והמון התמדה ונחישות. והיא יודעת שמגיע לה את הטוב ביותר ומסוגלת להכיל את כל הטוב הזה. בלי לחפש את הקאץ', כי היא יודעת שאין קאץ'. היא רוצה אותו והוא אותה… זה מושלם וזה עובד. ומה שעובד עכשיו יעבוד גם בעוד שנים. כי הבסיס הוא של שילוב מדויק בין רגש לשכל, וזה בהחלט מקום ששווה להיאחז בו טוב-טוב. אגב, זה לא היה קורה אילו קטיה לא הייתה אישה שמחוברת לעצמה ונאמנה כל הדרך לאינטואיציה שלה. אז כן זוגיות בריאה מתחילה מאהבה עצמית. תנסו".

מי היה הזוג הכי כושל, ומה אפשר ללמוד?

גרנדיר פרוכטמן: "הזוג הכושל ביותר היה אותו זוג שהחזיק מעמד בזמן הקצר ביותר - רינת ודניאל. הם היו 'כרוניקה של מוות ידוע מראש'. היא ביקשה טיפוס אחר לגמרי ובעיקר נראות אחרת לגמרי.

המומחים המלומדים, מה חשבתם לעצמכם בחיבור ביניהם? היא קיבלה את ההפך ממה שביקשה ברמת הנראות, ולכן עוד בערב החתונה לא הצליחה להתאפק והביאה לידי ביטוי את אכזבתה בטונים ילדותיים ופוגעניים, שגררו עימם הרבה ביקורת ציבורית. השיעור הגדול מהזוג הזה לעונות הבאות היא החשיבות של הפנטזיה. אם אדם מבקש נראות מסוימת או טיפוס מסוים חשוב להקשיב לו, ולא להתהדר ביהירות של אנשי מקצוע שיודעים טוב יותר".

 רינת כץ ודניאל אשד (צילום: קשת 12)
רינת כץ ודניאל אשד (צילום: קשת 12)

שטיינר: "אין ספק שהזוג הכושל של העונה הם ליעד ולימור. הערב הראשון שלהם יחד היה כ"כ נוצץ ומוגזם, עם בריחה מהחתונה ואיסוף אשפה ברחוב, שכבר אז היה אפשר לצפות את הנפילה של אחרי. הבעיה העיקרית שלהם בעיניי היא אי היכולת לתקשר. כל אחד מהם התנהל מתוך החרדות וטעויות העבר, במקום להקשיב ולנסות להבין את הצד השני. הם התעסקו המון בעלבונות במקום בלהתקדם. דבר אחד אני כן יכולה לזקוף לזכותם, וזה שזה היה נראה שבאמת כל אחד מהם רוצה למצוא אהבה. הם הגיעו ממניעים אמיתיים, אבל לצערי הם פגשו בבן/בת זוג שנוגעים להם בנקודות הכי רגישות".

ליעד ולימור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
ליעד ולימור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

נאור: "רינת ודניאל. רינת לא הייתה נותנת צ'אנס לדניאל גם אם היה הגבר האחרון עלי אדמות, ויש לזה כמה סיבות. הראשונה קשורה לדפוסים שלה שטרם הצליחה לנפץ ולא בטוח שמעוניינת לעשות שם עבודה. היא גם אמרה את זה ברור ואפילו ישיר מדי לדניאל. ואז גם קיבעה את המקום הזה. היא נמשכת לחזות מסויימת, ודניאל רחוק משם. הסיבה השנייה היא שהיא נמשכת לטיפוס אישיותי מאוד מסוים, ולא יכולה עדיין להכיל את העובדה שיש מולה גבר שמאוד רוצה אותה ולא משחק משחקים. אחד שהוא כן ואמיתי. רינת צריכה אתגרים, היא צריכה להתאמץ ולא לקבל את זה ישר על ההתחלה. אחרת היא מאבדת עניין. קחו את זה, תוסיפו לחוסר המשיכה שלה לדניאל, ותקבלו את עוגמת הנפש שכולנו חווינו עם דניאל פרק אחרי פרק עד שכל מכשירי ההנשמה נותקו. הם זוג כושל כי בשום שלב לא היו זוג. גם לא לרגע קט. המגע שם היה בזון חברי בלבד. דניאל חיבק אותה בערך כמו בן דוד רחוק שפוגשים בבר מצווה באולם בפ"ת. הוא התרגש מכל שיחה או דייט איתה ולא הצליח להסתיר את זה, מה שהרחיק את רינת יותר ויותר. זה כושל כי לא משנה מה דניאל היה עושה זה לא היה קורה. זה נובע גם מהעובדה שרינת לא עד הסוף מוכנה לתהליך מורכב של שינוי דפוסים. השידוך הזה היה קיצוני מדי ומנותק הרבה יותר מדי מהדפוסים של רינת, ופה עם דניאל לקחו אותה לאקסטרים. ולכן אין לי טיפת ביקורת כלפיה, רק תחושת חמלה ורצון לחבק את דניאל. כשמשנים דפוסים צריך לזכור שיש לזה קצב נכון ומינון מאוד מאוד מדויק. ופה שכחנו מרינת והדפוסים שלה… וכך נוצרה (אי) התאמה חסרת בסיס".

עם סיומו של ריאליטי השידוכים, אחרי שלל אינטריגות, אהבות, ריבים ופיוסים, נותר רק לקוות, שמעבר לבידור שסיפקה התוכנית, נוכל גם אנחנו, הצופים, לקחת ממנה כמה טיפים לזוגיות בחיינו.