השר לשעבר יוסי ביילין, מי שמזוהה אולי יותר מכל עם הסכם אוסלו ותהליך השלום של שנות ה-90, יופיע הערב (שלישי) בתוכנית "הטעויות המוצלחות שלי" בכאן 11, בה אורחים מפורסמים מדברים על הטעויות שביצעו בחייהם.

בהצצה מיוחדת ל"מעריב" מתוך הראיון לענת גורן, מתייחס ביילין לכישלון תהליך אוסלו: "הניסיון כשל כי היו גורמים קיצוניים שהכשילו אותו. זה התחיל מברוך גולדשטיין, ו-40 יום אחרי זה התחילו פיגועי ההתאבדות של חמאס. הטעות הייתה שלא הלכנו להסדר קבע. אמרתי לרבין שאם נלך לחמש-שש שנים של הסדר ביניים, ניתן לכל הקיצוניים לטרפד את זה. אבל אני מודה שלא העליתי בדעתי שהטרפוד יהיה ברוך גולדשטיין, רצח רבין ופיגועי התאבדות".

יוסי ביילין (צילום: רמי זרגנר)
יוסי ביילין (צילום: רמי זרגנר)

"התחושה שלי הייתה אז שאסור לי לאבד זמן, לכן נסעתי לערפאת ואמרתי לו 'נלך להסדר קבע עכשיו', והוא אמר לי 'לך לאבו מאזן'. רציתי לשבת עם רבין, אמרתי לו שנשב אחרי שאני חוזר מארה"ב, ואז רצחו לי אותו", הוסיף.

"רצחו לי אותו, הוא חייל שנהרג על משמרת השלום. כמה שהייתי חלוק עליו ורבנו וכעסנו, אני חייב לו כל כך הרבה שהוא הלך איתנו לאוסלו. אם הוא היה אומר 'חבר'ה, מה אתם עושים', יכול מאוד להיות שלא היה קורה כלום ורבין לא היה נרצח", סיים ביילין.