השבוע תמה העונה השנייה של הדרמה המשטרתית "מנאייכ", שהותירה אותנו בפה פעור. נדב מנוחין, שצפה גם הוא בפרק, התלהב דווקא מהדרך בה בחרו לסיים את העלילה עבור גיבור הסדרה, הלוא הוא איזי בכר, שאותו מגלם שלום אסייג. בשיחה עם איריס קול ב-103FM הביע את דעתו המקצועית על העונה.

"ניסינו להבין האם יש לסדרה לאן להתפתח, נורא דאגנו, ובסוף של העונה פתאום רואים את הדבר הזה קורה בפול ווליום", טען מנוחין בפתח השיחה, והסביר: "שני הפרקים האחרונים שינו לחלוטין את התחושה שהתחלתי איתה את העונה. מדובר בסדרה שסביבה אין תעלומה מרכזית, אלא בעיקר מתח רגשי ונפשי בין הגיבור החוקר לשוטר המושחת. המשחק הזה של החתול והעכבר ביניהם נמשך ונמשך. ניסנו להבין האם הם יכולים להיפגש שוב, האם הקשר הזה יכול להגיע למקומות חדשים תוך כדי העלילה הזו, שנוכל לקבל נקודת מבט חדשה על המפגש ביניהם".


לדבריו, "העונה הזו מסמנת את החזרה של איזי לעניינים במח"ש, וכשהוא נתקל בכל מיני סוגים של ממסדים רקובים, אינטרסים זרים, מלחמות אגו, והוא בתוכם מנסה לשמור על היושר שלו, על המאבק של מה שהוא מאמין כחשוב ולצאת נגד השחיתות. במובן הזה, אני חושב שאיזי בכר הפך להיות בעונה הזו משהו מאוד גדול, ממש סמל ישראל. סמל שגם ימנים וגם שמאלנים יכולים להזדהות איתו מצויין, סביב המאבק והכעס על ממסדים רקובים והצורך להישאר נאמן לעקרונות שלך".

לאור אמירותיו, תהתה איריס קול האם ניתן לדעת מהי עמדתו הפוליטית של איזי בכר (שלום אסייג) בסדרה. מנוחין השיב שלא בהכרח, והוסיף: "אני חושב שזה לא כל כך משנה, בסוף איזי הוא לא איש פוליטי במיוחד, מה שמעסיק אותו זאת החקירה שבתוכה הוא נמצא. הוא מבין שיש כוחות שפועלים, הוא מזהה את הריקבון. אני חושב שלצד הכעס שלו על הפרקליטות אני יכול לדמיין אותו מאוד כועס על שחיתות שלטונית. להגיד שזו סדרה ימנית? אני לא יודע".

"אני חושב שאיזי הוא סמל ישראלי במובן הזה שגם ימניים וגם שמאלניים, המאבק שמתרחש בישראל כרגע ובכלל על יושר, נאמנות לערכים שלך, זה משותף לכולנו. החברה הישראלית היא חברה שמפגינה, כועסת ומגיבה בעוצמה, ובבוטות לפעמים, על המון דברים", הדגיש.

בהמשך, התייחס מנוחין ללירז חממי, אשר בסדרה היא משחקת את פקד טל בן-הרוש, שוטרת ביאחב"ל: "תפקיד מהמם, בעונה הראשונה היא הייתה הכוכבת שגנבה את ההצעה, העונה הזו היא קצת מזיזה אותה הצידה לתפקיד יותר אישי, פסיכולוגי, מאשר מהעניינים המרכזיים. היא שחקנית מעולה, ועדיין חלק משלושת הקודקודים של 'מנאייכ'. יש פה גלריה עשירה מאוד של דמויות שרועי דן בנה במיומנות מרשימה מאוד וכל פעם שחקן משנה אחר גונב את ההצגה, מכל הצדדים. עולם עשיר ומורכב מאוד".

עוד טען מנוחין כי השאלה עליה מתבססת כל הסדרה היא "האם אתה מתכופף עם הרוח ומחליט לשמור על עצמך או ללכת בכול הכוח נגד השחיתות".

לסיום, סיכם מנוחין את התרשמותו מסופה של העונה: "יש משהו באופי של 'מנאייכ', זה אף פעם לא מתפוצץ, מגלגלים את הכדור למעלה לגבעה רק כדי להתרסק לקרקע שוב. התפנית בסוף היא מדהימה, היא בעיקר מכינה אותנו לעונה שלישית שבעיניי תהיה הרבה יותר מרתקת מהעונה השנייה".

עזרה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM