עוד שבוע התנהל בעצלתיים, והגיע ליעד האהוב ביותר על כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד – סוף השבוע הקדוש. אולי תופתעו ואולי פחות, אבל גם השבוע הטמפרטורות שיחקו איתנו במשחק המוכר מי יישבר קודם. בינתיים זה תיקו. אז לפני שאתם מחליטים לבלות בחוץ ומנסים לבטל בנימוס כי חם מדי, ובדיוק ברגע שאתם מודיעים שלעולם לא תבלו במקום ללא מזגן על 18, הנה כל הסרטים והסדרות שינעימו את זמנכם. 

האיש השנוא ביותר באינטרנט: The Most Hated Man on the Internet

אזהרה: הסדרה שאציג כאן לפניכם בעוד רגע אינה מלבבת בלשון המעטה. לצערי, כל מה שתראו בה לא מבוסס על סיפור אמיתי, אלא אמיתי לחלוטין, ומצמרר באותה מידה. 'האיש השנוא ביותר באינטרנט', דוקו פשע שחשף שערורייה שקשה אפילו להעלות על הדעת – בחור בשם האנטר מור הקים אתר שמטרתו לפגוע בעשרות אלפי נשים, שבני הזוג שלהם לשעבר החליטו לנקום בהן ולהעלות לרשת תמונות וסרטונים פרטיים שלהן, שצולמו לעיניהם בלבד. כך, במקום להשתיק את הפעולה המחרידה הזו, מור פשוט נתן לה במה, והרס לכל כך הרבה בנות חלק משמעותי מחייהן. 

באופן מאוד מוזר האנטר ניצל את ההצלחה הזו, אפרופו נוכל הטינדר, שיוצרי הסרט עליו בנו גם את הסדרה הנ"ל, והפך לסלבריטי. יותר מדי גברים כעוסים, ממורמרים ותאבי נקמה הכתירו אותו כגיבור שלהם, בעודו מתעלם ממכתבים שקיבל מעורכי דין, ומכל הקודים המקובלים לכבוד כלפי נשים וכבוד לבני אדם בכלל. 

האיש הכי שנוא באינטרנט (צילום: באדיבות נטפליקס)
האיש הכי שנוא באינטרנט (צילום: באדיבות נטפליקס)

אפילו יותר מאשר בצפייה ב'נוכל הטינדר', תרגישו שבא לכם להקיא. בלי להגזים. בדיוק באותה מידה, אתם חייבים לצפות בסדרה הזו, אחרי נשימה עמוקה כמובן, ולהבין בדרך הכי כואבת שאפשר כמה רוע יש בעולם. כמה הדור שלנו כל כך מתקדם וטכנולוגי ובכפיפה אחת הרסני כלפי עצמו, כמה מעוורת הנקמה, ואיך מספיק אנשים יכולים להפוך אדם פסול לחלוטין לגיבור על חלשים. וכשאני אומרת חלשים, אני מדברת אך ורק על הגברים שהפכו לפושעים בחסותו. 

הפרקליטה וו: Extraordinary Attorney Woo 

בזמן האחרון נדמה שסדרות קוריאניות טובות הפכו לעניין שבשגרה, אחרי שהרבה זמן קוריאה הייתה בשבילנו בעיקר תיבול לנודלס או מדינה עם מנהיג מפחיד בחליפה שחורה. הלהיט התורן, שכבר זכה לדי הרבה אהדה גם מהקהל הישראלי, הוא הפרקליטה וו. 

וו יונג וו (עכשיו תנסו להגיד את זה מהר), היא פרקליטה מצוינת הנמצאת על הרצף האוטיסטי, עובדה שמאלצת אותה להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. לכל זה מתווספת גם היותה אישה במשרד של גברים, והאמת המרה על עבודה בתחום המשפטי – היא בטוח מעניינת, אבל גם מורכבת ומלאת סיבוכים. 

בצורה יוצאת מהכלל, מצליחה וו להיות כוכבת בבית המשפט, והיא עושה זאת בסטייל תוך שבירת כל סטיגמה ודעה קדומה אפשרית. התוצר? יפהפה, מרגש וחשוב, אבל גם ממש לא מתנצל, אמיץ ובועט. כן, זה הולך יחד. אגב, במידה ובא לכם קצת נתונים – 'הפרקליטה וו' כבר הוכתרה לסדרה הנצפית ביותר בנטפליקס בשבועות האחרונים, מבין אלו שאינן דוברות אנגלית. אם אתם שואלים אותי, היד עוד נטויה. 

הפרקליטה (צילום: נטפליקס)
הפרקליטה (צילום: נטפליקס)

וירג'ין ריבר:  Virgin River

הכל מתחיל בעיירה נידחת ומלאת קסם בקליפורניה שתהפוך לכל עולמכם הטלוויזיוני, כמעט ברמה של לרצות לגור שם. אל תתבאסו, גם ביער יקר לקנות בית. אז אפרופו עיירה, מלינדה מונרו, אחות במקצועה, מגיעה למקום הכי רחוק כדי לפתוח דף חדש. כמו בכל סדרה טובה, כמו גם בחיים האמיתיים, העבר אף פעם לא נשאר איפה שזנחו אותו. הוא מטייל איתנו בכל מקרה, צריך רק להבין מה לעשות איתו. בקיצור, גם מלינדה, או מל, לא מצליחה במשימה הזו, והדברים שהבטיחה לשכוח שבים אליה בהפוכה. 

במהלך כל ההתרחשויות שיוסיפו לא מעט מתח לחייה, היא תכיר בג'ייק שרידן, חייל מארינס לשעבר המאובחן כסובל מפוסט טראומה משירותו הצבאי. הידידות הקצרה בין השניים תהפוך במהרה לחברות ואהבה, אך משוכה משמעותית תעמוד בין השניים. 

נורא כיף, עמוס בפרטים, מסעיר אבל לא ברמה מעצבנת, זה חלק ממה שתחשבו אחרי כמה דקות של צפייה. בסוף הפרק הראשון תתמכרו, ובסוף העונה הרביעית תתקשו להבין איך לא הכרתם קודם את הנפשות הפועלות. 

וירג'ין ריבר (צילום: באדיבות נטפליקס)
וירג'ין ריבר (צילום: באדיבות נטפליקס)

המפלצת מהים: The Sea Beast

אחרי שהבהלתי, הטרלתי, השארתי אתכם במתח וניסיתי גם לרגש, הגיע הזמן לסיים במשהו פשוט חמוד. ומה יותר חמוד מאנימציה כיפית כזאת שסוף סוף מיועדת לכל המשפחה? נראה לי שכלום, אולי חוץ מנשנוש משביע ומשביע רצון בצד. 

ב'המפלצת מהים', נערה מתולתלת ומלאת אומץ מתגנבת לספינה של צייד מפלצות ים בעל שם עולמי. אתם יודעים, כל אחד והמקצוע שלו. ביחד, הם יוצאים למסע מכובד במים מסתוריים ששניהם עוד לא ראו מימיהם, והחיבור הזה יעשה היסטוריה, לפחות במונחי העלילה.

מוקדש לכל מי שהתגעגע קצת לאנימציות של פעם, לאלו שרוצים להעסיק את הילדים לשעתיים פלוס שנ"ץ, וגם ליחידי הסגולה מבינינו שהבינו שהצבעים והנאיביות הם דרך מצוינת להירגע מהשבוע שעבר עלינו. הללויה. 

המפלצת מהים (צילום: באדיבות נטפליקס)
המפלצת מהים (צילום: באדיבות נטפליקס)

האיש האפור: The Gray Man

חשבתם שבנטפליקס נזהרים אחרי ששירות דיסני פלוס הצטרף לחגיגה? אז זהו, שממש לא, ואפילו להיפך. קבלו את הסרט הכי יקר של נטפליקס אי פעם, שעלה 200 מיליון דולר ליתר דיוק לא כולל מע"מ. התוצאה? עלילה טכנית מדי, ואם תרצו אפילו אפורה בהחלט. 

אז הסרט של האחים רוסו מתחיל עם ריאן גוסלינג המכונה 'מספר 6', סוכן CIA שמופעל על ידי בכיר שירות הביון דני (רגה ז'אן פייג', הדוכס מ'בריג'רטון'), ונשלח לחסל מישהו מתוך המערכת. נשמע לכם מוכר? נכון מאוד, זה מזכיר את כל סרטי האקשן סטייל ג'יימס בונד עלי אדמות, שמרוב העלילה השחוקה כבר לא זוכרים מה ההבדל ביניהם. 

לכאורה, יש כאן את כל המרכיבים להצלחה. קאסט מנקר עיניים, סצנות במיליון מקומות אקזוטיים, וכסף, והמון ממנו. הדרמות שניסו ליצור בין הדמויות נראות כמו משחק מזויף, הרגש לא עבר במכס, והחוויה הכללית - משחק מחשב שיותר מרבע שעה ממנו היא כבר ממש יותר מדי. 

עם כמה שאני מחבבת את התכנים המקוריים של שירות הסטרימינג היקר ללבי, היה כאן פספוס עצום, כמעט כמו לשתות קפה בלי השלוק האחרון. בניגוד לקפה, טעים ככל שיהיה, הפספוס הזה יעלה ביוקר.

האיש האפור (צילום: באדיבות נטפליקס)
האיש האפור (צילום: באדיבות נטפליקס)