עוד ערב של אודישנים עבר על כוחותינו. התרגשנו, צחקנו, והקשבנו בריכוז שלעולם לא היה לנו, אפילו לפני המבחן הקשה ביותר בתואר. יש דברים חשובים, ויש את הדברים החשובים באמת.

אני חייבת להודות שמאז ששמעתי את אביאל זוהר לפני מספר תוכניות עם השיר 'מיכל', בלי קשר לשמי כמובן, אני קצת לקוח שבוי. עדיין יש לי מקום בלב למתמודדים חדשים, אבל זה הרבה פחות פשוט. אז נשמתי עמוק, התגברתי על המשוכה המורכבת, וצללתי לעולמם של הזמרים והזמרות שעשו את הצעד הכי קשה ומוערך בעולם המוזיקה – לטפס ארבע מדרגות ולעלות על הבמה. 

ראשונה הייתה ליאור מארס, צעירה בת 22 מאשדוד  האהובה עליה במיוחד, שסיפרה שהצליחה להתגבר על הדיכאון שחשה במהלך השירות הצבאי לפלטפורמה לעזרה למלש"בים, וריגשה את השופטים בביצוע לשיר '?Do I Wanna Know' של ארקטיק מאנקיז.

עם כמה כבוד שיש לשיר המקורי, ויש המון כבוד, זה עבד. מארס הגיעה עד למאדים ובחזרה עם 85 אחוזים, שולחן מלא כחולים חוץ מאיתי, והרבה פאסון שמגיע בדרך כלל בשלב מאוחר יותר בחיים. שאפו על הבגרות. 

מיד אחריה הגיע אושרי מוגוס בן ה־27 , בחור חמוד ומלא קסם מקריית גת, עירה של נינט, שהחליט להקדיש את השיר 'Talking to the Moon' לסבתו שהלכה לעולמה. אם זה נשמע לכם מרגש רק מקריאת שורות אלו, אתם צודקים, וזה היה הרבה אפילו הרבה יותר נוגע ללב כששומעים את קולו המדויק והעדין. כולנו מכירים אותם, את האנשים האלה שהחן שלהם מגיע למרחק של קילומטרים. אושרי ללא ספק נמצא בקטגוריה הזו. 

יורדים קצת בשנתונים אל אלית מרמת גן, שחגגה לא מזמן את יום הולדתה ה־18, ושילבה את הלמידה המייגעת לבגרויות עם לימודים ברימון. הבחירה הלא שגרתית ב'אה אה אה אהבה' של אפרת גוש הייתה מורכבת בעיקר לחבר השופטים, אבל הקהל היה בשלו והתאהב בה בשנייה. אחרי 53 אחוזים ושני כחולים, אסי ורותם ניצלו את מטה הקסמים המיוחד שלהם ולחצו על כפתור הסייב. לשופטים שלום. 

בטח תהיתם לעצמם כמה אפשר לעשות אודישנים באולפן הממוזג ולא לצאת משם. אתם צודקים. מסיבה זו בדיוק שלחו אסי ורותם את ואלרי חמאתי, הזמרת המופלאה שזכתה בעונה הקודמת של התוכנית במקום השני, היישר אל טבריה. מה היא חיפשה שם? שאלה מצוינת – את נבו אלון, בחור בן 24, שאמו רצתה שיוותר על הפחד והביישנות ויראה לעולם מה יש בו.

אחרי קצת שוק ונסיעה לאולפן בלימוזינה מפוארת, הקדיש נבו לאמו שאחראית על כל המהלך, את 'אישה נאמנה' של ישי לוי. יש משהו בפזמון של השיר הזה, שלא יכול לוותר על לעשות איזה קווץ' בלב. נבו הצליח גם הוא לגעת ישר בנימי הנפש הדקים של כולם, והגיע ל־73 אחוזים שהשאירו אותו איתנו. אז כמו שאיתי לוי מקפיד לומר בכל הזדמנות ובחינניות אין קץ – וולקאם. 

תמיד יש גם את החלק הזה של המתמודדים שלא עוברים, חרף הכישרון הגדול. אחד כזה היה אביב קורן, מוזיקאי ויוצר בן 30 שכבר הספיק לברוא יחד עם רוני דלומי את 'איש של לילה' ולהלחין לשירי מימון את שירה 'עד שתגדל'. אז דלומי באה ללוות מהיציע ליד אסי ורותם, קורן ביצע שיר מקורי על הפסנתר, אך זה לא עבר את מסרקות הברזל של השופטים, שחיפשו משהו אחר.  

ובינינו, הסיבה שהפכה אותנו סקרנים במיוחד לקראת הפרק של אתמול הייתה שלום סבג, שאותר במקום הכי חם ברשתות החברתיות בישראל רבתי – הסטורי של עומר אדם. לא אותיר אתכם במתח. סבג, בן 24, קבלן מארצות הברית, חולם לחזור לישראל, לוותר על הנדל"ן ולהחליף אותו במיקרופון. אה כן, והוא גם חבר קרוב של אדם, שאפילו העלה אותו לבמה איתו בכמה הופעות. לא הייתי היחידה שהופתעה ששלום בחר דווקא את 'All of me' של ג'ון לג'נד. למרות ההלם הראשוני, זה היה מרענן לחלוטין - 72 אחוזים לא הותירו מקום לספק. 

אז קיבלנו פה רשימה חזקה מאוד של מתמודדים חדשים, נהנינו מתיעודי נפילות מביכות של השופטים שלנו, ושל אסי, בין אודישן לאודישן, ואפילו טיילנו בארץ וראינו קצת את הצפון בלילה. מרגישים שכבר מצאתם את המנצח שלכם לעונה הנוכחית? זה הזמן להתחיל לרשום את ההימורים שלכם ולחכות לשיחת המסדרון הבאה. התמי 4 במטבחון כבר מחכה.