מגישת הטלוויזיה צופית גרנט חזרה בשבוע שעבר למסך של "רשת 13", בעונה חדשה של "ללא גבולות", ואחרי שדנה במתיחות הגואה בהר ההבית, הערב אחרי החדשות היא תציג פרק מדאיג ביותר - האפשרות של כל אחד בישראל להפוך לאסיר, וההשלכות המפחידות של הנושא.

זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, אדם נעצר בחשד למשהו נפגש עם התנאים הבלתי אנושיים של השב"ס. גם אם הוא משתחרר לבסוף הטראומה של המעצר אינה חולפת. 

הפרק מביא סיפורים מסמרי שיער על הנעשה בתוך בתי הכלא ובתי המעצר, כולל עדויות של אנשים נורמטייבים שנתקרלו במערכת ועד היום משלמים את המחיר, ומביא גם את סיפורם של סוהרים שפועלים בתוך עולם קשה מאוד עם מערכת מגבילה.

בהצצה לפרק של הערב משוחחת גרנט עם אסירה לשעבר ושואלת אותה: "בשב"ס הרי יודעים את פוסט-טראומתית, רוצחת, אבל בעקבות פוסט-טראומה, את קיבלת טיפול פסיכולוגי שם?".

"לא, אין טיפול פסיכולוגי", משיבה המרואיינת. "על מה את מדברת בכלל. אין להם פסיכולוגים, יש להם אחת פסיכיאטרית, שש עובדות סוציאליות. את מתפללת שאלוהים יוציא אותך, שפויה משם. אני הייתי הולכת ברחובות, מתפללת ובוכה שאני אצא משם שפויה".

"הייתי צועקת שם: די לדבר על העבר, בוא נדבר על העתיד", מוסיפה האסירה לשעבר. "בכלא לא מדברים על העתיד. מדברים איתך, כל הזמן דיבור על העבר, על העבר. לא נותנים לבן אדם לצאת לחופשי, לשקם את החיים שלו. נכון, עשינו טעות, עשינו עבירה, אבל בואו תתנו לשקם אותנו. אז אין את השיקום הזה... חשבתי שבשיקום האסיר יהיה לנו טיפול עם הילדים שלי, אז אין את זה. את נענשת וגם הילדים שלך נענשים איתך". 

"יש הרבה בנות שיצאו מהכלא והתאבדו, כי הן לא יכלו להכיל את כל מה שיש בחוץ", הוסיפה המרואיינת. "ואין אף אחד שתומך בך בחוץ. אין".