"האיש השנוא ביותר באינטרנט", נטפליקס

זה קרה בשנת 2012, כשמאות אנשים צעירים, בעיקר צעירות, גילו לחרדתם כי תמונות עירום שלהם מפורסמות באתר אינטרנט. יוצר האתר, האנטר מור, התעלם בלעג מתחנוניהם להסיר את התמונות. עד שאם אחת החליטה להשיב לו מלחמה

קיילה לוז, אישה אמריקאית צעירה, הייתה באמצע משמרת כמארחת במסעדה, כשצלצל הטלפון שלה. מצדו השני של הקו הייתה חברתה ששאלה אותה בבהלה אם ראתה את תמונתה שפורסמה באתר ?IsAnyoneUp (האם מישהו ער?). קיילה, שלא ידעה עד לאותו רגע על קיומו של האתר, נכנסה אליו והתחלחלה. תמונת עירום שלה לצד תמונות נוספות בתנוחות מזמינות התנוססו באתר, בתוספת צילומים של עמודי הבית שלה ברשתות החברתיות, שהזמינו כל מי שהיה מעוניין להגיע אל ביתה ומספר הטלפון שלה במאמץ קטן בלבד.

הטלפונים אכן לא איחרו להגיע. בזמן קצר התמלא זיכרון הטלפון של קיילה במאות הודעות מזרים שלא הכירה, וכולן נשאו תוכן מיני. קיילה המזועזעת ניסתה להבין כיצד דלפו תמונות אלו לאתר: היא צילמה אותן בחדרה כשעשוע אישי. היא לא שלחה אותן לאיש - גם לא לחברותיה הקרובות. כשהתמלא זיכרון הטלפון שלה העבירה אותן למייל האישי שלה ויותר מכך לא ניידה את התמונות למקום אחר. היא עזבה את מקום העבודה, מיהרה לביתה והתמוטטה על המיטה בבכי.

אחרי שסיפרה לאמה מה אירע, החלו שתיהן לבדוק את האתר. ?IsAnyoneUp, כך גילו, הוא פלטפורמת תוכנה שנכתבה בידי אדם צעיר בשם האנטר מור. התוכנה הזמינה אנשים לנהוג - בפשטות - ברוע לב. להעלות תמונות עירום של אנשים אחרים, בדרך כלל בנות ובני זוג לשעבר, עם צילומים או הפניות לעמודי השער שלהם ברשתות החברתיות באופן שיפיצו מידע שהמצולמים לא רצו שיגיעו להמונים, ולגרום להם מבוכה רבה. ובקיצור - פורנו נקמה.

המניע של האנטר מור, כפי שהתברר לקיילה לוז מאוחר יותר, היה טראפיק רב באתר שהביא לו מודעות פרסום וכסף, וגם אגו. מור היה אגו מניאק שהיה אדיש לעובדה שהתמונות באתר גורמות צער גדול לנשים המצולמות, עד כדי כך שחלקן הסתגרו בביתן, הפנו גב לחייהן ואף ניסו להתאבד. כל ניסיון ליצור איתו קשר בבקשה שיסיר את התמונות נתקל בסירוב מלגלג. מור היה בשיא ההצלחה, רואיין בטלוויזיה ובעיתונות המודפסת, התנועה באתר שלו רק המשיכה לגדול. בתרבות התקשורתית האמריקאית הפרועה הוא הפך לסלבריטי, הוא חי את החלום שלו ולא ספר אף אחד.

קיילה לוז הצליחה בעזרת הוריה, ברברה ופיטר, להסיר את תמונותיה מהאתר והייתה אחת מהבודדות שהמעשה עלה בידן. אלא שברברה לא הסתפקה בהצלחתה לסייע לבתה. היא החליטה להפוך את המאבק בהאנטר מור למסע צלב נגד האיש ונגד האתר שיצר. היא יצרה קשר עם עשרות נשים וגברים שנפגעו מהאתר, אספה את עדויותיהן/עדויותיהם, הפעילה ודחקה ב־FBI, שפענח בינתיים כיצד השיג מור מכתובות מיילים תמונות עירום פרטיות.

ספוילר בודד: ברברה לוז הצליחה בסופו של דבר להפיל את האנטר מור. הסדרה “האיש השנוא ביותר באינטרנט" בת שלושת הפרקים מתעדת את מאבקה של ברברה ואת המרדף שלה אחר בריון האינטרנט השנוא, שהכינוי המפוקפק, אגב, ניתן לו בידי המגזין “רולינג סטון". הסיפור, חשוב לציין, התרחש בשנת 2012, כאשר בריונות הרשת הייתה בחיתוליה וחוקים נגדה לא היו קיימים. המצב לא טוב בהרבה כיום. אלא שבאותם ימים האנטר מור נחשב בלא מעט מקומות כלא יותר משובב. אדם שלקח את האינטרנט קדימה, שחשב על רעיון מקורי שלא חשבו עליו קודם לכן. הוא רואיין בערוצי טלוויזיה, נכתבו כתבות על אודותיו. סבלם של הנשים והגברים שהופיעו בעל כורחם באתר לא נספר ולא נחשב. כיום, אף על פי שהמצב התחיקתי לא השתנה, הקריטריונים השתנו, והאנטר מור לא היה עובר ברשת. הנה עוד ספוילר, אחרון ודי: אל תטרחו לחפש באינטרנט את ?IsAnyoneUp. הוא כבר שנים רבות לא ברשת.
לראות או לוותר: לראות. משל מודרני על מלך עירום ורע.