אמש נרשמה הדחה מפתיעה, כשדרור הדייר החדש שלא קיבל ולו שנייה וחצי של זמן מסך, נשאר בבית ואילו דינה שמחי הדיירת הוותיקה והבולטת, עלתה במעלה גרם המדרגות בחזרה אל חייה. היא לבשה כפכפים בהדחה, מה שמרמז כי היא לא ציפתה בכלל להיות מודחת, והרגישה שהיא מספיק חזקה בחוץ.

כשדינה נכנסה לבית כזקנת השבט, זה היה נראה שזה רק עניין של זמן עד שתודח מהבית, כי בכל עונה הדיירים המבוגרים, מוצאים את עצמם במהרה בחזרה אל החיים שבחוץ, כי הפורמט הזה מתאים לצעירים, בדיוק כמו המשפט המעצבן ,העולם שייך לצעירים. ולמה? כי הקהל המסמס הוא קהל צעיר. אבל שמחי הצליחה במהרה למצוא את מקומה בבית, יחד עם כל הקבינט שבנתה סביבה, קאזם, שרין וריוואה .

החיבור שלה לקאזם היה טבעי ומתבקש, כי דינה כזכור גידלה 15 ילדי אומנה, והיא רגילה לחבק ולעטוף את הילדים שמרגישים בודדים או דחויים. עד מהרה, הרביעייה של הבית שנחשבה בתחילת העונה, לרביעייה הדחויה, הפכו למאוחדים אחד למען השני, גילו חברות חזקה ומלוכדת. הקבינט הזה עמד איתן מול כל הדיירים האחרים בבית שנראו או הריחו חזקים, ובכל שבוע הם מצאו לעצמם מטרה אחרת.

דינה היא זאת שרקחה את כל התבשילים בחדר המיטות. וחבל כי כזקנת השבט היינו מצפים ממנה להיות על תקן הדמות המבוגרת שמפייסת ומשכינה שלום ולא מלהיטה ומחממת. וכך גם היה בתחילת העונה, דינה נכנסה לבית והפכה לדיירת חביבה ומצחיקה, טובת לב שיודעת להגיד מילה חמה בזמן הנכון לכל דייר שרק זקוק לחיזוק. אבל כמו כל דייר שמאבד את זה בבית, גם דינה התחילה להתעסק בעניינים שלא שלה, להתערב, לבחוש ולבקר אפילו את חברת הקבינט שרין , כשלא אהבה ששרין רדפה אחרי שחף והשפילה את עצמה.

מה זה עניינך לעזאזל, הבחורה מאוהבת, תצאי לה מהוריד. בכלל הופתעתי שבמקום שתהיה קנאה בין בר לטליה, בעיקר בגלל אליאב טעטי, אקס טליה, והנוכחי של בר, נולד רומן מפתיע בין השתיים בשבוע האחרון. ומשתי נשים חזקות ושונות שמדיחות אחת את השנייה , נרקמת תחילתה של חברות נשית יפה ומעצימה.

טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)
טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)

לעומת זאת, דינה משום מה, שמה עינה על טליה, וזה הרגיש ממניעים של קנאה. זה הריח כאילו דינה נתפסת על טליה, כי היא רואה בה איום לגמר. בכלל נראה כי היא לא אוהבת זוגות, לנתנאל היא מליצה להתרחק קצת מדיאן או לפתח עמוד שדרה משל עצמו, ולאופק טחנה עד כמה טליה לא טובה לו, וכדאי שיתפוס ממנה מרחק במהרה. ההדחה של דינה זה הדבר הטוב ביותר שיכל לקרות לה, כי ככל שעבר הזמן בבית, היא התחילה להתעסק ברכילות טהורה והציגה את הצדדים הפחות יפים שלה.

ומה בנוגע לקבינט?

בשיחה שערכו אמש נתנאל ומשה על הקבינט המאוחד, שאל משה, למה אנחנו לא נותנים להם פייט והופכים בעצמנו לקבוצה חזקה מנגד, אז השיב נתנאל בחוכמה שכרגע הם אגרוף חזק, אבל הם נופלים אחד אחד והאגרוף במהרה יתפרק.

כעת כשדינה, המאמא של הקבינט, העמוד התווך המקשר בין כולם, כבר לא בבית, כמה זמן ישרוד הקבינט? בעיני לא הרבה זמן ועד מהרה, שרין שגילתה את הצד המכוער שלה בפרקים האחרונים, תתרכך ותתקרב חזרה אל משה, ריוואה שיכלה בקלות להפוך לדיירת אהובה אך החיבור שלה לקבינט הוריד לה מניות, תקבל יותר אהבה מבחוץ, וקאזם אולי סופסוף יפסיק לנבוח.