הנה זה בא: הלילה (בין ראשון לשני) תעלה לשידור הסדרה המצופה ביותר של השנה מבית HBO – "בית הדרקון". סדרת הבת של משחקי הכס טרם שודרה, אך העניין הרב אותו היא מייצרת מבשר כי אם HBO יפעלו נכון, יש להם ביצת זהב נוספת בידיים. הפרק הראשון, כמו גם אלו שיגיעו בשבועות הבאים, ישודר במקביל לשידור בארה"ב.

לקראת שידור הפרק הראשון בסדרה, החלטנו לעשות סדר כי בכל זאת מדובר בווסטרוז ובעלילה שנכתבה על ידי ג'ורג' ר' ר' מרטין, כך שסדר הוא דבר נדרש.

בניגוד ל"משחקי הכס", אשר התבססה על חמשת הספרים הראשונים (השניים האחרונים טרם יצאו) של סדרת "שיר של אש ושל קרח", "בית הדרקון" מבוססת על ספר אחר בעולם שיצר מרטין – "דם ואש". לא מדובר בספר עלילתי, אלא בספר שנכתב כספר היסטוריה על ידי החכמים ביותר בעולם של ווסטרוז, המלומדים מהמצודה.

עד כה ראה אור רק החצי הראשון של הספר, בו מתוארת לנו ההיסטוריה מרגע בריחתם של משפחת טארגאריין מיבשת "ואלריה" המדממת אל אי קטן בשם "דרגונסטון". משם מתחילה המשפחה, בהנהגתו של אאיגון הראשון לשמו – "אאיגון הכובש", את מסע כיבוש ווסטרוז שיסתכם רק כאשר הם יאחדו את שבע הממלכות תחת דגלם.

עלילת "בית הדרקון" לא תציג לנו את מסע הכיבוש, אלא תתמקד בשלב מאוחר יותר של הספר – שנת 129 AC – לאחר הכיבוש. בשנה זו נפתח מאבק ירושה אכזרי ועקוב מדם בין רהאינירה טארגאריין לבין אחיה למחצה, אאיגון טארגאריין השני. המלחמה, הידועה גם בתור "מחול הדרקונים", הובילה בסופו של דבר להיעלמותם של מרבית הדרקונים ולהחלשת בית טארגריין באופן משמעותי.

מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)
מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)

אז מי הן הדמויות שצריך להכיר?

וייסריז טארגריין (פאדי קונסידיין): נא לא להתבלבל עם וייסריז מהעונה הראשונה של "משחקי הכס". כאן מדובר במלך החוקי של ווסטרוז, הידוע גם בתור "המלך הצעיר". וייסריז נשא שתי נשים בחייו – איימה ארין ואלינסט הייטאוור. יורשיו משתי הנשים הם שהובילו את המלחמה.

רהאינירה טארגאריין (אמה ד'ארסי): הבת הבכורה של וייסריז ובבת עיניו. בתו מאשתו הראשונה איימה, אשר לא מקבלת את התכתיבים הישנים ולא מוכנה שידלגו עליה בסדר הירושה למרות שהיא אישה. 

אאיגון השני (טום גלין-קרני): בנו של וייסריז שנולד מאשתו השנייה. על פי סדר הירושה הנהוג בווסטרוז, אאיגון הוא היורש החוקי והוא אינו מוכן לוותר על הכס.

אליסנט הייטאור (אוליביה קוק): אשתו השנייה של וייסריז, אמם של אאיגון, איימונד ודאריון. כמו כן, לה ולוייסריז ילדה נוספת – הלנה טארגריין. לא מוכנה לוותר על הכס לאחר מות בעלה ותעשה הכל כדי לוודא שאאיגון אכן ימלוך אחריו.

מלבדם יופיעו עוד מספר דמויות מבית המלוכה ואנשי הארמון, אך אלו יהיו הדמויות המרכזיות שיניעו את העלילה. על יצירת הסדרה הופקדו שני אנשים עליהם סומך מרטין עד מאוד – מיגל ספוצ'ניק (שאף ביים מספר פרקים בסדרה המקורית) וכן ראיין קונדל.