נתחיל בזה שרצוי וכדאי שמישהו יזכיר כבר למשה קוגמן שהוא לא הגיע לפיליפינים, והוא לא נמצא בהישרדות, ואין צורך באסטרטגיות וטקטיקות וקבוצות חזקות, בכדי לזכות בחסינות. הוא בסך הכל בבית האח הגדול, ובבית הזה מנצח מי שבולט יותר על המסך, מי שמצליח לגרום לצופים להתחבר אליו, להתרגש איתו, ולא, אין צורך בקבוצות מלוכדות בבית, זה משחק אחר לגמרי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זה משחק של לנסות לשמור על שפיות במוסד סגור לחולי נפש מנותק מהמציאות, עם בעל בית משוגע על כל הראש שלפעמים הוא טוב לב ורחום ולפעמים הוא מרושע ואכזר, והדיירים השבויים בבית מאוהבים בחוטף המתעלל (באח הגדול) בדיוק כמו בתסמונת שטוקהולם. זה משחק שבו האישיות הכובשת שלך מנצחת , ואם אפשר בדרך גם להתאהב על המסך זה יוסיף עוד נקודות . מה שבמקרה של משה נחל אכזבה קשה מול עיני כל המדינה. ובזמן שהוא קיבל דחייה כואבת משרין, שרין מקבלת שוב ושוב דחייה משחף, והיא מסרבת לעכל שזה לא יקרה לעולם. לא משנה כמה היא תחפור לו את הדעת מתחת לשמיכה עד לעייפה, שחף לא יתאהב בה אף פעם.

כבר אמרתי לא פעם במהלך העונה, שהזוגיות הנרקמת לאט ובזהירות בין טליה לשחף, היא הרומן הכי לוהט שידעה העונה, לא בר ואליאב, ולא דיאן ונתנאל, שני זוגות מוקצנים מדי שהתאהבו בשנייה שירדו במדרגות הבית ופסחו על החלק השחוב ביותר של החיזורים והשלבים המוקדמים שנבנים לאט ובטוח של התאהבות והכרות משמעותית. המשחק של הריחוק וההתקרבות, החיזור, הרמזים, המבטים הקטנים שמסגירים הכל, כן יחד, לא יחד, כן רוצה, לא רוצה, זה כל מה שיוצר את העניין, עד לקליימיקס שלא נראה שיגיע, ואם יגיע יהיה השוס של העונה, הנשיקה המיוחלת של טליה ושחף.

שחף וטליה מתאימים גם בעיקר בגלל סל הערכים הזהה שלהם, וגם בגלל ששניהם מתנשאים מעלה מעלה עם קומתם המרשימה, הם יפים יחד ולחוד, ויש משהו קסום בחיבור שלהם ובשקט המשותף והאיפוק שיש בו המון עוצמה וכח. ומה עם השיר המתוק שכתב שחף, שהפך למשורר הלאומי של הבית, הדייר הכי ראוי בעיני בעונה הזאת, והגיע הזמן שסופסוף אנשים ראויים בעלי ערכים טובים, אנשי שלום ואיפוק, שמייצגים את ישראל היפה, יוכלו לזכות בתואר הנחשק של הדייר האחרון שיוצא מהבית, ולא שוב המתקרבנים למיניהם שבוכים דמעות תנין בחדר האח הגדול, שרוכבים על סיפורי ילדות קשים, או אלה שמוצאים ישר זוגיות כי זה כל מה שהם יכולים למכור לנו, או אלה כמובן שצועקים יותר ויותר חזק וגם מקללים ללא הרף, כי זה מה שאנחנו הישראלים הרדודים אוהבים הרי לא?.

טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)
טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)

למה אני צריכה לשמוע בפריים טיים יחד עם ילדיי שצופים איתי בקללות עסיסיות כמו יא חתיכת אפס מאופס, למה? שמישהו יסביר לי מה נסגר עם הצנזורה של הטלוויזיה? לאן היא נעלמה.

וכמה מילים טובות בכל זאת לאח הגדול החוטף המתעלל, שנתן אתמול במה למאסטרו האהוב על כולנו צביקה פיק שהלך לעולמו, ואם לא די בכך, נמשיך בלעסוק בקו המוזיקלי של התוכנית, אי אפשר היה לפספס אתמול את הרגע המכונן ביותר של העונה, אחרי כ"כ הרבה עונות, שהתרגלנו, התרגשנו, ולבסוף כבר מאסנו לגמרי במוזיקת התופים הידועה של האח הגדול שנשמעת לנו על המסך כבר שנים, ברגעי מריבה סוערת בבית. אז זהו שזמנה חלף, כי סופסוף פינק אותנו האח במנגינה חדשה, דרמטית ומותחת ואפילו נעימה לאוזן. כן ירבו שינויים מבורכים כאלה שהבית כ"כ זקוק להם אחרי 15 שנה .