בוקר היסטורי בטלוויזיה: היום (שני) בשעות הבוקר המוקדמות, שעון ישראל, עלתה לאוויר הסדרה, שהיא ככל הנראה המדוברת ביותר המדוברת ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה עוד לפני עלייתה. "בית הדרקון" ("House Of The Dragon"), למקרה שחייתם מתחת לאבן בחודשים האחרונים, היא סדרת הבת המצופה של "משחקי הכס", הנוצרה על-ידי זוכה ה"אמי" ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסופר של סדרת הספרים "שיר של אש וקרח" עליה מבוססת סדרת האם, ועל-ידי התסריטאי ריאן ג'. קונדל ("הרקולס", "פרא"). והביקורות הראשונות על הפרק היו חלוקות.

הנה זה בא: "בית הדרקון" מתחילה הלילה - וזה כל מה שצריך לדעת

"בית הדרקון" מבוססת על ספרו של מרטין "אש ודם" ובין במאיה נמנים זוכה ה"אמי" מיגל ספוצ'ניק, שביים כמה מהפרקים הגדולים בהיסטוריה של "משחקי הכס", וזוכה ה"אמי" גרג ייטאנס ("האוס", "באנשי").

באתר של ה-BBC התפרסמה ביקורת אוהדת מאוד לסדרה, "הפריקוול בעל התקציב הגדול של HBO למשחקי הכס הוא יצירה עשירה, בעלת מרקם, כתובה בצורה חדה ומבויימת יפה, והיא אפלה ומתוחכמת יותר מהמקור', כותב סטיבן קלי. "בית הדרקון שונה ממשחקי הכס במובנים שונים, אם כי מדהים עד כמה היא נראית ומרגישה בהתחלה כמו המשך טבעי של התוכנית. זה תענוג לחזור לעולם הזה, להיות מועבר בכזו קלות דרך הפאר. לשבת באותן ישיבות מועצה קטנות ארוכות ומדברות, שבהן מישהו יגיד משהו כמו, 'אדוני, הברית המתחזקת בין הערים החופשיות החלה לכנות את עצמה 'הטריארכיה'". גן העדן".

מגזין ה"ניו יורק טיימס" פרסם ביקורת פחות אוהדת תחת הכותרת: "לאלף את 'משחקי הכס'. בסדרת הפריקוול המיוחלת של HBO יש את החרבות ואת להבת הדרקון, את היד ואת כס הברזל. אבל משהו חסר". המבקר מייק הייל כתב: "'בין הדרקון' היא גם תערובת של אופרת סבון ופנטזיה של ימי הביניים במבטא בריטי, אבל המיץ נסחט ממנה. אם אתם מחפשים מסה מפוכחת על נאמנות לממלכה ולמשפחה ועל המכניקה של הבכורה - משהו שיותר דומה ל'משחקי הכס' בעונתה הראשונה, לפני שהיא הפכה לספקטרקל מטורף והתקציבים הפכו לאסטרונומיים - יש לכם מזל. עם זאת, ייתכן ותהיו פחות נלהבים, כשזה כל מה שתקבלו יותר ממחצית העונה".

מגזין "דה טיימס" פרסם ביקורת תחת הכותרת "מפואר ויזואלית, משחק היטב וכתוב בצורה חדה". המבקר בן דואל טען כי: "'תתרחץ, אתה מסריח מדרקון' זו שורה שבאמת יכולה להיות שייכת רק לתוכנית אחת. פנטסטי וארצי, מטומטם אך נוקב, ברוכים הבאים לווסטרוס - שם 'בית הדרקון' מבטיחה להיות, 'משחקי הכס' החדשה, רק מעט שונה".

גם המגזין הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל" לא וויתר על ההדמנות וכתב ביקורת על הסרט, תחת הכותרת: "ביקורת 'בית הדרקון': הטרגארינים חוזרים, זוהרים מתמיד". המבקר ג'ון אנדרסון כתב: "עד כמה שהכל נראה כמו כת, 'בית הדרקון' האלימה בצורה מפחידה, בעלת חשיבות עצמית הבלתי מעורערת, זוכה להצלחה דרמטית, שובה לב כמו כל עונה של 'משחקי הכס', שהייתה אחת הסדרות המוצלחות, הפופולריות ומוערכות מבחינה ביקורתית שהופיעו אי פעם בטלוויזיה. 'בית הדרקון' נהינת מבסיס מעריצים האדיר ביותר, והבסיס הזה יהיה מרוצה - מרוצה יותר, בוודאי, ממה שהיה בסוף של 'משחקי הכס' ב-2019".

ומה חושבים בישראל? ביקורת מלאה על פרק הבכורה תפורסם מחר ב"מעריב אונליין"