ביום שני, שעות הבוקר המוקדמות שעון ישראל, עלתה לאוויר הסדרה, שהיא ככל הנראה המדוברת ביותר המדוברת ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה עוד לפני עלייתה. "בית הדרקון" ("House Of The Dragon") היא כידוע סדרת הבת המצופה של "משחקי הכס", שנוצרה על-ידי זוכה ה"אמי" ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסופר של סדרת הספרים "שיר של אש וקרח" עליה מבוססת סדרת האם, ועל-ידי התסריטאי ריאן ג'. קונדל ("הרקולס", "פרא"). הפרק, כך מסתבר לא היה רק המדובר ביותר, אלא הגיע לכמעט 10 מיליון צפיות ובכך שבר גם כמה שיאי רייטינג.


"בית הדרקון" מבוססת על ספרו של מרטין "אש ודם" ובין במאיה נמנים זוכה ה"אמי" מיגל ספוצ'ניק, שביים כמה מהפרקים הגדולים בהיסטוריה של "משחקי הכס", וזוכה ה"אמי" גרג ייטאנס ("האוס", "באנשי"). היום (שלישי) רשת HBO מדווחת על כמות צופית חסרת תקדים של 9.986 מיליוני צופים בפלטפורמות השונות שלה, בכך הפך פרק הראשון של הסדרה לפרק הבכורה הכי נצפה בהיסטוריה של הרשת.

הבכורה ניצחה גם את הבכורה של סדרת האם "משחקי הכס" מ-2011 בכמעט 350%, במונחים של צופים. כמובן, לא היה אז HBO Max והסטרימינג היה חלק קטן מתעשיית הטלוויזיה, ולסדרת האם לקח לא מעט זמן לצבור קהל צופים נאמן, שהמשיך איתה ל"בית הדרקון". 


כזכור, פרק הסיום של "משחקי הכס" בן 82 הדקות,  שרף ב-2019, את כל שיאי HBO עם 19.3 מיליון צופים על פני צפייה ליניארית שכללו את הערוצים HBO Go ו-HBO Now - מספר כמעט כפול מזה של פרק הבכורה של "בית הדרקון", לשם השוואה.