אני לא בטוחה שהאח הגדול לא עומד להצטער שהוא הראה לדיירים את הפרומו של דיאן מתייפחת על התנהגותה, זאת אחרי שהודחה וקראה את התגובות הקשות עליה ברשת. כי מה יקרה מעתה ואילך? כל המעצבנים שנשארו בבית ומעוררי האנטגוניזם למיניהם: הצרחנים, המקללים, המגדפים והאנטיפטים, אחרי שצפו בקטע עם דיאן המתייסרת, יעשו חושבים ויסיקו שכדאי להם להירגע, אחרת ימצאו עצמם מהר מאד בחוץ, דווקא לקראת סוף העונה כשכולם שואפים להגיע לחמישיית הגמר, וגם עלולים לחוות לינץ' חברתי, ציבורי, כפי שחוותה דיאן.

פרסום ראשון: את מי אליאב טעטי מ"האח הגדול" מתכנן לתבוע?
"קזאם היה בסכנת חיים, היו רוצחים אותו, חותכים לו את הצוואר"

לכן, הצפי הוא שהרוחות בבית יירגעו, כי הדיירים יפנימו שלא כדאי להשתולל כאשר דעת הקהל קובעת והיא לא מרוצה מהתנהגויות חסרות רסן ושליטה עצמית כפי שקרה עם דיאן. אז עם מה נשארנו? עם חבורת זייפנים שיעמידו פנים שהם שייכים לאצולה הבריטית, וכל מי שסיפק לנו עד היום אקשן סוער, ישקוט ויידום, וייתכן שעלינו תיפול תרדמת חורף ושעמום אין קץ.

האם לתינוק הזה ייחל האח הגדול? לא עכשיו, כשנשאר רק חודש לסיום העונה, כשהקליימקס אמור לתפוס תאוצה והמנוע מתחיל להתחמם ולהרעיש עולמות. זה לגמרי נוגד את מהות הפורמט, שאם נרצה או לא, מבוסס כולו על חשיפת חולשותיו וכיעורו הבלתי מעורער של המין האנושי.

אולם, מה עדיף? אווירה תרבותית, או שכונה רוויית שנאה שפצצות מרגמה עפות עליך מכל עבר? אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני אישית אהיה שמחה לראות את כל מתסיסי המלחמה נרגעים ונזכרים לכבד קודים של התנהגות תרבותית ואנושית. מאסתי באווירה ספוגת האלימות המילולית שעלתה על גדותיה בעונה זו. ואם זו היתה מטרתו של האח כאשר הקרין להם את הפרומו על דיאן, להרגיע את הרוחות ולהזמין את דייריו לעשות חשבון נפש? ואם אמנם יצליח במשימתו, הוא בהחלט יוכיח שהרייטינג, שהוא תוצר של הצרחות והאגרסיות בבית, הוא לא ערך עליון בעיניו, וחשוב לו יותר להעביר מסר חינוכי ומוסרי.

הנה, תהליך ההפנמה של הנסיון הקשה שחוותה דיאן על בשרה, כבר החל. בר למשל, שסגנון דיבורה מזכיר לא מעט את הסגנון של דיאן, עושה סימנים של מישהי שמתכוונת לעשות תיקון עולם ועד מהרה תהפוך למאדרה תרזה, או במקרה הפחות יומרני, ליועצת זוגית וחינוכית של הבית. שרין כבר זכתה ליהנות מנחת זרועה של בר, או יותר נכון, מפיה "מפיק המרגליות", כאשר האחרונה הטיפה לה שתפסיק לחזר באובססיביות אחרי שחף הלא מעוניין, כי היא מביישת את עצמה ואת המין הנשי בכלל. צודקת.

ייתכן שבעקבות הסרטון, קאזם יפסיק לפצוח במטר של גידופים כלפי כל מה שזז. פשוט גועל נפש מה שקורה פה. שרין אולי תתחיל להתחשב בעור התוף שלנו ותנמיך את הווליום.

גם ריוואה, שלא חסר לה, תודה לאל, התפרצויות זעם על כלום ושום דבר, תשתדל ליישם את מה שאימא שלה ביקשה ממנה - לספור עד עשר לפני שהיא פותחת את הפה. שלא לדבר על נתנאל, המצטייר כחמום מוח, שיהפוך מאריה זועם לכבשה גועה ברכות והאמת שמהרגע שדיאן כבר לא בבית הוא מגלה צדדים יפים באישיותו.

הרגע שבו השתקף השוק מפניהם של הדיירים כאשר צפו בסרטון על דיאן, היה רגע מכונן, אף יותר מהרגע שבו שחף דגדג לטליה ביד, כסימן ראשון של אינטימיות ביניהם. פתאום המציאות הכתה בהם במלוא עוצמתה. הם הרי חשבו שהשמש זורחת להם מהרקטום, וכאשר יצאו מהבית, הם יתקבלו במחולות ומצילתיים, ולפתע גילו, שאחת משלהם שהם חשבו שהיא חזקה, הפכה בן לילה לשבר כלי.

רגע ההתעוררות על עצמם כאשר נחשפו למציאות שבה, ככה יעשה לאיש שהציבור לא חפץ ביקרו, היווה באמת נקודת מפנה משמעותית בעונה זו, אפילו יותר מכל הרומנים המזויפים או האמיתיים.

באופן פרדוקסלי, אולי בסופו של יום, יהיה עלינו להודות על כל הטוב הזה לדיאן עצמה, שאותה אהבנו לשנוא, ושבעטייה ובגללה נגרם השינוי הגדול. כלומר, אם למדנו ממנה איך לא לנהוג, זו גם למידה. אז טוב שהיא היתה, וטוב עוד יותר שהיא חזרה למקומה הטבעי וחדלה לגרום לנו לקשיי עיכול קשים, ובתקווה שלמדה שיעור לחיים.