יוסף סוייד הוא אחד השחקנים הערבים-ישראלים הכי מצליחים ומוערכים, ולא מעט פעמים הוא סיפר על המורכבות של זהותו. בהצצה לגולשי "מעריב אונליין" לפרק החדש של "הטעויות המוצלחות שלי" שישודר הערב ב- 22:20 ב-"כאן 11", ענת גורן שוחחה איתו על הטייפקאסט שדבק בו, על המעבר לברלין, אודישנים שפוספסו והקריירה המפוספסת כאופה.

זה נחמד להיות גבר בעולם שוביניסטי, לא?
"לא, לא, לא. אני אגיד לך מאיזה מקום גם. אני זוכר שקיבלתי הודעות באינסטגרם, 'למה אתה לא יוצא עם נשים ערביות'? כאילו 'מה הקטע שאתה לא יוצא עם נשים ערביות?'. החברה הראשונה שלי הייתה ערבייה, הייתה לי גם אחרי זה חברה ערבייה. יש לי עניין שאני לא מוכן לקחת אחריות עכשיו. שאני לא רוצה לצאת עם אשה ערבייה, וצריך קודם להתחתן איתה ואז לשכב איתה. אין לי כוח להתעסק עכשיו עם אח שלך, עם אבא שלך, אין לי כוח למקום הזה וגדלתי בצורה אחרת והאמונות שלי הן אחרות, אני גם לא מאמין בנישואין כל כך, אבל בסדר".

"נגיד חברה ראשונה שלי, רציתי, אבל נורא רציתי לשמור עליה", הוסיף סוויד. "זה נורא כמו בחברה דתית. עכשיו הרבה ערבים יתעצבנו עליי ויגידו 'עכשיו אנחנו יותר זה...'. בסדר, היום זה כבר באמת יותר מתקדם, אבל עדיין יש עניין. אני לא רוצה לשפוט, אבל זה מבאס אותי שגברים יוצאים מ*****ם ובחורות לא".

אתה אמרת את המילה מ*****ם?
"כן, נו, אסור להגיד? מהמקום הזה נהייתי פימיניסטי, אני רוצה שוויון כי אני באמת מאמין ששוויון מוריד לנו. אני רוצה שאשתי תעבוד ותביא את הכסף. אני רוצה לשבת בבית עם הילדים ולשחק איתם, ושהיא תצא לעבוד. מהמקום של לדאוג לעצמי".