נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ממשיך לגרוף תארים ופרסים עם זכייתו בפרס האמי על קריינות בסדרת טבע, והוא הנשיא השני בהיסטוריה שזוכה באחד הפרסים הנחשבים ביותר בתעשיית הבידור האמריקאית.

אובמה קיבל את פרס הקריין הטוב ביותר בתחרות האמי לאומנות יצירתית בטלוויזיה ביום שבת בלילה על הסדרה התיעודית "הפארקים הלאומיים הנהדרים שלנו" בנטפליקס. הסדרה בת חמשת הפרקים, שמציגה פארקים לאומיים ברחבי העולם, הופקה על ידי חברת ההפקות של ברק ומישל אובמה.

הנשיא לשעבר גבר על מתמודדים מפורסמים נוספים בקטגוריה, בהם היוצר הוותיק של סדרות טבע סר דיוויד אדינבורו, הכדורסלן לשעבר קארים עבדול ג'באר וזוכת האוסקר לופיטה אמונדי ניונגו. אובמה הוא הנשיא השני שמקבל פרס אמי אחרי דווייט אייזנהאואר שקיבל פרס כבוד בשנת 1956 על היותו הנשיא הראשון שקיים מסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה.

לא מדובר בפרס הראשון שאובמה, חתן פרס נובל לשלום משנת 2009, מקבל בתחום הבידור. הוא זכה בשני פרסי גראמי על גרסאות האודיו של ספריו האוטוביוגרפיים "חלומות מאבי" ו"תעוזת התקווה". בעקבות הזכייה האחרונה, נמצא הנשיא לשעבר באמצע הדרך לגרוף את ארבעת הפרסים החשובים ביותר בעולם הבידור האמריקאי - האוסקר, האמי, הגראמי והטוני - כבוד שבו זכו עד כה רק 17 בני אדם, בהם אודרי הפבורן, וופי גולדברג ומל ברוקס.

זוכה נוסף בטקס האמי היה השחקן צ'דוויק בוזמן, שמת לפני שנתיים בגיל 43. הוא קיבל את הפרס בקטגוריה של קריינות דמות על דיבוב הדמות של הפנתר השחור בסדרה "מה אם...?" של דיסני פלוס.