הימים עוברים, הלילות מתחילים להיות קצת יותר קרים מבדרך כלל, והזמן עד לגמר 'הכוכב הבא' הולך ומצטמצם. אז מה היה לנו עד עכשיו? 60 מתמודדים התחילו בנבחרת, ואתמול היו לנו 14, שמתוכם יישאר בכלל רק אחד. אתם יודעים, זה שיקראו לו הכוכב הבא. התבלבלתם בספירה? זה בסדר, בואו נחזור לשביעייה הראשונה מתוך ה־14 שניסתה להבטיח את מקומה בשמינית הגמר, כחלק מהשלב הידוע לשמצה הכיסא החם.

חוקים? בוודאי. באופן כללי, על הזמרים לשיר בצורה הטובה ביותר האפשרית, ולזכות בהכי הרבה אחוזים מהשופטים ומהקהל. המתמודד עם הציון הנמוך ביותר עובר לכיסא אדום ומבודד שמקפידים לצלם בכל הזדמנות, ממנו יקום אך ורק אם מישהו ישיג מספר נמוך משלו.

ינאי בן חמו, הראשון להתמודד נגד הכיסא, הפתיע בקול הפעמונים שלו שמסתבר שבכלל לא היה מודע אליו, בחר שיר שונה מבדרך כלל, והרים את האווירה עם 'נבראתי לך' של שלמה ארצי. 90 אחוזים ושולחן שנצבע בכחול הצעידו אותו לשלב נוסף בדילוגים. אחריו עלתה יהלום דוד עם 'Cada 'Dia, שיר געגועים ספרדי מהפרויקט של עידן רייכל שהיה לה לבית, אותו לא הספיקה לשיר עם הלהקה. בניגוד לינאי שלא דאג יותר מדי מה־90 המרצד, יהלום קיבלה 60 בלבד וישבה על הכיסא לכמה ביצועים לפחות. 

זוהר יעקובי בת 17 שהגיעה מיד אחריה, בחרה את 'Moves Like Jagger' של מארון פייב המדהימים, וקטפה 68 אחוזים וגם לא מעט ביקורות על הדרך. מי שהטיבה לעקוף אותה בפער משמעותי היא ליבי פנקר, שסגרה מעגל עם גמר בית ספר למוזיקה, וביצעה את אותו שיר בדיוק כמו על הבמה באזור גיל 10- 'סליחה' של מתי כספי. ואם על מתי כספי דיברנו, גם מיטב עשתה לנו טוב על הנשמה בגרסה שלה ל'לא ידעתי שתלכי ממני'. וואו. אנחנו לא הלכנו כי זה היה מדהים, וגם היא לא - 84 אחוזים השאירו אותה בחללית האם.

אחרי לא מעט המתנה, את יהלום החליף בכיסא שלום סבג, זאת בתום הביצוע של 'Mirrors' פרי עטו של ג׳סטין טימברלייק, שלא הצליח להתרומם כפי שרצה. 50 אחוזים לא הותירו לו מספיק מנדטים לתחרות האחרונה בערב - מול אליאב זוהר כמובן, והוא הודח מהתוכנית רגע לפני שמינית הגמר. 

ומה בישל לנו אליאב לערב זה, אחרי שהדואט שלו עם נופיה ידידיה  ל'אם אלה החיים' של קרן פלס פשוט גרם לכולנו לאבד את עשתונותינו? עוד שיר מקורי ומופלא, והפעם לא על קשר שנגמר, בחורה ששמה מיכל או עוד סיפור אהבה ששאב אותנו ברגע. הפעם, את שירו 'אצלי', הקדיש אליאב לזו שהביאה אותו עד הלום, וכנראה שגם לה יש השפעה על היוצר שהפך להיות – אמא שלו. למרות שהשופטים היו קשוחים יותר הפעם עם הביצוע, 71 האחוזים הצליחו להספיק לעוד שלב בדרך אל הפסגה. 

וגם כאן, למרות שזה נשמע כבר כמו קלישאה, מדובר בעוד שיר שנוצר ביד אמן, של זמר שכבר טעם את הכל אבל נשאר מרענן כאילו הוא חדש "מהניילונים". אין דרך מקורית להגיד זאת חוץ מלשאול אם למישהו יש מכונת זמן לעוד חודש, פחות כמה ימים. שלישיית הגמר כבר ידועה לכולנו, ואליאב הוא חלק ממנה, אם לא המרכזי.