קצת מוזר להודות בכך, אבל הקיץ הבלתי נגמר הזה עוד מעט מאחורינו. לא לפני שלושה גלי חום, שתי התמוטטויות עצבים מהמזגן באוטו, וים אחד, שלא נספיק להגיע אליו כי אנחנו תקועים בפקקים. עוד משהו שכדאי לדעת, הוא שעוד שבועיים הגמר הגדול של 'הכוכב הבא', וכבר ברור לנו שזה המאני טיים ושאי אפשר להסיט את הראש מהמסך אפילו לשנייה. בכל זאת זזתם רגע למקרר? כל הכבוד על האומץ. אז אתמול הגיע החלק הכיף של התוכנית – שלב הדואטים, בו מבצעים המתמודדים שיר משותף עם זמר שמתגלה רק  בשלב מאוחר מאוד בביצוע, ואז עד נמצא בצד הסודי ביותר מאחורי הבמה. 

ינאי בן חמו, שביצע את 'שקיעות אדומות' של עדן חסון, הופתע מאוד לראות ולשמוע את הראל סקעת מאחוריו, אחרי שסקעת בעצמו הגיח אל עולם המוזיקה מ'כוכב נולד' המיתולוגית. הדואט הזה העניק לו 82 אחוזים וכרטיס לרבע הגמר המיוחל. מי שהצטרפה אליו, איך לא, היא ליבי פנקר, שלקחה רגע טיסה לכיוון אחד אל מעבר לים, ובחרה את השיר Grenade'' של ברונו מארס. בדיוק כשם השיר היא הצליחה לפוצץ את הבמה, אליה הצטרפה אלה לי להב, שקפצה מהתוכנית אל קריירה מסחררת משלה. כבוד. 

לאחר השירים החדשים באופן יחסי, החליטה ים גרוניך לחזור קצת למקורות של המוזיקה הישראלית, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר עם השיר 'אם זו אהבה' של להקת פרימיירה ומזי כהן. בלי שתרגיש, חברה אליה לבמה הזמרת ריקי גל, ויחד העניקו לביצוע ולים לא פחות מ־80 אחוזים שהשאירו אותה על המפה. 

אם זה לא היה ברור, אליאב זוהר הוא אחד הפייבוריטים הבולטים בעונה. לא רק שלי. זה ברור לשופטים, זה ברור לקהל, וזה ברור גם לנו כמו שהשמש זורחת בבקרים וששניצל הכי טעים ברגע שהוא יוצא מהמחבת. למרות האהבה המובנת מאליה, קיבל אליאב לא פחות משלושה אדומים על הביצוע שלו ל'אם את עדיין אוהבת אותי ' לצד ליאור נרקיס, ו־60 אחוזים בלבד. אל דאגה, במהרה הוא שב ללוק המרוצה וחזר לנבחרת, בוחר בלבו את השירים הבאים שלו שירעידו את עולמנו. 

המתמודדת החמישית בסבב, שגם נותרה מחוץ לתחרות אחרי אתמול, היא טליה סול אזרזר, שביצעה באופן מעורר התפעלות את 'קח אותי' של היהודים. לא עברה דקה מתחילת הביצוע, ומאחוריה הגיחה המלכה האם מזהבה בן, האישה ששטה אל מקום שבו האושר מחכה לה בפינה. אמנם 49 אחוזים השאירו את טליה בחוץ, אבל כל הרבה דברים אחרים וטובים מחכים לה ברגע שתצא אל העולם. אנחנו הולכים לשמוע ממנה, אין ספק, זה רק עניין של זמן. 

אחרי כל הצלילים ושיתופי הפעולה המפתיעים, ודאי תסכימו איתי שהרגעים הטובים ביותר של התוכנית שמורים למיטב שרמן, שהבהירה לנו כבר מזמן שהיא כאן לתת הכל ולהכפיל במאה, והכל בשתיית החוויה הזו בשלוקים הכי גדולים שאפשר. זה כל כך עבד. עם הגרסה שלה ל'Nothing Compares 2 U' של פרינס ודואט מטורף עם תמיר גרינברג, זוכה העונה שעברה, שרמן הגיעה לתוצאה הגבוהה ביותר לאורך התוכנית – 96 אחוזים, למי שתהה לאן היא מכוונת. 

מודיעה לכל מי שלא עשה זאת עדיין: כדאי שתתחילו להתרגל למיטב שרמן, שחרף גילה נראה שמביאה איתה בגרות שאין להרבה מאוד אנשים בענף המוזיקה הסבוך. היא לחלוטין כאן כדי להישאר, וכדאי לנו מאוד שזה אכן יקרה. חבל על כל רגע.